Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΗΜΟΥ ΒΙΑΝΝΟΥ - ΚΡΗΤΗ-


ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΗΜΟΥ ΒΙΑΝΝΟΥ - ΚΡΗΤΗ- ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ"


                                                                             Ψ Η Φ Ι Σ Μ Α 

1. Το πρόγραμμα “Βοήθεια στο σπίτι” που εξυπηρετεί στον Δήμο μας γύρω στους 150 άμεσα ωφελούμενους και τις οικογένειες τους με 04 εργαζόμενους, αποτελεί μια δομή κατεξοχήν ανοιχτής περίθαλψης και συνδέεται με το δικαίωμα του πολίτη να παραμείνει στο περιβάλλον όπου έχει επιλέξει να ζήσει όσο το δυνατόν περισσότερο και σε όσο καλύτερες συνθήκες γίνεται. 
2. Συνδέεται με την αποφυγή του στιγματισμού, του εγκλεισμού και την, όπου είναι δυνατόν, αποκατάσταση της ανεξαρτησίας του ωφελούμενου – πάσχοντος. 
3. Βοηθάει σημαντικά στην ορθολογική διαχείριση των πόρων αν σκεφτεί κανείς ότι το κόστος της κλειστής περίθαλψης είναι πολλαπλάσιο από αυτό της ανοιχτής (Κάτι που επιβεβαιώνει και η ΚΕΔΕ αφού υπάρχει τεράστια εξοικονόμηση πόρων λόγω της μείωσης του κόστους λειτουργίας των ασφαλιστικών οργανισμών με την παροχή υπηρεσιών υγείας και πρωτοβάθμιας φροντίδας, από ένα δίκτυο χιλιάδων εξειδικευμένων στελεχών)
4. Τα προγράμματα «Βοήθεια στο σπίτι» και το εξειδικευμένο προσωπικό τους, αποτελούν σήμερα, για τους Δήμους τη σημαντικότερη δομή κοινωνικής υποστήριξης προς τους δημότες τους. Είναι η υπηρεσία που πολλές φορές αντικαθιστά τα Κέντρα Υγείας (που σε πολλές περιοχές είναι ανύπαρκτα), τις κλινικές ή τα νοσοκομεία (που βρίσκονται στις μεγαλουπόλεις) και τη φυσική και συναισθηματική απομάκρυνση που δημιουργείται μεταξύ των παιδιών και των ηλικιωμένων γονιών εξαιτίας των πολλών υποχρεώσεων που η καθημερινότητα επιτάσσει. Έρευνα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Καθηγητή κ. Ξ. Κοντιάδη: Αξιολόγηση των Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας από την Τοπική Αυτοδιοίκηση: δράσεις, ελλείμματα και επικαλύψεις) δείχνει το «Βοήθεια στο Σπίτι» ως την πλέον καινοτόμα και με τη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα υπηρεσία σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης.
5. Η υλοποίηση και η εφαρμογή του «Βοήθεια στο σπίτι» ανατέθηκε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση αφού παραμένει πιο ευέλικτη στη λήψη αποφάσεων και στην ανάληψη πρωτοβουλιών, είναι σε συνεχή επαφή με τα προβλήματα των πολιτών, παρακολουθεί τις προτεραιότητες τους και λαμβάνει διαρκή και ταχεία ανατροφοδότηση σχετικά με τις ανάγκες και τα προβλήματά τους έχοντας την δυνατότητα μέσα και από συνδυασμένες δράσεις (π.χ. κοινωνικά παντοπωλεία, ομαδικοί εμβολιασμοί κτλ) να είναι αποτελεσματικότερη, ενώ αποτελεί και το καταλληλότερο πεδίο ανάπτυξης πρωτοβουλιών όπως ο εθελοντισμός και η κοινωνική αλληλεγγύη, στοιχείων αναγκαίων για την λειτουργία αυτών των προγραμμάτων και την διατήρηση της κοινωνικής συνοχής.
6. Οι εργαζόμενοι στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» καλύπτουν αυταπόδεικτα πάγιες και διαρκείς ανάγκες και έχουν προσληφθεί μέσω των διαδικασιών του ΑΣΕΠ, ενώ έχουν αναπτυχτεί σχέσεις αμοιβαίας εκτίμησης ανάμεσα στους ωφελούμενους του προγράμματος και τους εργαζομένους οι οποίοι για μια δεκαετία με αυταπάρνηση και πολλές φορές υπό αντίξοες συνθήκες προσφέρουν τον καλύτερό τους εαυτό.
7. Στις δύσκολες στιγμές που περνάει η χώρα μας, με την συνεχή ανάδειξη νέων κοινωνικών αναγκών που αγγίζουν την αξιοπρεπή διαβίωση αλλά και την ίδια την επιβίωση των δημοτών μας τα κοινωνικά προγράμματα και το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» λειτουργούν ως αντισταθμιστικά μέτρα απέναντι στη φτώχια, στην ανέχεια και στον κοινωνικό αποκλεισμό.
8. Σε πολλές περιπτώσεις οι εργαζόμενοι στα κοινωνικά προγράμματα και το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» ξεπερνώντας τα τυπικά τους καθήκοντα και με αρκετές ώρες επιπλέον δουλειά έχουν παίξει σπουδαίο ρόλο στις αναπτυξιακές διαδικασίες των δήμων και των τοπικών κοινωνιών τους (στήριξη ανέργων κτλ).
Και εκτιμώντας ότι: 
1. Υπάρχει απαξίωση και μια συνεχής και καλά οργανωμένη επίθεση από το κεντρικό κράτος προς όλες τις κοινωνικές δομές και κεκτημένα χρόνων της τοπικής αυτοδιοίκησης και κατ επέκταση των τοπικών κοινωνιών με αποκορύφωμα τον εμπαιγμό της αντικατάστασης του «Βοήθεια στο Σπίτι», με το νέο πρόγραμμα «κατ οίκον φροντίδα συνταξιούχων».
2. Ο τρόπος που προτείνεται να υλοποιηθεί το νέο πρόγραμμα δεν προβλέπει καμιά ουσιαστική διασφάλιση για το υπάρχον προσωπικό, οδηγεί στην πραγματικότητα στο δρόμο της ανεργίας τους εργαζόμενους, διαλύει τις υπάρχουσες δομές και εξαφανίζει το δημόσιο χαρακτήρα της παροχής κοινωνικών υπηρεσιών.
3. Χρηματοδοτεί δικαιούχους και όχι σταθερές δομές και εργαζόμενους και καθιερώνει το σύστημα των παρόχων, ακυρώνοντας το μοντέλο των σταθερών δομών, που μια ανεπτυγμένη χώρα οφείλει να έχει.
4. Βάζει στο ίδιο τσουβάλι ιδιώτες και Δημοτικές Δομές και ουσιαστικά ευνουχίζει την τοπική αυτοδιοίκηση, αφού της στερεί κάθε δυνατότητα να ασκήσει κοινωνική πολιτική, αξιοποιώντας το ήδη υπάρχον προσωπικό.
5. Τα κριτήρια που βάζει το κατ’ οίκον φροντίδα στην επιλογή των ωφελουμένων, συρρικνώνουν την παροχή βοήθειας στους ανήμπορους πολίτες. Τοποθετεί στις ίδιες συνθήκες και την ίδια μοίρα τον ηλικιωμένο της πόλης με τον ηλικιωμένο του πιο απομακρυσμένου χωριού που δεν έχει ούτε Κέντρο Υγείας ούτε Ιατρική Περίθαλψη ούτε τις βασικές παροχές που είναι αναγκαίες για την υγιή διαβίωση του.
6. Το κεντρικό κράτος οργανωμένα ρίχνει στον κανιβαλισμό του ανταγωνισμού του ιδιωτικού τομέα Δημοτικές Δομές, εργαζόμενους και ωφελούμενους δηλώνοντας με ημερίδες την πρόθεσή να επιβάλλει τις Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις, ως μοντέλο μέσα από το οποίο θα λειτουργεί το κατ οίκον φροντίδα. (Δηλαδή, πλήρης αποδόμηση του κοινωνικού κράτους αφού η παροχή υπηρεσίας θα εξαρτάται από το κέρδος που θα επιφέρει στην κάθε επιχείρηση)

Αποφασίζει ομόφωνα ότι: 

1. Λέμε ΟΧΙ στο μοντέλο λειτουργίας που προωθεί το κεντρικό κράτος για το ΒσΣ και τις προνοιακές Δομές μας. Δεν δεχόμαστε την πολιτική της ιδιωτικοποίησης της ανθρώπινης ανάγκης και την ψυχρή λογική του κέρδους ως τις μόνες λύσεις για την παροχή φροντίδας και υπηρεσίας στα ανήμπορα μέλη μια κοινωνίας.
2. Ζητάμε από το κεντρικό κράτος λόγω των αυξημένων κοινωνικών αναγκών που έχουν δημιουργήσει οι πολιτικές του – και από τη στιγμή μάλιστα που το πρόβλημα δεν είναι οικονομικό και υπάρχουν εξασφαλισμένοι πόροι - να υπάρξει εξαίρεση των κοινωνικών δομών και των εργαζομένων σε αυτές από τους περιορισμούς της δημοσιονομικής πολιτικής ώστε να μπορέσει να διαμορφωθεί ένα εθνικό δίχτυ προστασίας σε επίπεδο Δήμων και πολιτείας που θα αποτελεί εγγύηση για τον ανήμπορο πολίτη.
3. Απαιτούμε να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που θα λύνει οριστικά το πρόβλημα και θα εξασφαλίζει πλαίσιο σταθερής και μόνιμης εργασίας για τους ήδη εργαζομένους που έχουν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του «Βοήθεια στο σπίτι», προσωπικό το οποίο ουσιαστικά έστησε και λειτούργησε τις δομές καταξιώνοντας τα προγράμματα, στις τοπικές κοινωνίες, μέσα σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.
4. Ζητούμε να συνεχίσει απρόσκοπτα η χρηματοδότηση όλων των κοινωνικών προγραμμάτων μέσα από τον κρατικό προϋπολογισμό αλλά και να εξασφαλιστούν επιπλέον κονδύλια από την ανακατανομή του ΕΣΠΑ την στιγμή μάλιστα που τεράστια ποσά παραμένουν αδιάθετα. 
5. Προτείνουμε να γίνει εξορθολογισμός των προγραμμάτων με δίκαιη γεωγραφική κατανομή λαμβάνοντας πάντα υπόψη και τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής. 
6. Ζητάμε από τους υπόλοιπους θεσμούς της τοπικής αυτοδιοίκησης (Δημοτικά Συμβούλια, ΠΕΔ Κρήτης – ΚΕΔΕ) να μη γίνουν συνένοχοι στη διάλυση του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι» και να αναλάβουν παρόμοιες δράσεις. 
7. Προτείνουμε τη διοργάνωση ειδικού θεματικού συνεδρίου από την ΚΕΔΕ και τα αρμόδια Υπουργεία με θέμα την Κοινωνική Πολιτική και την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
8. Και τέλος ΚΑΛΟΥΜΕ όλα τα θεσμικά όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης, φορείς κάθε είδους, τους εργαζόμενους στα κοινωνικά προγράμματα, τους ωφελούμενους, και όλους τους πολίτες αυτού του τόπου να ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ με κάθε τρόπο να μη χαθούν τα κεκτημένα πολλών χρόνων, να μην απαξιωθούν κι άλλο οι κοινωνικές δομές μας και να διατηρήσουν το δημόσιο και κοινωφελή χαρακτήρα τους. 
 
Το ανωτέρω Ψήφισμα να διαβιβαστεί:
o Υπουργείο Εσωτερικών, Υπουργό κ Ευριπίδη Στυλιανίδη.
o Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Υφυπουργό κ. Νικόλαο Παναγιωτόπουλο.
o Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος, Πρόεδρο Δ.Σ. κ. Κωνσταντίνο Ασκούνη, Πρόεδρο Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής Αλληλεγγύης και Απασχόλησης της ΚΕΔΕ κ. Σίμο Δανιηλίδη.
o Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης, κ. Ιωάννη Κουράκη.
o Περιφέρεια Κρήτης, Περιφερειάρχη κ. Σταύρο Αρναουτάκη.
o Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, κ Δεικτάκη Γεώργιο.
o Βουλευτές Κρήτης.
o Δημοτικά Συμβούλια και Δήμαρχοι Κρήτης. 
o Σωματείο εργαζομένων στο ΒσΣ.
o Δημότες δήμου Βιάννου . 
o Στα έντυπα και ηλεκτρονικά Μέσα Ενημέρωσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου