Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2013

Επιχορήγηση των Δήμων της Χώρας από τους ΚΑΠ έτους 2013 ΑΔΑ: ΒΛ12Ν-ΦΔΑ

 ΑΔΑ: ΒΛ12Ν-ΦΔΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αθήνα 29 Νοεμβρίου 2013
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ Αριθ. πρωτ.: 48107
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Τ.Α.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΩΝ Τ.Α.
Ταχ.Δ/νση: Σταδίου 27 ΠΡΟΣ: Δήμους της Χώρας (όπως αυτοί
Ταχ.Κώδικας: 101.83 ΑΘΗΝΑ εμφανίζονται στο συνημμένο πίνακα)
Πληροφορίες: Ι.Γαλανού
Τηλέφωνο: 2131364732

ΘΕΜΑ: Επιχορήγηση των Δήμων της Χώρας από τους ΚΑΠ έτους 2013 για την υλοποίηση του
προγράμματος Βοήθεια στο Σπίτι για το Α΄τρίμηνο 2013.

ΑΠΟΦΑΣΗ
O Υπουργός Εσωτερικών
'Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 259 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και
της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης».
2. Τις διατάξεις του άρθρου 2 του Ν.4087/2012 (Α196) «Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου
«Παράταση διάρκειας του Προγράμματος "Βοήθεια στο Σπίτι"»» όπως συμπληρώθηκε με την παρ.2
του άρθρου 50 του Ν.4186/2013 (Α193) «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές
διατάξεις.».
3. Το ΠΔ 119/25-6-2013 (Α΄153) σχετικά με το διορισμό Υπουργών.
4. Τις πιστώσεις που έχουν εγγραφεί στον Κρατικό Προϋπολογισμό έτους 2013 και αφορούν στα έσοδα
των Δήμων από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους.
5. Την από 18/10/2013 ανακοίνωση της Ε.Ε.Τ.Α.Α. για την υποβολή δικαιολογητικών για τη
χρηματοδότηση του Α΄τριμήνου 2013 του προγράμματος Βοήθεια στο Σπίτι.
6. Το χρηματικό υπόλοιπο του λογαριασμού του Υπουργείου που τηρείται στο Ταμείο Παρακαταθηκών
και Δανείων με τον τίτλο «Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι των Δήμων για κάλυψη λειτουργικών και λοιπών
γενικών δαπανών».
Αποφασίζουμε

Επιχορηγούμε τους Δήμους της Χώρας με συνολικό ποσό 10.922.396,95€, αποκλειστικά και μόνο για την
υλοποίηση του προγράμματος Βοήθεια στο Σπίτι για την περίοδο από 1.1.13 έως 31.3. 13, από το
λογαριασμό του Υπουργείου που τηρείται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων με τον τίτλο
«Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι των Δήμων για κάλυψη λειτουργικών και λοιπών γενικών δαπανών»
σύμφωνα με τον επισυναπτόμενο πίνακα ο οποίος αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της απόφασης. Η εν
λόγω επιχορήγηση αφορά στο 80% του συνολικού ποσού του κόστους λειτουργίας του προγράμματος για
το α΄τρίμηνο 2013 σύμφωνα με τα στοιχεία που απέστειλαν οι δομές κατόπιν της σχετικής ανακοίνωσης
της ΕΕΤΑΑ.
Το ανωτέρω ποσό θα διατεθεί στους Δήμους όπως εμφανίζονται στο συνημμένο πίνακα, με χρηματική
εντολή του Υπουργείου Εσωτερικών προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.

 

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

 Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ





Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΒΣΣ 29/11/2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΒΣΣ 29/11/2013

Κατά τη συνεδρίαση του πανελλήνιου συντονιστικού ΒΣΣ στις 28 και 29 Νοέμβρη 2013 μετείχαν τα Σωματεία: 
1.             Σωματείο Εργαζομένων ΒΣΣ Ν. Αττικής
2.             Διαπεριφερειακός Σύλλογος Εργαζομένων ΒΣΣ Περιφερειών Δυτικής Ελλάδος και Πελοποννήσου
3.             Σωματείο Εργαζομένων ΒΣΣ Ν. Ευβοίας
4.             Σωματείο Εργαζομένων ΒΣΣ Ν. Φωκίδος
5.             Σωματείο Εργαζομένων ΒΣΣ Ν. Χίου
6.             Σωματείο Εργαζομένων ΒΣΣ Ν. Καρδίτσας
7.             Σωματείο Εργαζομένων ΒΣΣ Ν. Βοιωτίας
8.             Σωματείο Εργαζομένων ΒΣΣ Ν. Λέσβου
9.             Σωματείο Εργαζομένων ΒΣΣ Ν. Λευκάδος
10.         Σωματείο Εργαζομένων ΒΣΣ Κεντρικής Μακεδονίας
11.         Σωματείο Εργαζομένων ΒΣΣ Ν. Φθιώτιδας και Ευρυτανίας 
12.         Σωματείο Εργαζομένων ΒΣΣ Κρήτης

Έγιναν οι εξής ενέργειες:
- Ανάλυση, κατηγοριοποίηση-ομαδοποίηση  των  στοιχείων της έρευνας,  που πραγματοποιήθηκε πανελλαδικά, και παράλληλα με την ανάδειξη των προβλημάτων, προτάσεις για την επίλυσή τους όπου στην πορεία κατατέθηκαν στο υπουργείο εργασίας. Σε πρώτη φάση στην έρευνα συμμετείχαν τα Σωματεία :
 1.   Σωματείο Εργαζομένων ΒΣΣ Ν. Αττικής, 2.    Διαπεριφερειακός Σύλλογος Εργαζομένων ΒΣΣ Περιφερειών Δυτικής Ελλάδος και Πελοποννήσου,3.    Σωματείο εργαζομένων ΒΣΣ Ν. Ευβοίας,4.    Σωματείο Εργαζομένων ΒΣΣ Ν. Φωκίδος, 5.   Σωματείο Εργαζομένων ΒΣΣ Ν. Χίου, 6. Σωματείο Εργαζομένων ΒΣΣ Ν. Καρδίτσας, 7.   Σωματείο Εργαζομένων ΒΣΣ Ν. Βοιωτίας, 8.   Σωματείο Εργαζομένων ΒΣΣ Ν. Λέσβου, 9.  Σωματείο Εργαζομένων ΒΣΣ Ν. Λευκάδος

Προσεχώς αναμένεται να κατατεθούν και τα αποτελέσματα της έρευνας και από τα υπόλοιπα Σωματεία .  Για ευνόητους λόγους θα γίνει πλήρη ενημέρωση στις γενικές συνελεύσεις των Σωματείων για τα συμπεράσματα - αποτελέσματα και προτάσεις που κατατέθηκαν στο υπουργείο με βάση τα στοιχεία της έρευνας. 
- Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη δυσκολία συνάντηση με τους αρμόδιους του υπουργείου εσωτερικών, και κάτω από πολλή πίεση επιτεύχθηκε να ξεμπλοκαριστεί το θέμα της χρηματοδότησης του α' τριμήνου 2013 αφού επιτέλους υπογράφηκε από τον υπουργό. Από΄σήμερα τα χρήματα έχουν κατατεθεί στους Δήμους(ωστόσο θα φανεί σε τρεις μέρες) και αναρτήθηκε στη διαύγεια με αρ. ΒΛ12Ν-ΦΔΑ.  Η νομοθετική διάταξη που αφορά τη χρηματοδότηση του τριμήνου είναι:φεκ 193 Α, νόμος 4186/2013. Επειδή όμως θα υπάρχουν προβλήματα με την απόδοση των χρημάτων από τους Δήμους δεδομένου ότι δεν υπάρχουν κωδικοί για το ΒΣΣ θα σταλεί email από το υπουργείο προς τους φορείς όπου θα διευκρινίζεται ο τρόπος καταβολής των χρημάτων.
Επίσης έγινε η προγραμματισμένη συνάντηση με αρμόδιους του υπουργείου εργασίας, όπου είχαμε και ολιγόλεπτη συνάντηση με τον υφυπουργό κ. Κεγκέρογλου ο οποίος δεσμεύτηκε για εκ νέου άμεση συνάντηση μέσα στον Δεκέμβριο, προς διαβούλευση για επίλυση τρεχόντων   θεμάτων του ΒΣΣ όπως το τρίμηνο που απομένει μέχρι το τέλος του 2013 και για την πορεία του ΒΣΣ. 
Ωστόσο από τη σημερινή συνάντηση αφού έγινε μία συνοπτική αναφορά των προβλημάτων και  προτάσεων από τα Σωματεία όπως έχουν προκύψει μέσα από την έρευνα διαπιστώσαμε για άλλη μια φορά το εξής: Το μόνο σίγουρο είναι η ετήσια σύμβαση που έχουμε μέχρι το Σεπτέμβριο όσον αφορά τη συνέχιση της εργασίας μας. Ο νόμος για την μετεξέλιξη του ΒΣΣ σε καμιά περίπτωση δεν κατοχυρώνει το εργασιακό μας μέλλον. Αν δεν υπάρξει χρηματοδότηση θα έχουμε πρόβλημα και τέλος οι ΚΟΙΝΣΕΠ παραμονεύουν !
Όπως γίνεται αντιληπτό συνάδελφοι,υπάρχουν τεράστια εμπόδια μπροστά μας. Το εργασιακό μας μέλλον αβέβαιο! Απαιτείται μαζική συμμετοχή από όλους τους εργαζόμενους. Το πανελλήνιο συντονιστικό καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες αλλά η δυναμική του είναι οι εργαζόμενοι. Η συσπείρωση των Σωματείων μας στη συγκυρία που διανύουμε θεωρείται αναγκαία και επιτακτική. Όποιος θεωρεί ότι δια μαγείας θα λυθούν τα εμπόδια αυταπατάται. 
Συνάδελφοι έχουμε πολύ δρόμο ακόμα !!!!!    




Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

Εθνικό Δημοτολόγιο 100 δήμων

Την οριστική ένταξη στο Εθνικό Δημοτολόγιο 100 δήμων της χώρας προβλέπει απόφαση που υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών κ Γρηγοράκος και δημοσιεύτηκε σήμερα 26 Νοεμβρίου. Να σημειωθεί ότι με το Εθνικό Δημοτολόγιο μειώνονται οι γραφειοκρατικές διαδικασίες για τους δημότες των 100 δήμων που εντάσσονται στο Εθνικό Δημοτολόγιο αφού φορείς της δημόσιας διοίκησης, όπως το υπουργείο Δικαιοσύνης, η Αστυνομία, καθώς και ασφαλιστικά ταμεία, όπως ο ΟΑΕΕ και ο ΟΓΑ θα έχουν τη δυνατότητα άμεσα να λαμβάνουν βεβαιώσεις, χωρίς να εμπλέκεται στη διαδικασία ο πολίτης. Επιπλέον, με την ύπαρξη του ηλεκτρονικού Εθνικού Δημοτολογίου, πραγματοποιούνται εύκολα και με ασφαλή και εγγυημένο τρόπο ηλεκτρονικές συναλλαγές μεταδημότευσης 
Την οριστική ένταξη των κάτωθι Δήμων στην κεντρική βάση δεδομένων του Εθνικού Δημοτολογίου προβλέπει η απόφαση του υφυπουργού Εσωτερικών κ Γρηγοράκου που παρουσιάζει το dikaiologitika.gr: α/α ΔΗΜΟΙ ΝΟΜΟΥ 1 Θερμαϊκού Θεσσαλονίκης 2 Αγίου Βασιλείου Ρεθύμνου 3 Δομοκού Φθιώτιδας 4 Αλοννήσου Μαγνησίας 5 Παλλήνης Αττικής 6 Αγίας Παρασκευής Αττικής 7 Αμπελοκήπων - Μενεμένης Θεσσαλονίκης 8 Αμφίκλειας - Ελάτειας Φθιώτιδας 9 Αμαρίου Ρεθύμνης 10 Τοπείρου Ξάνθης 11 Δάφνης - Υμηττού Αττικής 12 Διονύσου Αττικής 13 Νέας Προποντίδας Χαλκιδικής 14 Καρδίτσας Καρδίτσης 15 Πάτμου Δωδεκανήσου 16 Μαρκόπουλου Μεσογαίας Αττικής 17 Δεσκάτης Γρεβενών 18 Σκύδρας Πέλλας 19 Παιανίας Αττικής 20 Ναυπλιέων Αργολίδας 21 Ασπροπύργου Αττικής 22 Αλίμου Αττικής 23 Λίμνη Πλαστήρα Καρδίτσης 24 Μινώα Πεδιάδας Ηρακλείου 25 Ζαχάρως Ηλείας 26 Σίφνου Κυκλάδων 27 Δέλτα Θεσσαλονίκης 28 Πολυγύρου Χαλκιδικής 29 Ιωαννιτών Ιωαννίνων 30 Σοφάδων Καρδίτσης 31 Πάργας Πρεβέζης 32 Σικυωνίων Κορινθίας 33 Αλεξάνδρειας Ημαθίας 34 Κύθνου Κυκλάδων 35 Αλιάρτου Βοιωτίας 36 Μουζακίου Καρδίτσης 37 Αρταίων Άρτης 38 Γαλατσίου Αττικής 39 Πετρουπόλεως Αττικής 40 Σκύρου Ευβοίας 41 Δωδώνης Ιωαννίνων 42 Μακρακώμης Φθιώτιδας 43 Μυκόνου Κυκλάδων 44 Φούρνων - Κορσεών Σάμου 45 Μεσσήνης Μεσσηνίας 46 Κόνιτσας Ιωαννίνων 47 Σπετσών Αττικής 48 Κορινθίων Κορινθίας 49 Αλμυρού Μαγνησίας 50 Γαύδου Χανίων 51 Χαϊδαρίου Αττικής 52 Βύρωνος Αττικής 53 Οίνου σσών Χίου 54 Μεγίστης Δωδεκανήσου 55 Νάξου & Μικρών Κυκλάδων Κυκλάδων 56 Αργιθέας Καρδίτσης 57 Μυλοποτάμου Ρεθύμνης 58 Φιλιατών Θεσπρωτίας 59 Ελευσίνας Αττικής 60 Λυκόβρυσης - Πεύκης Αττικής 61 Ελαφονήσου Λακωνίας 62 Ζαγόρας-Μουρεσίου Μαγνησίας 63 Βόρειας Κυνουρίας Αρκαδίας 64 Νότιας Κυνουρίας Αρκαδίας 65 Παύλου Μελά Θεσσαλονίκης 66 Ξυλοκάστρου - Ευρωστίνης Κορινθίας 67 Πεντέλης Αττικής 68 Ηρωικής Πόλεως Νάουσας Ημαθίας 69 Νίκαιας-Αγίου I. Ρέντη Αττικής 70 Πόρου Αττικής 71 Ερέτριας Ευβοίας 72 Λουτρακίου - Αγ. Θεοδώρων Κορινθίας 73 Ηράκλειας Σερρών 74 Κερατσινίου - Δραπετσώνας Αττικής 75 Κεντρικών Τζουμέρκων Άρτης 76 Νισύρου Δωδεκανήσου 77 Σύμης Δωδεκανήσου 78 Ζήρου Πρεβέζης 79 Δυτικής Αχαΐας Αχαΐας 80 Αμφίπολης Σερρών 81 Νεμέας Κορινθίας 82 Μάνδρας - Ειδυλλίας Αττικής 83 Αλεξανδρούπολης Έβρου 84 Θάσου Καβάλας 85 Ορχομενού Βοιωτίας 86 Σκοπέλου Μαγνησίας 87 Παλαμά Καρδίτσης 88 Πλατανιά Χανίων 89 Μύκης Ξάνθης 90 Διρφύων - Μεσσαπίων Ευβοίας 91 Σιθωνίας Χαλκιδικής 92 Ερμιονίδας Αργολίδος 93 Επιδαύρου Αργολίδος 94 Τυρνάβου Λαρίσης 95 Μήλου Κυκλάδων 96 Νεστορίου Καστοριάς 97 Ανάφης Κυκλάδων 98 Μονεμβασίας Λακωνίας 99 Νικολάου Σκουφά Άρτης 100 Λήμνου Λέσβου

www.dikaiologitika.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΒΣΣ 26/11/2013

                     ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΒΣΣ 26/11/2013

Συνεδρίαση του πανελλήνιου συντονιστικού των ΒΣΣ θα γίνει στις 28 και 29 Νοεμβρίου 2013 στο εργατικό κέντρο Αθήνας. (Γ΄Σεπτεμβρίου 48 β'). ΄Ωρα προσέλευσης 9:30 π.μ Θα πραγματοποιηθούν αντίστοιχα συναντήσεις με αρμόδιους του υπουργείου εσωτερικών και εργασίας.

Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2013

Έκτακτη Γενική Συνέλευση ΚΕΔΕ

Έκτακτη Γενική Συνέλευση ΚΕΔΕ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ                                                                           Αθήνα 25/11/13
ΕΝΩΣΗ
ΔΗΜΩΝ
ΕΛΛΑΔΑΣ
                                                                                                Υπόψη:
                                                                                                Συντακτών Τ.Α.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ: Σύγκληση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης ΚΕΔΕ, την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου

Έκτακτη Γενική Συνέλευση συγκαλεί η ΚΕΔΕ την Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου και ώρα 9.30 το πρωί στην Αθήνα (ξενοδοχείο ΤΙΤΑΝΙΑ).
Θέματα αιχμής στην ατζέντα της Συνέλευσης:
·        οι προβλέψεις του υπό ψήφιση Κρατικού Προϋπολογισμού έτους 2014 για την Αυτοδιοίκηση,
·        η εθελοντική διαδημοτική κινητικότητα,
·        η αιφνίδια και αδικαιολόγητη κατάργηση υπηρεσιών και δομών των δήμων
·        ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης την περίοδο της κρίσης.
«Η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει συνεισφέρει όσο κανένας φορέας του Δημοσίου στην δημοσιονομική εξυγίανση της χώρας σε αυτή τη κρίσιμη περίοδο. Οι τεράστιες περικοπές στους πόρους της από το 2009 μέχρι σήμερα, εάν συνεχιστούν και το 2014, θα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια τους Δήμους σε κατάρρευση», προειδοποιεί ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Κ. Ασκούνης με την πρόσκληση συμμετοχής στη Γενική Συνέλευση, που απευθύνει στους αιρετούς και τονίζει ότι «η Γενική Συνέλευση καλείται να αποφασίσει την περαιτέρω στάση μας, πριν την ψήφιση του Κρατικού Προϋπολογισμού.
Στο επίκεντρο των συζητήσεων θα είναι, επίσης θέματα που αφορούν στο ανθρώπινο δυναμικό που υπηρετεί στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και ειδικότερα  το ζήτημα της εθελοντικής διαδημοτικής κινητικότητας.
Ακόμη θα συζητηθεί - μετά τις σχετικές πληροφορίες που φτάνουν στη δημοσιότητα – και το κρίσιμο θέμα της κατάργησης Νομικών Προσώπων, αλλά και η ξαφνική και αδικαιολόγητη κατάργηση δομών και υπηρεσιών των δήμων και το μέλλον του ανθρώπινου δυναμικού που υπηρετούν σε αυτές».
Οι εργασίες της Γενικής Συνέλευσης θα ξεκινήσουν στις 10 το πρωί με την κεντρική εισήγηση, εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚΕΔΕ, του Κ. Ασκούνη. Στη συνέχεια αναμένεται να μιλήσει ο υπουργός Εσωτερικών Γ. Μιχελάκης και θα ακολουθήσει συζήτηση μεταξύ των αιρετών.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013

Ο Δήμαρχος Κηφισιάς Νίκος Χιωτάκης καταδικάστηκε σε 18 μήνες φυλάκιση.

 Ο Δήμαρχος Κηφισιάς Νίκος Χιωτάκης καταδικάστηκε σε 18 μήνες φυλάκιση. 


Σήμερα ο Δήμαρχος κ. Χιωτάκης καταδικάστηκε από το τριμελές Πλημμελειοδικείο  Αθηνών  σε 18 μήνες φυλάκιση και πρόστιμο 100.200,00 ευρώ για το «μπάζωμα» της αναδασωτέας έκτασης στην οδό Θανοπούλου στο πρώην Κτήμα Ηλιόπουλου, κατόπιν μηνυτήριας αναφοράς της δημότισσας κ. Ζωής Κατσιάνη.
Μετά από 5 ώρες συνεδρίαση στις 21/11/2013 το ΙΑ Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών έκρινε την μήνυση που είχε κατατεθεί από το Δασαρχείο Πεντέλης εις βάρος του Δημάρχου Κηφισιάς Νίκου Χιωτάκη, του επιχειρηματία Βακάκη, ιδιοκτήτη της αλυσίδας καταστημάτων Jumbo και του κ. Μαγγίνα ο οποίος έχει αποβιώσει.
kokkinaras 4
Η μηνυτήρια αναφορά του Δασαρχείου Πεντέλης συστάθηκε μετά από καταγγελία των δημοτών κ.κ. Ζωή Κατσιάνη και Ιωάννη Ματάλα κατοίκων της περιοχής Κοκκιναρά, για το μπάζωμα δάσους 4 στεμμάτων από τις εκσκαφές που έγιναν προκειμένου να κατασκευαστεί η πισίνα 700μ2 στη βίλα του επιχειρηματία Βακάκη (foto).
Jumbo
Η ακροαματική διαδικασία απέδειξε ότι ο Δήμαρχος κ. Χιωτάκης ήταν γνώστης του παράνομου γεγονότος από το πρώτο φορτηγό που ξεφόρτωνε στην αναδασωτέα περιοχή του πρώην Κτήματος Ηλιοπούλου. Αμφότεροι οι δημότες παρουσιάστηκαν ως μάρτυρες στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο.
Εκτός από την βαριά ποινή των 18 μηνών φυλάκιση με αναστολή το δικαστήριο επέβαλε και πρόστιμο 100.200,00 ευρώ στον καθένα ξεχωριστά κ.κ. Δήμαρχο Χιωτάκη και επιχειρηματία Βακάκη.  Οι δικηγόροι των καταδικασθέντων δήλωσαν ότι θα κάνουν έφεση κατά της δικαστικής απόφασης.
Η κ. Κατσιάνη μας ενημέρωσε επίσης ότι ακολουθεί ακόμη μία δική για την ίδια υπόθεση στις 12/12/2013 εις βάρος του Δημάρχου Κηφισιάς, του επιχειρηματία Βακάκη και του κ. Μαγγίνα ο οποίος έχει αποβιώσει!
Μετά την «έκτακτη είδηση» που δημοσίευσε πρώτη η εφημερίδα Kifisia Press την Πέμπτη 21/11/2013 και ώρα 02.53μμ ακολουθήσανε την επομένη δημοσιεύματα για το ίδιο θέμα στις εφημερίδες Εφημερίδα των Συντακτών, Ακρόπολις, Εφημερίδα Κηφισιά κτλ…..
kokkinaras
Η κ. Κατσιάνη μας ενημέρωσε επίσης ότι ακολουθεί ακόμη μία δίκη για την ίδια υπόθεση στις 12/12/2013!
ΚΟΚ
Ο κ Χιωτάκης πήρε αναστολή, λόγω του καθαρού μητρώου του και αναμένεται να υποβάλει έφεση εντός των προσεχών ημερών.

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2013

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΕ ΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ι.Δ.Ο.Χ.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜ. ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΙΣΘΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ :22η ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ :Β'
Ταχ.Δ/νση- Τ.Κ.: Πανεπιστημίου 37101 65 – Αθήνα
Πληροφορίες: Μαρία Μελίδη
Τηλ.:210 33 38 478
fax :210 33 38 208
e-Mail: d22@glk.gr 


Αθήνα, 6/11/2013
Αρ.Πρωτ. 2/90667/0022
ΘΕΜΑ: «Παρέχονται πληροφορίες».
ΣΧΕΤ: Υπ' αριθ. 17511/8-10-2013 έγγραφο σας.
Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού σας εγγράφου, από πλευράς δικής μας αρμοδιότητας, σας πληροφορούμε τα εξής:
Σε εξουσιοδότηση του άρθρου 22 παρ.2 και 4 του ν.4024/2011 εκδόθηκε η αριθμ. οικ.2/13917/0022/17-2-2012 (Φ.Ε.Κ. 414/Β') κ.υ.α. των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, με την οποία καθορίστηκαν από 1-11-2011 οι αποδοχές του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου που απασχολείται στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. καθώς και των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.2 του διατακτικού της ανωτέρω κ.υ.α. για τη μισθολογική εξέλιξη του ανωτέρω προσωπικού στα Μ.Κ. του άρθρου 12 του ν.4024/2011, λαμβάνεται υπόψη χρόνος προϋπηρεσίας μέχρι επτά (7) έτη, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1,3 και 4 του άρθρου 6 του ίδιου νόμου.
Στις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 6 του ν.4024/2011, μεταξύ άλλων ορίζεται ότι οι υπάλληλοι που έχουν πριν το διορισμό ή την πρόσληψη τους αποδεδειγμένη προϋπηρεσία στο δημόσιο τομέα των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία έχει διανυθεί με τα ίδια ή αντίστοιχα τυπικά προσόντα της κατηγορίας στην οποία ανήκουν κατά το χρόνο της ένταξης, μπορούν να την αναγνωρίσουν για τη βαθμολογική και μισθολογική τους ένταξη, μετά τη μονιμοποίηση τους ή τη συνέχιση της απασχόλησης τους, μέχρι επτά (7) έτη κατ' ανώτατο όριο, ύστερα από ουσιαστική κρίση του υπηρεσιακού συμβουλίου.
Κατόπιν των ανωτέρω, για την κατάταξη σε μισθολογικά κλιμάκια των υπαλλήλων ΙΔΟΧ απαιτείται η κρίση του υπηρεσιακού συμβουλίου για την τυχόν αναγνώριση προϋπηρεσίας τους στο δημόσιο τομέα.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
Κων/νος Σπηλιωτόπουλος


Χαμός στο συνέδριο της ΚΕΔΕ από τους σχολικούς φύλακες

Χαμός στο συνέδριο της ΚΕΔΕ από τους σχολικούς φύλακες - ΦΩΤΟ και ΒΙΝΤΕΟ

Μέγεθος κειμένου
Χαμός στο συνέδριο της ΚΕΔΕ από τους σχολικούς φύλακες - ΦΩΤΟ και ΒΙΝΤΕΟ

Διαδώστε αυτό το άρθρο

Τελευταία ενημέρωση: 21.11.2013 | 13:46
Πρώτη δημοσίευση: 21.11.2013 | 13:43
Διαδώστε το:

Ενταση και φραστικές επιθέσεις εναντίον δημάρχων από σχολικούς φύλακες οι οποίοι έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας στο Βελλίδειο όπου γίνεται το συνέδριο της ΚΕΔΕ.

Οι σχολικοί φύλακες μπήκαν στην αίθουσα όπου διεξάγεται το συνέδριο, όπου και προκλήθηκε ένταση με τους διαδηλωτές να διαμαρτύρονται ιδιαίτερα έντονα και να επιτίθενται φραστικά σε Ορφανό, Δανιηλίδη και στους άλλους δημάρχους που συμμετέχουν στο συνέδριο.

Δείτε φωτογραφίες καθώς και video από το Thousandnews.gr















 

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΟΙΝ. ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΕΔΕ ΣΙΜΟΥ ΔΑΝΙΗΛΙΔΗ

Εισήγηση Σίμου Δανιηλίδη στο συνέδριο της ΚΕΔΕ στη Θεσσαλονίκη




Κοινωνική πολιτική και Αυτοδιοίκηση στη Νέα Προγραμματική Περίοδο
Εισήγηση Σίμου Δανιηλίδη, Προέδρου Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής, Απασχόλησης και Αλληλεγγύης της Κ.Ε.Δ.Ε-Δημάρχου Νεάπολης-Συκεών

Κυρίες και κύριοι,
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση, εδώ και πολλά χρόνια με δική της πρωτοβουλία, ανέπτυξε δράσεις και υπηρεσίες κοινωνικής πολιτικής, συνέστησε δομές με χαρακτηριστικά γεωγραφικής κατανομής, ποσότητας και τυποποίησης που μπορούν να θεωρηθούν ότι ορίζουν ένα εθνικό πλαίσιο αποκεντρωμένης λειτουργίας των κοινωνικών υπηρεσιών.
Στην τρέχουσα Προγραμματική Περίοδο οι φορείς της Αυτοδιοίκησης υλοποιήσαμε σειρά συγχρηματοδοτούμενων δράσεων στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής. Με επιτυχία κατορθώσαμε σε περίοδο κρίσης να κρατήσουμε ανοιχτές χιλιάδες Δημοτικές δομές, αξιοποιώντας πόρους του ΕΣΠΑ. Με συνέπεια η Επιτροπή Κοινωνικής Πολιτικής Απασχόλησης και Αλληλεγγύης και η ΚΕΔΕ καταφέραμε να διασφαλίσαμε τη βιωσιμότητά τους ιδιαίτερα τα 2 τελευταία χρόνια όταν όλοι και όλες θεωρούσαν σχεδόν αδύνατη την εξασφάλιση της χρηματοδότησης τους. Το γεγονός αυτό δεν είναι τυχαίο. Αλλά εντάσσεται σε μια πολιτική που απαιτεί και διεκδικεί ήδη από το 1995 και το Συνέδριο της ΚΕΔΕ στη Ρόδο την αναβάθμιση του ρόλου της Αυτοδιοίκησης συνολικά στην άσκηση Κοινωνικής Πολιτικής στην Ελλάδα. Απαιτήσαμε και διεκδικήσαμε
τόσο στο πλαίσιο της διαβούλευσης για τον Καποδίστρια όσο και για τον Καλλικράτη η Αυτοδιοίκηση να γίνει στη χώρα ο αποκλειστικός τομέας παροχής ολοκληρωμένων και ποιοτικά αναβαθμισμένων κοινωνικών υπηρεσιών. Πρεσβεύουμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση των ευθυνών άσχετα αν μερικοί μας κατηγορούν ότι έχουμε τη νοοτροπία των «βλαχοδημάρχων».
Έχοντας ως πρόκληση αυτήν την περίοδο τη διαμόρφωση του ΣΕΣ οι προτάσεις της αυτοδιοίκησης για την κοινωνική πολιτική και την απασχόληση συνοψίζονται σε 5 άξονες.
Άξονας 1. Εθνική αποκεντρωμένη κοινωνική πολιτική, με ευθύνη της τοπικής αυτοδιοίκησης
Η αυτοδιοίκηση, ως βασικός πυλώνας της δημόσιας διοίκησης, έχει αποδείξει πως διαθέτει την εμπειρία και την τεχνογνωσία να συμβάλλει ουσιαστικά και με συγκεκριμένες προτάσεις .
Ο ρόλος της αυτοδιοίκησης για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής, κατά την επόμενη προγραμματική περίοδο, πρέπει να είναι διακριτός και συγκεκριμένος για ζητήματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων της, και αφορούν σε έργα και δράσεις, που ήδη με εξαιρετική επιτυχία, όπως προκύπτει και από τα υψηλά ποσοστά απορροφητικότητας πόρων του ΕΣΠΑ που απευθύνονται στους φορείς της, διαχειρίζεται και υλοποιεί.
Το ΣΕΣ θα πρέπει να μετατραπεί σε εργαλείο για το ξεπέρασμα της κρίσης με σαφή προσανατολισμό σε μέτρα και δράσεις που ενισχύουν την κοινωνική συνοχή και την εργασία και καταπολεμούν τη φτώχεια, τη ξενοφοβία και το ρατσισμό, με ανάδειξη του ρόλου της τοπικής αυτοδιοίκησης, ως εγγυητή της υλοποίησης ουσιαστικών δράσεων κοινωνικής πολιτικής.
Να επισημάνουμε πως η ελληνική αυτοδιοίκηση έχει να διανύσει αρκετό δρόμο, ώστε να συγκλίνει με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή και να κατοχυρώσει τη θεσμική της εξέλιξη σε μία πραγματική τοπική αρχή.
Ο τομέας της κοινωνικής πολιτικής είναι χαρακτηριστικός για να διαπιστώσει κανείς τις αποκλίσεις που υπάρχουν σε θεσμικό επίπεδο και τη διαφορετικότητα με την οποία ασκούνται οι κοινωνικές πολιτικές από τις τοπικές και περιφερειακές αρχές στην Ε.Ε συγκριτικά με την Ελλάδα.
Έχουμε πολλές φορές επισημάνει ότι την ίδια ώρα που σε πολλές χώρες της Ευρώπης επιδιώκεται ήδη από τη δεκαετία του ’60 και ’70 να αναδειχθεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση ως κύριος φορέας παροχής κοινωνικών υπηρεσιών προς τους πολίτες, στη χώρα μας βρισκόμαστε ακόμα σε εκείνο το στάδιο όπου ενώ εκφράζουμε σταθερά την επιθυμία, αλλά και την αναγκαιότητα να περιέλθει η κοινωνική πολιτική στην αποκλειστική αρμοδιότητα της ΤΑ, ακόμα να συζητούμε για την αναγκαιότητα καταπολέμησης του υπερσυγκεντρωτισμού του κεντρικού κράτους και της διασφάλισης πόρων που αυτονόητα θα έπρεπε να συνοδεύουν τις νέες προβλεπόμενες αρμοδιότητες.
Το ζήτημα μιας ισχυρής αυτοδιοίκησης με κατοχυρωμένες αρμοδιότητες και πόρους που λειτουργεί ως πραγματική τοπική αρχή, αντί να είναι στοιχείο ενός δημοκρατικά οργανωμένου κράτους, γίνεται, εδώ και πολλά χρόνια, αντικείμενο διεκδίκησης ή διαπραγμάτευσης της αυτοδιοίκησης με το κεντρικό κράτος.
Τα παραδείγματα ευρωπαϊκών χωρών με προοδευτικό πρόσημο, στις οποίες όλοι οι φορείς πολιτικοί, συνδικαλιστικοί, κοινωνικοί, στηρίζουν και ενισχύουν σε τοπικό επίπεδο το δίκτυο υπηρεσιών και δομών κοινωνικής συνοχής, θα πρέπει να είναι σίγουρα πρότυπα για εμάς.
Άλλωστε, η τοπική αυτοδιοίκηση έχει αποδείξει πως έχει πετύχει την αναβάθμιση και βελτίωση, τόσο την ποιοτική, όσο και ποσοτική, σε επίπεδο δηλαδή παροχής υπηρεσιών σε περισσότερους ωφελούμενους, των άλλοτε κρατικών δομών οι οποίες εξυπηρετούσαν λιγοστά παιδιά και  παρείχαν αμφίβολης ποιότητας υπηρεσίες, περιορισμένου ωραρίου και με υψηλό κόστος.  Ήδη από το 2001, εθελοντικά, με το ν. 2880/2001 και υποχρεωτικά το 2003 με το ν. 3106/2003, οι κρατικοί παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί που ιδρύθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του από 2.11.1935 αναγκαστικού νόμου (ΦΕΚ 527 Α΄) δηλαδή ο ΕΟΠ, το ΠΙΚΠΑ και με Κέντρο Μητέρα, υπήχθησαν στην εποπτεία των δήμων και των κοινοτήτων, στη διοικητική περιφέρεια των οποίων λειτουργούσαν.
Οι ανωτέρω παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί λειτουργούν έκτοτε ως δημοτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και διέπονται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις. Εκ του νόμου δηλαδή, αλλά και στο πλαίσιο της τάσης που επικρατεί σε ολόκληρη την Ευρώπη, δόθηκε η κατεύθυνση της λειτουργίας παιδικών σταθμών από την αυτοδιοίκηση. Με συνέπεια και συνέχεια, με μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία, η ΤΑ διαθέτει σήμερα χιλιάδες κοινωνικές δομές, οι οποίες λειτουργούν προς εξυπηρέτηση εκατοντάδων χιλιάδων οικογενειών, παρέχοντας δωρεάν φροντίδα και πλήθος υπηρεσιών άριστης ποιότητας, προς τα βρέφη, τα νήπια και τους γονείς, με διευρυμένο ωράριο, και με εξειδικευμένους επιστήμονες.
Άξονας 2. Συνέχιση χρηματοδότησης κατά τη νέα προγραμματική περίοδο, του δικτύου  κοινωνικών δομών της αυτοδιοίκησης
Α.    Πρόγραμμα «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής»
Μέσω του προγράμματος «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» του υπουργείου Εργασίας και  Κοινωνικής Ασφάλισης, που συγχρηματοδοτείται  από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, μέχρι σήμερα,  χιλιάδες μητέρες  είχαν τη δυνατότητα να λάβουν δωρεάν υπηρεσίες παιδικής φροντίδας στους παιδικούς σταθμούς και στα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών και Παιδιών ΑμεΑ, από 6 μηνών έως 12 ετών.
Παρά την τεράστια μείωση των πόρων της Αυτοδιοίκησης που καθιστά σε πολλές περιπτώσεις αδύνατη τη λειτουργία κλασσικών υπηρεσιών των δήμων, οι δομές λειτούργησαν χωρίς την επιβάρυνση των δημοτικών προϋπολογισμών, αξιοποιώντας παράλληλα πόρους του ΕΣΠΑ και βελτιώνοντας τους δείκτες απορροφητικότητάς του. 
Κατά την κρίσιμη περίοδο που διέρχεται η χώρα μας, πρέπει να συνεχίσουν να  διατίθενται κονδύλια τα οποία αποδεδειγμένα ενισχύουν την ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα και ανακουφίζουν πολλαπλώς την ελληνική κοινωνία και την ελληνική οικογένεια. Για τους λόγους αυτούς θεωρούμε αναγκαία τη χρηματοδότηση μέσω ΕΚΤ, κατά την επόμενη προγραμματική περίοδο, με 300 εκ. ετησίως.
Β.        Πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι και Κατ’ οίκον φροντίδας συνταξιούχων
Σύμφωνα με αλλεπάλληλες ομόφωνες Αποφάσεις της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής και της ΚΕΔΕ και την πολίτικη συμβολή και συνεργασία του Υφυπουργού Εργασίας Βασίλη Κεγκέρογλου, ακυρώσαμε την προοπτική της λειτουργίας του Προγράμματος μέσω κοινωνικών συνεταιρισμών  και κρατήσαμε ανοιχτές τις 879 δημοτικές δομές Βοήθεια στο Σπίτι. Παράλληλα συνεχίζοντας τη συνεργασία μας με το Υπουργείο Εργασίας, επεξεργαζόμαστε την τροποποίηση του Προγράμματος «Κατ’οίκον Φροντίδα Συνταξιούχων» προκειμένου να διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό πλαίσιο και να διασφαλισθεί η εξυπηρέτηση 100.000 ωφελούμενων.
Βασικό μας μέλημα αποτελεί η διασφάλιση της συνέχισης της εργασίας του έμπειρου και καλά καταρτισμένου προσωπικού που ήδη υπηρετεί στις δομές. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την σύνθετη χρηματοδότηση του προγράμματος από εθνικούς, ευρωπαϊκούς πόρους και από πόρους των ασφαλιστικών οργανισμών, όπως έχουμε περιγράψει σε προηγούμενα συνέδριά μας.
Με τη διασφάλιση κονδυλίων ύψους 100 εκ. €, από το ΕΚΤ,  ετησίως η τοπική αυτοδιοίκηση, με την εμπειρία που διαθέτει στην υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, μπορεί να εγγυηθεί τη συνέχιση του προγράμματος, την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου προς τους ωφελούμενους και την ταυτόχρονη εξοικονόμηση πόρων από το ασφαλιστικό σύστημα και το εθνικό σύστημα υγείας.
Γ.         Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ)
Τα Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων είναι δομές παροχής υπηρεσιών ημερήσιας φροντίδας σε ηλικιωμένα άτομα μη δυνάμενα να αυτοεξυπηρετηθούν απόλυτα (κινητικές δυσκολίες, άνοια, κλπ).
Στα 68 δημοτικά  ΚΗΦΗ που λειτουργούν σήμερα, απασχολούνται 276 εργαζόμενοι, τα οποία εξυπηρετούν 1.521 ηλικιωμένους, γεγονός που σαφώς καθιστά  επιτακτική την ανάγκη συνέχισης λειτουργίας τους, και για το λόγο αυτό προτείνουμε τη συνέχισή του κατά την επόμενη προγραμματική περίοδο.
Δ.             Δράσεις άμεσης καταπολέμησης της φτώχειας και ενίσχυσης της κοινωνικής συνοχής.
Οι Δήμοι της χώρας με ιδιαίτερη ένταση την τελευταία περίοδο αναπτύσσουν σε συνεργασία με τοπικούς φορείς, πλήθος δράσεων που ανακουφίζουν άμεσα τις τοπικές κοινωνίες από τις συνέπειες της κρίσης.
Στο πλαίσιο αυτό έχουν αναπτυχθεί δράσεις όπως:
ü       Συσσίτια
ü       Κοινωνικά Παντοπωλεία
ü       Κοινωνικά Φαρμακεία
ü       Γραφεία Διαμεσολάβησης
ü       Δημοτικοί Λαχανόκηποι
Για τις παραπάνω δομές και δράσεις θα πρέπει να διασφαλιστεί η οικονομική βιωσιμότητά τους με την ενίσχυση της χρηματοδότησής τους από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους και κατά την επόμενη προγραμματική περίοδο.
Άξονας 3.        Κατασκευή, Εκσυγχρονισμός, Επέκταση και Αναβάθμιση κτιρίων κοινωνικών υποδομών
Στην σημερινή συγκυρία οι διαθέσιμοι πόροι της αυτοδιοίκησης για κατασκευή κτιρίων κοινωνικών υποδομών όπως παιδικοί σταθμοί, ΚΔΑΠ, ΚΑΠΗ, ΚΗΦΗ αλλά και για οποιαδήποτε άλλη επένδυση έχουν σχεδόν μηδενιστεί. Η μόνη περίπτωση χρηματοδότησης για την κατασκευή, εκσυγχρονισμό, επέκταση και αναβάθμιση  των απαραίτητων κτιρίων για τη στέγαση κοινωνικών υποδομών είναι μέσω του ΕΤΠΑ, κατά την επόμενη προγραμματική περίοδο. Καθότι αυτά τα έργα δρουν πολλαπλασιαστικά υπέρ της απασχόλησης καθώς δημιουργούν θέσεις εργασίας, τόσο κατά τη φάση κατασκευής όσο και κατά τη φάση της λειτουργίας, θεωρούμε κρίσιμη την αύξηση των πόρων που διατίθενται για κατασκευή κτιρίων που θα στεγάσουν κοινωνικές δομές.
                          Άξονας 4. Δράσεις και Προγράμματα  για την εργασία
Η συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στον τομέα της Απασχόλησης αφορά στην προώθηση και ενίσχυση των τοπικών στρατηγικών απασχόλησης ως κύριο μέσο καταπολέμησης της ανεργίας και ενσωμάτωσης των κοινωνικά ευπαθών ομάδων.
Είναι επιτακτική ανάγκη σήμερα η θέσπιση ενός Αποκεντρωμένου Εθνικού Σχεδίου για τη μείωση της Ανεργίας.
Σε συνέχεια του Προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας, με το οποίο κατά την πρώτη φάση, 60.000 άνεργοι προσλήφθηκαν , ενώ κατά τη δεύτερη φάση, 37.000 άνεργοι προσλαμβάνονται, η πλειοψηφία των οποίων απασχολήθηκαν και απασχολούνται σε φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, πρέπει να διαμορφωθεί  ένα εθνικό σχέδιο μείωσης της ανεργίας, με τους δήμους να επωμίζονται το ρόλο του εργοδότη εσχάτης προσφυγής, με την ενεργοποίηση προσλήψεων κάθε φορά που η ανεργία στη χώρα ξεπερνά ένα συγκεκριμένο όριο.
Παράλληλα το  Αποκεντρωμένο Εθνικό Σχέδιο για τη μείωση της Ανεργίας θα πρέπει να συμπεριλάβει την ευρύτερη εφαρμογή Τοπικών Σχεδίων για την Απασχόληση Ευπαθών Κοινωνικά Ομάδων (ΤοπΕΚΟ) και  των Τοπικών Σχεδίων για την Απασχόληση (ΤοπΣΑ) με το στόχο με τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, μέσω της κινητοποίησης των τοπικών φορέων, με πεδίο αναφοράς τις τοπικές αγορές εργασίας.
Όλες οι παραπάνω δράσεις επιβάλλεται να συνεχιστούν, με ανεύρεση επιπλέον πόρων για το διάδοχο του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρωπινού Δυναμικού», αλλά και με ενίσχυση του ρόλου της αυτοδιοίκησης σε αυτά.
Συγκεκριμένα, προτείνουμε την αναβάθμιση του ρόλου της αυτοδιοίκησης και την τροποποίηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, ώστε να προβλέπεται η δυνατότητα συμμετοχής των δήμων, των νπδδ αυτών και των δημοτικών κοινωφελών επιχειρήσεων στις αναπτυξιακές συμπράξεις για την υλοποίηση ΤοπΕΚΟ και ΤοπΣΑ, αποδίδοντάς τους ρόλο συντονιστή εταίρου, που τους είχε αφαιρεθεί με το ν. 4019/2011. 
Θεωρούμε πως, επιβάλλεται πλέον, κονδύλια επιχειρησιακών προγραμμάτων, που δεν έχουν απορροφηθεί, να διοχετευθούν σε δράσεις στήριξης της κοινωνίας, μέσω ενίσχυσης κοινωνικών δομών της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Οποιαδήποτε παρέμβαση στον τομέα της εργασίας και της απασχόλησης θα πρέπει να συνδυαστεί με τον επανακαθορισμό των αρμοδιοτήτων της αυτοδιοίκησης στα ζητήματα της εργασίας και τη μετατροπής του ΟΑΕΔ σε επιτελικό και συντονιστικό οργανισμό χάραξης πολιτικών, οι οποίες πολιτικές σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο θα υλοποιούνται από τους φορείς της αυτοδιοίκησης.

Άξονας 5. Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και Κέντρα Πρόληψης της Εξάρτησης από Ναρκωτικά και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας
Η τοπική Αυτοδιοίκηση με βάση τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων Ν. 3463/2006 και την νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης-Πρόγραμμα Καλλικράτης Ν.3852/2010, έχει την αρμοδιότητα παροχής υπηρεσιών υγείας, ιδιαίτερα δε αυτών που αφορούν στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Σε αρκετούς Δήμους της χώρας έχει συσσωρευτεί σχετική εμπειρία και υπάρχει ο κατάλληλος εξοπλισμός και άμεσα μπορούν να πιστοποιηθούν Μονάδες Παροχής Υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Οι Μονάδες αυτές θα μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες στο σύνολο των κατοίκων της περιοχής ή εναλλακτικά σε ευπαθείς κοινωνικά ομάδες. Η χρηματοδότησή τους μπορεί να προέλθει από το ΣΕΣ με προσκλήσεις αντίστοιχες με αυτές που χρηματοδοτούνται τα ΚΗΦΗ και τα Κέντρα Διημέρευσης και παράλληλα, ανταποδοτικά μέσω σύμβασης με τον ΕΟΠΥΥ. Είναι εξαιρετικά χρήσιμο να σημειώσουμε σήμερα πως η συμμετοχή στο σύστημα παροχών υπηρεσιών υγείας, πιστοποιημένων δομών της αυτοδιοίκησης, θα διασφαλίσει την καθολική πρόσβαση των πολιτών στις πρωτοβάθμιες υπηρεσίες υγείας και θα καταπολεμήσει την αισχροκέρδεια και τους εκβιασμούς των ιδιωτικών επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών υγείας προς τον ΕΟΠΥΥ.
Με αυτό τον τρόπο θα πετύχουμε:

  •   Τη σύσταση μονάδων Οικογενειακής Ιατρικής σε κάθε Δήμο.

  • Την  αξιοποίηση όλων των υφιστάμενων υπηρεσιών παροχής Πρωτοβάθμιας και Επείγουσας Φροντίδας Υγείας.

  • Τη θέσπιση Οικογενειακού γιατρού και παιδίατρου, σε κάθε γειτονιά και σε κάθε Δήμο.
  •   Τη συνεργασία των γιατρών της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, με όλες τις Κοινωνικές Υπηρεσίες σε επίπεδο δήμου.
  •   Την αυτόνομη διοίκηση των Συστημάτων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας με συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο σχεδιασμό, τα προγράμματα προαγωγής της υγείας, της πρόληψης και της προστασίας της Δημόσιας Υγείας.
Παρά το γεγονός ότι στη χώρα μας εξακολουθούν να υπολείπονται αξιολογικές μελέτες που να εξετάζουν τις σχέσεις κόστος-οφέλους, από την εμπειρία μας μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα, ότι η εκπόνηση δράσεων κοινωνικής πολιτικής και παροχής υπηρεσιών υγείας από τους ΟΤΑ είναι συμφερότερη από οικονομικής και ποιοτικής άποψης.
Το έχουμε αποδείξει με τα προγράμματα των ΑΜΕΑ όπου οι δράσεις της αυτοδιοίκησης είναι κατά 50% πιο οικονομικές από αντίστοιχα προγράμματα που υλοποιούν τα ΝΠΔΔ ή τα ΝΠΙΔ που εποπτεύονται από το υπουργείο Υγείας.
Ένα σύστημα πρωτοβάθμιας υγείας σε τοπικό επίπεδο, υπό την ευθύνη και τον έλεγχο της τοπικής αυτοδιοίκησης, μπορεί να παρέχει υπηρεσίες κοστολογικά φθηνότερες και ποιοτικά καλύτερες από τις σημερινές.
Τα 72 Κέντρα Πρόληψης και Προαγωγής της Υγείας που λειτουργούν με πρωτοβουλία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης τα τελευταία 18 χρόνια καλύπτοντας 49 Νομούς της χώρας, εξυπηρετούν εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες με υπηρεσίες συμβουλευτικής και εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας και αποτελεσματικότητας. Σήμερα είναι αναπόσπαστο τμήμα της κοινωνικής πολιτικής της τοπικής αυτοδιοίκησης ενώ συνεισφέρουν καθοριστικά στη ψυχολογική στήριξη του τοπικού πληθυσμού ξεπερνώντας κατά πολύ τον αρχικό σχεδιασμό που προέβλεπε μόνο την πρόληψη των εξαρτήσεων.
Αγαπητοί συνάδελφοι, συνεργάτες, εργαζόμενοι,
Είναι ευκαιρία, το Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης για την προγραμματική περίοδο 2014-2020,  να μετατραπεί σε εργαλείο για το ξεπέρασμα της κρίσης με σαφή προσανατολισμό σε μέτρα και δράσεις που ενισχύουν την κοινωνική συνοχή και την εργασία και καταπολεμούν τη φτώχεια, τη ξενοφοβία και το ρατσισμό και ενίσχυση του ρόλου της τοπικής αυτοδιοίκησης, ως εγγυητή όλων των παραπάνω.
Παράλληλα θα πρέπει να αντιμετωπιστούν δύο διορθωτικά ζητήματα τα οποία επηρεάζουν άμεσα την αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων. Το πρώτο αφορά στη διαθεσιμότητα των πόρων και επιτείνεται από την οξύτητα της κρίσηςστη χώρα. Τα κοινωνικά προγράμματα του ΣΕΣ θα πρέπει να είναι ώριμα, με διαθέσιμες χρηματοδοτήσεις από την ενεργοποίηση του ΣΕΣ.Παράλληλα πρέπει να απλοποιηθούν οι διαδικασίες υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων έργων, οι οποίες χαρακτηρίζονται από γραφειοκρατία, επικάλυψη αρμοδιοτήτων και οργανωτισμό.