Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015

Κρούει κώδωνα κίνδυνου

Λάζαρος Κυρίζογλου προς νέους Υπουργούς: Κρούει κώδωνα κίνδυνου σχετικά με τα προγράμματα που αφορούν τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες .

dmf140124 001
Ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ και Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης κ. Λάζαρος Κυρίζογλου έστειλε επιστολή στους νέους υπουργούς, κ. Π Κουρουμπλή, κ.Γ. Σταθάκη, κ. Α.Χαρίτση, κ.Γ Κατρούγκαλο, κα.Θ.Φωτίου, κα. Ρ.Αντωνοπούλου που έχουν αναλάβει καθήκοντα στα αρμόδια υπουργεια με θέμα την ενίσχυση και συνέχιση των προγραμμάτων: «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής», «Βοήθεια στο Σπίτι» και «Κοινωνικές Δομές Άμεσης Αντιμετώπισης της Φτώχειας»
Ο Κ. Κυρίζογλου επισήμανε ότι τα τρία αυτά άκρως ευαίσθητα και κεφαλαιώδη ζητήματα την περίοδο αυτή αποτελούν, σημαντικά και κρίσιμα προγράμματα και κοινωνικές δομές, που άλλες μεν κινδυνεύουν με συρρίκνωση λόγω της χρηματοδότησης και άλλες με αφανισμό λόγω αδρανειών ή αμελειών ως προς τις διαδικασίες συνέχισης και μετεξέλιξής τους.
Στην επιστολή ο πρόεδρος, αφού αναλύει και τα τρία αυτά κεφάλαια ως προς την δομή, την λειτουργικότητα τους, παραθέτει τις προτάσεις της ΠΕΔΚΜ και ζητά από τα αρμόδια όργανα να επιληφθούν με την δέουσα κοινωνική ευαισθησία των ανωτέρων θεμάτων και να προωθήσουν άμεσα νομοθετικές ή άλλες ρυθμίσεις στο πλαίσιο των προτάσεων αυτών.
kede tameiaka 1
Δείτε όλη την επιστολή :
Θεσσαλονίκη 24/09/2015
Αρ. Πρωτ. 1097/17/ΤΠ
ΠΡΟΣ
1. Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης
κ. Κουρουμπλή Παναγιώτη
2. Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού
κ. Σταθάκη Γεώργιο
3. Υφυπουργό αρμόδιο για θέματα ΕΣΠΑ
κ. Χαρίτση Αλέξη
4. Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
κ. Κατρούγκαλο Γεώργιο
5. Αναπληρώτρια Yπουργό αρμόδια για θέματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης
κα. Φωτίου Θεανώ
6. Αναπληρώτρια Yπουργό αρμόδια για την Καταπολέμηση της ανεργίας
κα. Αντωνοπούλου Ράνια
ΚΟΙΝ/ΣΗ:
1. Πρόεδρο ΚΕΔΕ
κ. Πατούλη Γεώργιο
2. ΠΕΔ ΧΩΡΑΣ
3. Δήμοι ΠΕΔ/ΚΜ
ΘΕΜΑ: Ενίσχυση και συνέχιση των προγραμμάτων: «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής», «Βοήθεια στο Σπίτι» και «Κοινωνικές Δομές Άμεσης Αντιμετώπισης της Φτώχειας»
Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί
Με την ευκαιρία της ανάληψης των νέων καθηκόντων σας σε κρίσιμες κυβερνητικές θέσεις, θα θέλαμε κατ’ αρχήν να σας συγχαρούμε και να σας ευχηθούμε κάθε επιτυχία στο δύσκολο έργο που αναλαμβάνετε σε μια δύσκολη καμπή για τη χώρα και την ελληνική κοινωνία. Σ’ αυτόν τον αγώνα δηλώνουμε εκ των προτέρων ότι μπορείτε να βρείτε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, όπως έχει άλλωστε αποδείξει κατ’ επανάληψη στο παρελθόν και μέχρι σήμερα, τον αξιόπιστο συνομιλητή και συνεργάτη, που με ιδέες, προτάσεις και έργα αγωνίζεται από το δικό της πεδίο για την ανάπτυξη κάθε τόπου, την κοινωνική στήριξη και αλληλεγγύη.
Όπως γνωρίζετε, και από την θητεία σας στην προηγούμενη κυβέρνηση, τα προβλήματα που καλείστε να αντιμετωπίσετε στο κοινωνικό μέτωπο είναι τεράστια και καυτά, η λύση των οποίων δεν μπορεί να περιμένει άλλο ούτε μια μέρα! Κι αυτό γιατί από την εξέλιξη αυτών των προβλημάτων εξαρτάται το παρόν και το μέλλον εκατοντάδων χιλιάδων συνανθρώπων μας που βρίσκονται στη δεινότερη θέση εξαιτίας των συνεπειών της οικονομικής κρίσης.
Στο πλαίσιο αυτό, κεφαλαιώδη ζητήματα την περίοδο αυτή αποτελούν τρία άκρως ευαίσθητα, σημαντικά και κρίσιμα προγράμματα και κοινωνικές δομές, που άλλες μεν κινδυνεύουν με συρρίκνωση λόγω της χρηματοδότησης και άλλες με αφανισμό λόγω αδρανειών ή αμελειών ως προς τις διαδικασίες συνέχισης και μετεξέλιξής τους.
Αντιλαμβάνεστε ότι αναφερόμαστε για το πρόγραμμα:
• «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής», που με τον τρόπο που υλοποιείται φέτος πάνω από 40.000 παιδιά θα στερηθούν τη δωρεάν φιλοξενία στους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, τα ΚΔΑΠ και τα ΚΔΑΠμεΑ.
• «Βοήθεια στο Σπίτι», για το οποίο έπρεπε να γίνει όλη η απαραίτητη προεργασία έτσι ώστε να προχωρήσει η συμβασιοποίησή του με το Ασφαλιστικό Σύστημα, και να μην βρίσκεται το πρόγραμμα στον αέρα και να κινδυνεύουν 100.000 ανήμποροι συμπολίτες μας να βρεθούν στο περιθώριο στερούμενοι τις κρίσιμες υπηρεσίες, και 3.500 εργαζόμενοι να βρεθούν στην ανεργία.
• «Κοινωνικές Δομές Άμεσης Αντιμετώπισης της Φτώχειας», που μετά και τη δεύτερη παράταση που δόθηκε δεν έχει ληφθεί πρόνοια για τη συνέχισή τους με αποτέλεσμα από τις 30/9 118.000 άποροι, άνεργοι, ανασφάλιστοι και χαμηλόμισθοι συνάνθρωποί μας να εγκαταλειφθούν στη μοίρα τους και 1.112 εργαζόμενοι στην ανεργία.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ:
Α. «ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ»

Η έκδοση οριστικών αποτελεσμάτων στο πλαίσιο της δράσης του προγράμματος «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής» για τη νέα περίοδο 2015-2016, το οποίο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και αφορά στη δωρεάν φιλοξενία παιδιών στους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, στα ΚΔΑΠ και τα ΚΔΑΠμεΑ, ολοκληρώθηκε δυστυχώς με μη ικανοποιητικό τρόπο και μη ικανοποιητικό αποτέλεσμα.
Έπειτα από αδικαιολόγητες καθυστερήσεις από τα αρμόδια Υπουργεία, μετατέθηκε η έναρξη υλοποίησης του προγράμματος από 1/9/2015 στις 15/9/2015. Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά, κατά παράβαση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας.
Δυστυχώς οι προβλέψεις μας επιβεβαιώθηκαν και από τα 121.683 παιδιά, που οι μητέρες τους υπέβαλαν αιτήσεις, αριθμός που αντανακλά και απεικονίζει τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας για τη δωρεάν φιλοξενία τους σε βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, σε ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠμεΑ.
Στο πρόγραμμα εντάχθηκαν μόνο 81.003 παιδιά, μένοντας εκτός δομών και προγραμμάτων 40.680 παιδιά, παρά το ότι τα περισσότερα από αυτά πληρούν το σύνολο των προϋποθέσεων και προαπαιτούμενων.
Έτσι, πλήττετε με τον χειρότερο τρόπο μια από τις πιο ευαίσθητες και κρίσιμες κοινωνικά ομάδες.
Οι γονείς τους οδηγούνται σε πλήρη απόγνωση, με κίνδυνο να χάσουν τις εργασίες, τους αφού θα είναι αναγκασμένοι να μείνουν στο σπίτι προκειμένου να φροντίζουν τα παιδιά τους.
Και όλα αυτά εξαιτίας των πολιτικών που ακολουθήθηκαν από τα συναρμόδια υπουργεία, τα οποία αγνόησαν πλήρως τις τεκμηριωμένες και ολοκληρωμένες ομόφωνες αποφάσεις των οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΚΕΔΕ,ΠΕΔ, κ.λπ.).
Σε ότι αφορά στους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, επαναλαμβάνουμε για μια ακόμη φορά ότι η ρήτρα 70%-30%, με τη δυνατότητα προσφοράς μόνο έως το 70% της δυναμικότητας της υφιστάμενης αδείας των δομών ευνοούσε μόνο τους μεγάλους ιδιωτικούς παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς. Επειδή, δε, οι δημοτικές δομές αποσκοπούν αποκλειστικά και μόνο στο να στηρίζουν στο μέγιστο βαθμό τις τοπικές κοινωνίες, τους εργαζόμενους γονείς, τους άνεργους και τους χαμηλόμισθους, όχι μόνο δεν έπρεπε να υπάρξει μείωση των θέσεων αλλά και αύξηση της συνολικής χρηματοδότησης από τα αρχικά προϋπολογισθέντα 184 εκατ. ευρώ, στα 234 εκατ. ευρώ ώστε να ενισχυθεί η ευαίσθητη και κρίσιμη κοινωνική τους αποστολή.
Εξίσου σοβαρό είναι και το ζήτημα της ροής-καταβολής της χρηματοδότησης των δήμων, των Νομικών Προσώπων τους και των Δημοτικών Κοινωφελών Επιχειρήσεων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, καθώς η καταβολή της πρώτης δόσης προβλέπεται να γίνει μετά την πιστοποίηση του 30% του φυσικού αντικειμένου, ενώ στο προηγούμενο σύστημα διαχείρισης η αντίστοιχη καταβολή γινόταν μετά την πιστοποίηση του 10% του φυσικού αντικειμένου, ενώ αντίστοιχες μεταβολές επέρχονται και για τη δεύτερη και τρίτη δόση, με αποτέλεσμα οι 19.500 εργαζόμενοι στις δομές να παραμείνουν απλήρωτοι για 5-6 μήνες, και ταυτόχρονα να είναι αδύνατη η απόδοση ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων, πράγμα επιφέρει πειθαρχικές και ποινικές ευθύνες για τους υπεύθυνους των παραπάνω δομών.
Βάσει των παραπάνω, σας καλούμε να επανεξετάσετε το κρίσιμο ζήτημα και λαμβάνοντας υπόψη τις ομόφωνες αποφάσεις των συλλογικών οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να προχωρήσετε σε νομοθετικές ρυθμίσεις και αποφάσεις που θα συνιστούν:
1. Άμεση αύξηση του ποσού της συνολικής χρηματοδότησης κατά 50.000.000,00€ (με εμπροσθοβαρή απορρόφηση του ΕΣΠΑ 2) προκειμένου να ικανοποιηθεί τουλάχιστον το σύνολο των έγκυρων αιτήσεων, ήτοι των 106.885 παιδιών.
2. Άμεση κατάργηση του περιορισμού των προσφερόμενων θέσεων μόνο έως το 70% της δυναμικότητας της υφιστάμενης αδείας των δομών των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών. Αυτός ο περιορισμός οδήγησε ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων να ανέλθει σε 100.493, ενώ με την άρση της απαράδεκτης αυτής πολιτικής του οριζόντιου κουρέματος, οι προσφερόμενες θέσεις θα ξεπεράσουν τις 120.000 (120.821).
3. Άμεση τροποποίηση ως προς τη ροή-καταβολή της χρηματοδότησης των δήμων, των Νομικών Προσώπων τους και των Δημοτικών Κοινωφελών Επιχειρήσεων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, με την αντίστοιχη καταβολή της πρώτης δόσης μετά την πιστοποίηση του 10% του φυσικού αντικειμένου, ενώ αντίστοιχες μεταβολές να επέλθουν για τη δεύτερη και τρίτη δόση.
Β. «ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΑΜΕΣΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ»

Πρόκειται για ένα κρίσιμο θέμα το οποίο δυστυχώς δεν αντιμετωπίστηκε έως σήμερα με τη δέουσα προσοχή που απαιτούνταν. Αφορά τη συνέχιση της λειτουργίας των Κοινωνικών Δομών Άμεσης Αντιμετώπισης της Φτώχειας, που παρέχει κρίσιμες υπηρεσίες σε 118.000 συνανθρώπους μας που βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας και απασχολεί 1.112 νέους επιστήμονες-εργαζόμενους.
Σε 66 δήμους της χώρας, έχουν ιδρυθεί μέχρι σήμερα 256 κοινωνικές δομές και συγκεκριμένα:
• 48 Κοινωνικά Παντοπωλεία
• 41 Κοινωνικά Φαρμακεία
• 28 Δημοτικοί Λαχανόκηποι
• 38 Δομές Παροχής Συσσιτίων
• 38 Τράπεζες Χρόνου
• 44 Γραφεία Διαμεσολάβησης
• 13 Κέντρα Ημερήσιας Υποδοχής Αστέγων
• 6 Υπνωτήρια
Σ’ αυτή την εθνική προσπάθεια συμμετέχουν 47 Εταιρικά Κοινωνικά Σχήματα, 66 Δήμοι, 51 Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, 10 νομικά πρόσωπα ΟΤΑ, 16 φορείς του Δημοσίου Τομέα και 23 φορείς του ιδιωτικού τομέα. Από το Νοέμβριο του 2012 ως το Μάιο του 2014 (18 πρώτοι μήνες του έργου) πέρασαν από τα Γραφεία Διαμεσολάβησης 45.000 άτομα τα οποία είχαν άμεση πληροφόρηση και παραπέμφθηκαν σε κάποια άλλη Δομή (μοναδικές εγγραφές). Οι ωφελούμενοι αυτοί μαζί με τα προστατευόμενα μέλη των οικογενειών τους και όσους ενημερώθηκαν για τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι Κοινωνικές Δομές κατά της φτώχειας ξεπερνούν στο διάστημα αυτό τα 118.000 άτομα, ενώ 1.112 νέοι επιστήμονες-εργαζόμενοι στελεχώνουν τις δομές σε όλη την Ελλάδα.
Η διάρκεια χρηματοδότησης των δομών αυτών, έληξε, ενώ κατόπιν της με αριθμ. πρωτ: 4.32683/οικ.6.5712/27-11-2014 Πρόσκλησης της ΓΓ Κοινοτικών και Άλλων πόρων, για την υποβολή προτάσεων, η πλειοψηφία των φορέων αιτήθηκαν και εγκρίθηκε η παράταση της χρηματοδότησης έως 30.09.2015, ενώ για τις κάτωθι δομές:
• Τις «Κοινωνικές Δομές στους Δήμους Ζωγράφου και Καισαριανής»,
• Τις «Κοινωνικές Δομές Άμεσης Αντιμετώπισης της Φτώχειας στους δήμους Αιγάλεω και Χαϊδαρίου»,
• Τις «Κοινωνικές δομές αντιμετώπισης της φτώχειας στο δήμο Θεσσαλονίκης»,
• Τις «Κοινωνικές δομές αντιμετώπισης της φτώχειας στο δήμο Σερρών»,
η ημερομηνία λήξης της επιλεξιμότητας των δαπανών παρατάθηκε έως 31-12-2015.
Με τη λήξη χρηματοδότησης των δομών αυτών, την 30.09.2015, οι δομές είναι οικονομικά μη βιώσιμες, με αποτέλεσμα το κλείσιμό τους, τη διακοπή των παρεχόμενων υπηρεσιών και την μη συνέχιση της απασχόλησης 1.112 νέων επιστημόνων.
Σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό, οι δομές πρόκειται να ενταχθούν στο νέο ΕΣΠΑ, στα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως στην Περιφερειακή Στρατηγική προώθησης της κοινωνικής ένταξης, καταπολέμησης της φτώχειας και κάθε μορφής διακρίσεων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, και ειδικότερα στο Μέτρο Πολιτικής 8 προβλέπεται η λειτουργία δικτύων δομών αντιμετώπισης της φτώχειας, το δε μέτρο αυτό είναι επιλέξιμο σύμφωνα με το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας 2014-2020. Μέχρι σήμερα, όμως, δεν έχει γίνει καμία κίνηση, με την πίεση του χρόνου να είναι πλέον ασφυκτική και η διευθέτηση του θέματος επιβεβλημένη.
Βάσει των ανωτέρω, για τη συνέχιση λειτουργίας των δομών αυτών που προσφέρουν υπηρεσίες σε 118.000 άτομα και τη συνέχιση απασχόλησης των 1.112 νέων επιστημόνων-εργαζομένων, οι οποίοι διαθέτουν σημαντική και αξιόλογη εμπειρία, κρίνεται επιβεβλημένη σχετική ρύθμιση για την αυτούσια μεταφορά δομών στους δήμους με την υπάρχουσα στελέχωση και εξοπλισμό για τη απρόσκοπτη και χωρίς διακοπή συνέχιση χρηματοδότησης της λειτουργίας τους.
Γ. «ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ»

Σχετικά με το καυτό αυτό θέμα, κατόπιν σκληρών πολύχρονων αγώνων της Αυτοδιοίκησης, με το Νόμο 4277/2014 (ΦΕΚ Α 156-1/8/2014) και συγκεκριμένα το άρθρο 64 αυτού, επιτεύχθηκε η μετατροπή του τρέχοντος προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» σε μόνιμο πρόγραμμα του Ασφαλιστικού Συστήματος και η προσωρινή παράτασή του έως 31/12/2015.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανωτέρω διάταξη, και συγκεκριμένα την παράγραφο 2 αυτής,
«Οι δήμοι ή τα νομικά τους πρόσωπα ή τα άλλα νομικά πρόσωπα της Αυτοδιοίκησης που θα αποφασίσουν ότι συνεχίζουν να παρέχουν υπηρεσίες με το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», καθώς και οι δήμοι, τα νομικά πρόσωπα αυτών, ή άλλα νομικά πρόσωπα της Αυτοδιοίκησης που θα αποφασίσουν ότι επιθυμούν να παρέχουν τις υπηρεσίες αυτές από την 1η Ιανουαρίου 2016 και μετά, μπορούν από 1ης Σεπτεμβρίου 2015 να συνάπτουν συμβάσεις παροχής υπηρεσιών του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» ως πάροχοι των ειδικότερων προγραμμάτων:
α) «Κατ' οίκον Φροντίδα Συνταξιούχων» για τους δικαιούχους συνταξιούχους και
β) «Κατ' οίκον Κοινωνική Φροντίδα» για τους δικαιούχους οικονομικά αδύναμους, ηλικιωμένους, ανασφάλιστους, ΑμεΑ.
Οι συμβάσεις αυτές θα συνάπτονται με την Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης Α.Ε. (ΕΕΤΑΑ), διαχειριστή του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι».
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Οικονομικών και Εσωτερικών, που εκδίδεται σε αποκλειστική προθεσμία έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση αυτού του νόμου, εκχωρείται η υλοποίηση του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» για το διάστημα από 1ης Ιανουαρίου 2016 και μετά, στην ΕΕΤΑΑ και προσδιορίζονται οι διαδικασίες υλοποίησης, εποπτεία, συντονισμός, καθώς και η πιστοποίηση των φορέων παροχής υπηρεσιών και ο έλεγχός τους, οι διαδικασίες οικονομικής διαχείρισης, οι πόροι χρηματοδότησης, το ύψος, τα κριτήρια και η διαδικασία καταβολής της αποζημίωσης στους δήμους ή τα νομικά τους πρόσωπα ή άλλους φορείς της αυτοδιοίκησης για την παροχή υπηρεσιών τόσο του προγράμματος«Κατ' οίκον Φροντίδα Συνταξιούχων» του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ που χρηματοδοτείται από την Ειδική Εισφορά ασφαλισμένων του άρθρου 138 του ν. 4052/2012, όσο και του προγράμματος «Κατ' οίκον Κοινωνική Φροντίδα» της Γενικής Γραμματείας Πρόνοιας που χρηματοδοτείται από πόρους του τακτικού προϋπολογισμού και ειδικότερα του ειδικού φορέα 33-220 ή από το ΕΣΠΑ και ειδικότερα από πόρους των ΠΕΠ σύμφωνα με το ν. 4199/2013 σύμφωνα με τη σύμβαση που συνάπτουν με την ΕΕΤΑΑ και ανάλογα με τον αριθμό των ωφελουμένων και τον απαιτούμενο αριθμό εργαζομένων για την υλοποίηση των προγραμμάτων, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία διαδικασία και λεπτομέρεια για την απρόσκοπτη υλοποίηση του προγράμματος».
Έκτοτε, όμως, η προβλεπόμενη κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Οικονομικών και Εσωτερικών ουδέποτε εκδόθηκε, αν και παρήλθε ένας χρόνος από την ψήφιση του ανωτέρω νόμου.
Εξαιτίας δε της αναιτιολόγητης αυτής καθυστέρησης, οι δήμοι, τα νομικά πρόσωπα αυτών, ή άλλα νομικά πρόσωπα της Αυτοδιοίκησης δεν μπορούν, όπως προβλέπεται από τον ανωτέρω νόμο, από 1ης Σεπτεμβρίου 2015 να συνάπτουν συμβάσεις παροχής υπηρεσιών του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» ως πάροχοι των ειδικότερων προγραμμάτων:
α) «Κατ' οίκον Φροντίδα Συνταξιούχων» για τους δικαιούχους συνταξιούχους και
β) «Κατ' οίκον Κοινωνική Φροντίδα» για τους δικαιούχους οικονομικά αδύναμους, ηλικιωμένους, ανασφάλιστους, ΑμεΑ.
Αυτό φυσικά έχει ως αποτέλεσμα, η συνέχιση του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», με την υλοποίηση των ειδικότερων προγραμμάτων «Κατ' οίκον Φροντίδα Συνταξιούχων» για τους δικαιούχους συνταξιούχους και «Κατ' οίκον Κοινωνική Φροντίδα» για τους δικαιούχους οικονομικά αδύναμους, ηλικιωμένους, ανασφάλιστους, ΑμεΑ, να βρίσκεται κυριολεκτικά στον αέρα.
Με άλλα λόγια ένα πρόγραμμα που είναι καταξιωμένο στην ελληνική κοινωνία, με εκατοντάδες δομές, που εξυπηρετεί πάνω από 100.000 ηλικιωμένους και ΑΜΕΑ προκειμένου να παραμείνουν ενταγμένοι στην τοπική κοινωνία και να αποφύγουν τον κίνδυνο εγκλεισμού σε ιδρύματα και γηροκομεία και που απασχολεί πάνω από 3.500 εργαζομένους, κινδυνεύει, καθώς δεν έχει διαμορφωθεί ακόμη το προβλεπόμενο από το νόμο 4277/2014 αλλά και αποτελεσματικό πλαίσιο.
Αν σε όλα τα παραπάνω επιχειρήσει να αντιτάξει κανείς ως δικαιολογία την οικονομική-δημοσιονομική στενότητα, τα οφέλη που προκύπτουν από την πλήρη συνέχιση των προγραμμάτων επιβεβαιώνουν τη βιωσιμότητα του προγράμματος.
Αρκεί να ληφθεί υπόψη ότι η κυβέρνηση επενδύοντας και εξασφαλίζοντας περίπου 120 εκατ. ευρώ για την πλήρη λειτουργία μέσω του Ασφαλιστικού Συστήματος και διεύρυνση των δομών «Βοήθεια στο Σπίτι» (γιατί τόσο κοστίζει πανελλαδικά η εξυπηρέτηση και φροντίδα 100.000 ωφελούμενων), αυτομάτως εξοικονομείται από το Εθνικό Σύστημα Υγείας και το Ασφαλιστικό Σύστημα ποσό 1 δισ. Ευρώ, καθόσον μειώνονται οι δαπάνες των νοσοκομείων, των εργαστηριακών εξετάσεων, των φυσιοθεραπειών, των φαρμάκων και των τροφείων των οίκων ευγηρίας.
Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί
Κατόπιν όλων των παραπάνω πιστεύουμε ότι και εσείς αναγνωρίζετε τη σπουδαιότητα αλλά και την απόλυτη αναγκαιότητα στήριξης και πλήρους υλοποίησης των προγραμμάτων αυτών.
Ζητάμε, να επιληφθείτε με την δέουσα κοινωνική ευαισθησία των ανωτέρων θεμάτων και να προωθήσετε άμεσα νομοθετικές ή άλλες ρυθμίσεις στο πλαίσιο των προτάσεων μας.
Ο Πρόεδρος της Π.Ε.Δ. / Κ.Μ
Λάζαρος Κυρίζογλου
Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου