Σάββατο 3 Ιανουαρίου 2015

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ                                 ΕΞ ΕΠΕΙΓΟΝ
                                                                                                               ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ
                                                                                                     Αθήνα, 2 Ιανουαρίου 2015
                                                                                               Αριθ. Πρωτ.:ΔΙΔΑΔ/Φ.18.27/2172/οικ.56
                                                                                                       
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Ταχ. Δ/νση : Βασ. Σοφίας 15
Τ.Κ. : 106 74, Αθήνα
Τηλέφωνα:
Τμήμα Υπηρεσιακής Κατάστασης                                      
Ανθρώπινου Δυναμικού της   Δημόσιας Διοίκησης                               ΠΡΟΣ:
Τμήμα Κινητικότητας Ανθρώπινου
Δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης                                      Όπως ο συνημμένος πίνακας
                                                                                              αποδεκτών    
Τμήμα Πειθαρχικής Ευθύνης και
Δεοντολογίας
Δ/νση Προγραμματισμού και
Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού                                                        
: 2131313 394, -378, - 373, -215
: - 365, - 375, - 372, - 371, -201

: - 335, - 337, - 338, - 340
: - 257, - 249
FAX : 213 1313389
                                                                                                         
                                                                                         
                                                                                                                             


ΘΕΜΑ: Αναστολή προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών - Ανάκληση και
απαγόρευση χορήγησης κανονικών αδειών - Διευκολύνσεις υπαλλήλων για την
άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος

Ενόψει της διεξαγωγής των βουλευτικών εκλογών της 25ης Ιανουαρίου 2015, και με
αφορμή ερωτήματα υπηρεσιών σχετικά με την εκ νέου εφαρμογή των διατάξεων του
άρθρου 28 του ν.2190/1994, θέτουμε υπόψη σας τα εξής:
Α. Αναστολή προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών
Η απαγόρευση των προσλήψεων και μεταβολών υπηρεσιακής κατάστασης των
υπαλλήλων κατά την προεκλογική περίοδο ρυθμίζεται σε πάγια βάση με τις διατάξεις
του άρθρου 28 του ν.2190/1994, προκειμένου να αποφευχθούν αρνητικά φαινόμενα,
που υποβαθμίζουν τη Δημόσια Διοίκηση.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 28 του ανωτέρω νόμου κατά το
διάστημα που μεσολαβεί από την προκήρυξη των βουλευτικών εκλογών,
(Π.Δ.173/2014, ΦΕΚ 277 Α’/31.12.2014), έως την ορκωμοσία της Κυβέρνησης που
προκύπτει κατά το άρθρο 37 του Συντάγματος, απαγορεύεται η έκδοση πράξεων που
αφορούν στο διορισμό ή στην πρόσληψη, καθώς και οποιαδήποτε μεταβολή που
αναφέρεται στην υπηρεσιακή κατάσταση κάθε κατηγορίας προσωπικού των υπηρεσιών
και νομικών προσώπων του άρθρου 14 παρ.1 του ν.2190/1994 όπως ισχύει, εκτός από
τις πράξεις πειθαρχικής διαδικασίας, διαθεσιμότητας (άρθρο 100 του ν.3528/2007) και
αργίας, καθώς και τις πράξεις που εκδίδονται σε συμμόρφωση προς δικαστική
απόφαση.2
Από την απαγόρευση της παρ. 1 και 2 του άρθρου 28 του ν. 2190/1994 εξαιρούνται
και δεν εμπίπτουν οι μετακλητοί υπάλληλοι, το προσωπικό των υπηρεσιών του
Προέδρου της Δημοκρατίας , το προσωπικό του άρθρου 22 του ν. 2190/1994, όπως
ισχύει, καθώς και η πρόσληψη προσωπικού για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
που δημιουργούνται από σεισμούς, πλημμύρες και πυρκαγιές μεγάλης έκτασης
σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 28 του ν.2190/1994.
Στη γενική απαγόρευση των ανωτέρω διατάξεων δεν εμπίπτουν επίσης οι
πράξεις πειθαρχικής διαδικασίας, διαθεσιμότητας (άρθρο 100 του ν.3528/2007),
αργίας, καθώς και οι πράξεις που εκδίδονται σε συμμόρφωση προς δικαστικές
αποφάσεις εκτός των περιπτώσεων για τις οποίες απαιτείται έκδοση απόφασης
κατανομής του άρθρου 11 παρ.5 του ν. 3833/2010, όπως ισχύει.
Για την εφαρμογή των παρ. 1 και 2 του άρθρου 28 θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ως
πράξεις υπηρεσιακών μεταβολών νοούνται οι πράξεις μετακίνησης, απόσπασης,
μετάθεσης, μετάταξης, ένταξης, προαγωγών, επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων
όπως αυτές αναφέρονται στο Δ΄ Μέρος του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007 –
ΦΕΚ 26 Α’) ή σε ειδικές διατάξεις, προκειμένου για προσωπικό που δεν υπάγεται στον
Υπαλληλικό Κώδικα.
Διευκρινίζεται εκ νέου ότι η απαγόρευση της έκδοσης πράξεων που αφορούν το
διορισμό ή πρόσληψη και η απαγόρευση έκδοσης οποιασδήποτε πράξης μεταβολής
που αναφέρεται στην υπηρεσιακή κατάσταση του πάσης φύσεως προσωπικού, όπως
προκύπτει σαφώς από τις διατάξεις της παρ. 1 σε συνδυασμό με την παρ. 2 του ίδιου
άρθρου και νόμου, αφορά όχι μόνο τις τελικές πράξεις αλλά και όλες τις
προπαρασκευαστικές αυτών πράξεις, συμπεριλαμβανομένων και των εγκριτικών
αποφάσεων που προβλέπονται στο άρθρο 2 παρ. 2 της ΠΥΣ 33/06, όπως ισχύει, καθώς
και των αποφάσεων κατανομής του άρθρου 11 παρ. 5 του ν. 3833/2010, όπως ισχύει,
εφόσον αυτές είναι κατά νόμο αναγκαίες προϋποθέσεις για την έκδοση της τελικής
πράξης της σύνθετης διοικητικής ενέργειας (πρόσληψη, μετάταξη). Δηλαδή, δεν
δημοσιεύονται προκηρύξεις για πλήρωση θέσεων προσωπικού, ούτε πράξεις
διορισμού. Επίσης, δεν εκδίδονται ανακοινώσεις για πρόσληψη/μετάταξη/απόσπαση
προσωπικού, δεν δημοσιεύονται πίνακες επιλογής προσωπικού τακτικού ή εκτάκτου,
δεν συνεδριάζουν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια για τα θέματα που εμπίπτουν στην
ανωτέρω αναστολή, δεν υπογράφονται ούτε δημοσιεύονται πράξεις διορισμού ή
μετατάξεων.
Επιπλέον, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 2190/1994, οι διαδικασίες που
είχαν ήδη κινηθεί, κατά την προκήρυξη των εκλογών διακόπτονται, δηλαδή
αναστέλλονται προσωρινά και συνεχίζονται αμέσως μετά τη λήξη της αναστολής.
Όσον αφορά τις πράξεις που έχουν εκδοθεί πριν από την προκήρυξη των εκλογών,
δηλαδή έχουν υπογραφεί από το αρμόδιο όργανο ή όπου απαιτείται δημοσίευση, έχουν
δημοσιευθεί σε Φ.Ε.Κ., δεν απαγορεύεται να εκτελεσθούν, π.χ.: δεν απαγορεύεται η
ορκωμοσία και η ανάληψη υπηρεσίας, στην περίπτωση που έχει δημοσιευθεί η ατομική
πράξη διορισμού/πρόσληψης/μετάταξης σε Φ.Ε.Κ. πριν την προκήρυξη των εκλογών.
Τέλος, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 28 του ν. 2190/1994, όπως συμπληρώθηκε
με την παρ. 17 του άρθρου 20 του ν. 2738/1999 (ΦΕΚ 180/Α΄), σε όλως εξαιρετικές
περιπτώσεις όπου απαιτείται υπηρεσιακή μεταβολή ή πρόσληψη προσωπικού κατά το
άρθρο 21 του ν. 2190/1994, προκειμένου να αντιμετωπισθούν επείγουσες και σοβαρές
ανάγκες της Υπηρεσίας, μπορείτε να απευθύνεστε στην Τριμελή Επιτροπή που
συγκροτείται με πράξη του Προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας και3
αποτελείται από τον αρχαιότερο σύμβουλο και τους δύο αρχαιότερους παρέδρους του
ίδιου δικαστηρίου.
Β. Ανάκληση και απαγόρευση χορήγησης κανονικών αδειών
Σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 106 του Π.Δ. 26/2012, απαγορεύεται
η χορήγηση κάθε κανονικής άδειας απουσίας σε τακτικούς δημοσίους υπαλλήλους,
στρατιωτικούς γενικά και τακτικούς υπαλλήλους των οργανισμών τοπικής
αυτοδιοίκησης, καθώς και στο προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου
αορίστου χρόνου, στο διάστημα που μεσολαβεί από την ημερομηνία δημοσίευσης
στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του προεδρικού διατάγματος που ορίζει την ημέρα
διεξαγωγής της ψηφοφορίας (31/12/2014), μέχρι και την ημέρα διεξαγωγής των
εκλογών.
Οι κανονικές άδειες απουσίας των υπαλλήλων οι οποίες έχουν χορηγηθεί μέχρι και
την ημέρα της προκήρυξης των εκλογών ανακαλούνται αυτοδικαίως, χωρίς να
απαιτείται η έκδοση απόφασης της αρμόδιας αρχής και τα πρόσωπα που έχουν αυτές
τις άδειες είναι υποχρεωμένα να βρεθούν στις θέσεις τους, χωρίς οποιαδήποτε
ειδοποίηση.
Ωστόσο, τονίζεται ότι σε περίπτωση κατεπείγουσας ανάγκης, μπορεί να χορηγηθεί
άδεια απουσίας σε δημοσίους υπαλλήλους και στρατιωτικούς γενικά, ύστερα από
προηγούμενη έγκριση του αρμόδιου υπουργού ή του εξουσιοδοτουμένου από αυτόν
οργάνου. Σε τακτικούς υπαλλήλους των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης η άδεια
αυτή χορηγείται ύστερα από έγκριση του αρμοδίου προς τούτο οργάνου.
Τα αρμόδια όργανα στο πλαίσιο της διακριτικής τους ευχέρειας θα πρέπει να
προβούν στην ουσιαστική εκτίμηση της επικαλούμενης ανάγκης και να αποφανθούν
σχετικά με τη χορήγηση κανονικής άδειας ή την μη αναστολή της ήδη χορηγηθείσας
άδειας.
Γ. Διευκολύνσεις για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος
Από το συνδυασμό των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 106 του Π.Δ. 26/2012 και
της παρ. 1 του άρθρου 50 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007) προκύπτει ότι,
στους τακτικούς υπαλλήλους του δημοσίου, των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης
και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, χορηγείται ειδική άδεια απουσίας για
την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος. Ο χρόνος της άδειας αυτής δεν
συνυπολογίζεται στο χρόνο της κανονικής άδειας που δικαιούνται οι υπάλληλοι αυτοί,
σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις.
Ειδικότερα, για τη μετάβαση στον τόπο άσκησης του εκλογικού δικαιώματος θα
χορηγηθεί ειδική άδεια ως εξής:
1. Για τους υπαλλήλους για τους οποίους δεν εφαρμόζεται πενθήμερη εβδομάδα
εργασίας:
α. Όσοι μετακινηθούν για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε
απόσταση 100 – 200 χιλιομέτρων θα λάβουν άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.
β. Όσοι μετακινηθούν σε απόσταση 201 – 400 χιλιομέτρων θα λάβουν άδεια
δύο (2) εργασίμων ημερών.
γ. Όσοι μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και πάνω θα λάβουν
άδεια τριών (3) εργασίμων ημερών, εφόσον κινηθούν εξ ολοκλήρου οδικώς, με βάση
την υπεύθυνη δήλωσή τους.4
δ. Όσοι μετακινηθούν σε νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο
αριθμός των ημερών αδείας που θα λάβουν θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα
με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης, χωρίς ωστόσο η άδεια αυτή
να υπερβαίνει τις τρεις (3) εργάσιμες ημέρες.
2. Για τους υπαλλήλους για τους οποίους εφαρμόζεται πενθήμερη εβδομάδα
εργασίας:
α. Όσοι μετακινηθούν για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε
απόσταση 200 – 400 χιλιομέτρων θα λάβουν άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.
β. Όσοι μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και πάνω θα λάβουν
άδεια δύο (2) εργασίμων ημερών, εφόσον κινηθούν εξ ολοκλήρου οδικώς, με βάση
την υπεύθυνη δήλωσή τους.
γ. Όσοι μετακινηθούν σε νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο
αριθμός των ημερών αδείας που θα λάβουν θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα
με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης, χωρίς ωστόσο η άδεια αυτή
να υπερβαίνει τις τρεις (3) εργάσιμες ημέρες.
3. Με την ίδια διαδικασία και προϋποθέσεις είναι δυνατό να χορηγείται ειδική άδεια
απουσίας με αποδοχές στο προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του
δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των οργανισμών τοπικής
αυτοδιοίκησης, καθώς και στο προσωπικό των υπόλοιπων νομικών προσώπων του
δημοσίου τομέα οποιασδήποτε κατηγορίας, κλάδου και σχέσης εργασίας.
4. Με βάση λοιπόν τις προαναφερθείσες διατάξεις, σας παρακαλούμε να δώσετε στις
υπηρεσίες σας, στα εποπτευόμενα από εσάς νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου,
οργανισμούς και επιχειρήσεις του δημοσίου γενικά τομέα, τις αναγκαίες οδηγίες και
εντολές, ώστε να διευκολυνθεί το προσωπικό τους για την άσκηση του εκλογικού του
δικαιώματος, η οποία άλλωστε είναι υποχρεωτική σύμφωνα με τις διατάξεις του
άρθρου 51 παρ. 5 του Συντάγματος και του άρθρου 6 παρ. 2 της νομοθεσίας για την
εκλογή βουλευτών (Π.Δ. 26/2012).
5. Παρακαλούνται, επίσης, τα Υπουργεία και οι λοιποί φορείς που έχουν υπηρεσίες
στο εξωτερικό να δώσουν τις απαραίτητες οδηγίες για τη διευκόλυνση των
υπαλλήλων που ψηφίζουν στην Ελλάδα και επιθυμούν να έλθουν για να ασκήσουν το
εκλογικό τους δικαίωμα, με τη χορήγηση ειδικής άδειας απουσίας που να καλύπτει
τον απολύτως αναγκαίο χρόνο για τη μετάβασή τους στον τόπο άσκησης του
εκλογικού τους δικαιώματος και την επιστροφή τους στην υπηρεσία τους.
Οι υπάλληλοι που θα κάνουν χρήση της εν λόγω ειδικής εκλογικής άδειας
υποχρεούνται όπως προσκομίσουν στην οικεία υπηρεσία Διοικητικού – Προσωπικού
του φορέα όπου υπηρετούν, βεβαίωση αρμοδίου οργάνου, από την οποία θα
προκύπτει ρητώς η συμμετοχή τους στις εκλογές.
6. Οι Διευθύνσεις Διοικητικού των Υπουργείων, ως και οι λοιποί φορείς,
παρακαλούνται να κοινοποιήσουν άμεσα την εγκύκλιο αυτή στα εποπτευόμενα νομικά
πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου. Επίσης, οι Διευθύνσεις Διοικητικού των
Αποκεντρωμένων Διοικήσεων παρακαλούνται να κοινοποιήσουν άμεσα την εγκύκλιο
αυτή σε όλους τους Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού και τα λοιπά νομικά πρόσωπα που
εποπτεύουν.5
7. Τέλος, παρακαλείται το Υπουργείο Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και
Πρόνοιας, για την έκδοση των απαιτούμενων οδηγιών, αναφορικά με το προσωπικό
των επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 106
παρ. 4 του Π.Δ. 26/2012.
8. Σε υπηρεσίες στις οποίες λόγω της αποστολής και λειτουργίας τους θα υπάρξουν
τυχόν ιδιαίτερες δυσχέρειες στην εξυπηρέτηση επειγουσών αναγκών του κοινωνικού
συνόλου (π.χ. νοσηλευτικά ιδρύματα, λιμένες, τελωνειακοί σταθμοί κλπ) η χρήση της
ευχέρειας αυτής θα πρέπει να γίνεται με απόλυτη φειδώ , όσον αφορά τον αριθμό των
ημερών άδειας .
Η παρούσα εγκύκλιος είναι καταχωρημένη και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου
Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
(www.ydmed.gov.gr), στη διαδρομή Διοικητική Μεταρρύθμιση – Ανθρώπινο
Δυναμικό.
Ο Υπουργός
Κυριάκος Μητσοτάκης




Π Ι Ν Α Κ Α Σ Α Π Ο Δ Ε Κ Τ Ω Ν
ΠΡΟΣ:
1. Όλα τα Υπουργεία
Διευθύνσεις Διοικητικού
2. Γενικές και Ειδικές Γραμματείες Υπουργείων
Διευθύνσεις Διοικητικού
3. Όλες τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις
Διευθύνσεις Διοικητικού
4. Όλες τις Ανεξάρτητες Αρχές
Διευθύνσεις Διοικητικού
ΚΟΙΝ.:
1. Γραφείο Πρωθυπουργού
2. Γραφείο Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης
3. Γραφεία Υπουργών& Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών
4. Γραφεία Γενικών & Ειδικών Γραμματέων Υπουργείων και Γενικών Γραμματέων
Αποκεντρωμένων Διοικήσεων
5. Γραφεία Ειδικών Γραμματέων
6. Γραφεία Προέδρων Ανεξάρτητων Αρχών
7. Συμβούλιο της Επικρατείας
Γραφείο Προέδρου
8. Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)
9. Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ:
- Γραφείο κου Υπουργού
- Γραφείο κας Υφυπουργού Υ.ΔΙ.Μ.Η.Δ.
- Γραφείο κου Γενικού Γραμματέα Υ.ΔΙ.Μ.Η.Δ
- Γραφεία κ.κ. Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων
- Γραφεία κ.κ. Προϊσταμένων Διευθύνσεων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου