Μισθολογική εξέλιξη εργαζομένων ορισμένού χρόνου
Προσπαθούν με κάθε τρόπο να κάνουν περικοπές σε βάρος των εργαζομένων. Σήμερα έχουμε εργαζόμενους...ορισμένου χρόνου, ιδιαίτερα στους ΟΤΑ, οι οποίοι εργάζονται για δέκα ακόμη δώδεκα χρόνια, σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα με την Ε/Ε, των οποίων οι συμβάσεις ανανεώνονται κάθε χρόνο και μέχρι τη λήξη της χρηματοδότησης και των προγραμμάτων.
Τα ερωτήματα που γεννούνται είναι ότι αυτοί οι εργαζόμενοι βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε μια μισθολογική καθύλωση των αποδοχών τους, δεν παίρνουν δηλ. την οποιαδήποτε αύξηση, λόγω μισθολογικής ωρίμανσης και το πιο σημαντικό είναι ότι αυτοί οι εργαζόμενοι, που εξυπηρετούν πάγιες ανάγκες, κυρίως σε υπηρεσίες κοινωνικού χαρακτήρα (ΚΔΑΠ-Βοήθεια στο Σπίτι κλπ), απολύονται μετά από τόσα χρόνια υπηρεσίας και μάλιστα χωρίς αποζημίωση!
Μοναδική λύση στο πρόβλημα αποτελεί: η ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη των εργαζομένων, η μετατροπή όλων των συμβάσεων τους σε αορίστου χρόνου και η ένταξη στις κοινωνικές υπηρεσίεςτου δημοσίου και των ΟΤΑ.
Διαβάστε παρακάτω τις διευκρινίσεις του Γ.Λ.Κ σχετικά με την μισθολογική εξέλιξη του προσωπικού ορισμένου χρόνου, το οποίο θα εκδώσει και σχετική εγκύκλιο.
Για τη μισθολογική εξέλιξη του προσωπικού ορισμένου χρόνου (έως οχτώ μήνες) στα Μ.Κ. του άρθρου 12 του ν. 4024/2011, λαμβάνεται υπόψη χρόνος προϋπηρεσίας μέχρι επτά (7) έτη, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1, 3 και 4 του άρθρου 6 του ίδιου νόμου.
Δηλαδή δεν μπορεί να αναγνωριστεί προϋπηρεσία άνω των επτά ετών σε εργαζόμενους ορισμένου χρόνου.
Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις υπαλλήλων με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, που μπορεί να ξεπεράσει τους 8 μήνες (εργαζόμενοι σε χρηματοδοτούμενα προγράμματα -άρθρο 21 παρ. 3 του ν. 2190/94). Στις περιπτώσεις αυτές η αρχική κατάταξη θα γίνει όπως στους υπόλοιπους (δηλαδή αναγνώριση μέχρι 7 χρόνια). Οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι θα μπορούσαν να συνεχίσουν να εξελίσσονται μισθολογικά και πάνω από την οροφή που περιγράφηκε ανωτέρω, όσο η σύμβασή τους συνεχίζεται, χωρίς διακοπή μέχρι τη λήξη της. Όμως, οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου σύμφωνα με την παρ 3 του άρθρου 21 του ν. 2190/1994, μπορούν ειδικά στις περιπτώσεις των χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων να υπογράφονται για διάρκεια έως ένα έτος με δυνατότητα ανανέωσης. Συνεπώς σε κάθε περίπτωση με τη λήξη της σύμβασης του ενός έτους ο εργαζόμενος θα πρέπει να καταταγεί ξανά στα εφτά χρόνια προϋπηρεσίας, διότι θα έχει λήξει η σύμβασή του και θα «ξεκινάει» πάλι από την αρχή. Συνεπώς και σε αυτή την κατηγορία, επειδή ακριβώς η σύμβαση δεν μπορεί να έχει διάρκεια άνω του έτους, αναγκαστικά λήγει και υπογράφεται νέα σύμβαση. Από τη στιγμή που υπογράφεται νέα σύμβαση πρέπει να γίνει εκ νέου κατάταξη.
Δηλαδή ακόμα και αν ένας εργαζόμενος ορισμένου χρόνου των χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, έχει δεκαπέντε χρόνια προϋπηρεσίας, λόγω δεκαπέντε συνεχόμενων συμβάσεων, με κάθε ανανέωση της σύμβασης θα εντάσσεται κάθε φορά και θα λαμβάνει τις αποδοχές του 2ου μισθολογικού κλιμακίου του Ε βαθμού, που αντιστοιχεί στα εφτά χρόνια προϋπηρεσίας.΄
πηγή:ergasianet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου