ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ
ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΚΑΙ
ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ
Αθήνα, 5 Μαΐου 2014
Αριθμ. Πρωτ.:
ΔΙΔΑΔ/Φ.31.38/1825/8516
ΠΡΟΣ :
Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων
Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Εκτελεστική Επιτροπή
info@poeota.gr
ΚΟΙΝ.:
1.Υπουργό Εσωτερικών
κ. Γιάννη Μιχελάκη
Σταδίου 27, ΤΚ 10183, Αθήνα.
2.Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών
κ. Χρήστο Σταϊκούρα
Πανεπιστημίου 37, ΤΚ 10165, Αθήνα
Ταχυδρομική Διεύθυνση: Βασ. Σοφίας 15
106 74, Αθήνα
Πληροφορίες : Δώρα Σταθοπούλου
Email dstathopoulou@ydmed.gov.gr
Τηλέφωνο : 213 1313212
Fax : 213 1313389
ΘΕΜΑ : Έκδοση Προεδρικού Διατάγματος
ΣΧΕΤ: Η υπ’ αριθμ. 305/ 26 Μαρτίου 2014 επιστολή σας
Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού, αναφορικά με την έκδοση του
Προεδρικού διατάγματος για την αναγνώριση προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα,
σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ν. 4024/2011 «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο
μισθολόγιο – βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του
μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015», σας
ενημερώνουμε για τα εξής:
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 6 του ν.4024/2011:
«….Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών
Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών,
μπορεί να προβλέπεται η αναγνώριση για βαθμολογική και μισθολογική ένταξη και της
προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
μέχρι επτά (7) έτη κατά ανώτατο όριο και υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο
εδάφιο πέμπτο της παρούσας παραγράφου. Με το ίδιο διάταγμα ρυθμίζεται ο τρόπος
και οι προϋποθέσεις αναγνώρισης αντίστοιχης προϋπηρεσίας και για τους
υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του διατάγματος, υπαλλήλους και ρυθμίζεται
κάθε αναγκαίο ζήτημα για την εφαρμογή της διάταξης του προηγούμενου εδαφίου.».
Εν προκειμένω σας γνωρίζουμε ότι το ως άνω Προεδρικό Διάταγμα έχει
καταρτισθεί και αποτελεί αντικείμενο επεξεργασίας από την αρμόδια προς τούτο
Υπηρεσία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης.
Επειδή, όμως, η αντιμετώπιση του εν λόγω ζητήματος, αποτελεί
συναρμοδιότητα των Υπουργείων Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης και Οικονομικών, ειδικότερα, δε, μετά τη θέσπιση του ν.4024/2011
και τη διασύνδεση του βαθμολογίου και του μισθολογίου, καθίσταται σαφές ότι το
Υπουργείο μας δεν δύναται να ενεργήσει μονομερώς προκειμένου να προβεί στην
έκδοση του εν λόγω διατάγματος, καθώς η σχετική ρύθμιση έχει ως αποτέλεσμα την
αύξηση της μισθολογικής δαπάνης των εργαζόμενων του δημοσίου τομέα, ζήτημα επί
του οποίου επιλαμβάνεται το Υπουργείο Οικονομικών. Δεδομένου ότι σύμφωνα με
τις ρυθμίσεις του ν. 4046/2012 (ΦΕΚ 28 Α) στην ενότητα 2.6 Εκσυγχρονισμός της
Δημόσιας Διοίκησης-Αποδοχές στον δημόσιο τομέα και διαχείριση ανθρωπίνων
πόρων (σελ.787) του παραρτήματος V2 EΛΛ., προβλέπεται ότι «ουδεμία προαγωγή
λαμβάνει χώρα προ της εκτιμήσεως και της αναπροσαρμογής των κανόνων
προαγωγής», είναι προφανές ότι η ισχύς του εν λόγω Π.Δ θα εξαρτηθεί από την ως
άνω εκτίμηση για την οποία καθ’ ύλην αρμόδια Υπηρεσία είναι το Υπουργείο
Οικονομικών.
Εν κατακλείδι σημειώνεται ότι από τη γραμματική διατύπωση της εν λόγω
διατάξεως προκύπτει ρητώς η διακριτική ευχέρεια του εξουσιοδοτούμενου οργάνου
ως προς την έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος. Εν προκειμένω να
σημειωθεί, ότι όπως διευκρινίζεται σχετικά με την έκδοση κανονιστικών διοικητικών
πράξεων (βλ. Φ. Κ. Σπυρόπουλου, Εισαγωγή στο Συνταγματικό Δίκαιο, εκδ. Αντ. Ν.
Σάκκουλα, Αθήνα – Κομοτηνή, 2006, σελ. 111) «Κατ’ αρχήν η έκδοση των
κανονιστικών διοικητικών πράξεων εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του
εξουσιοδοτούμενου οργάνου. Αν ο νόμος ρητώς επιβάλλει την έκδοση ως υποχρεωτική,
τότε το εξουσιοδοτούμενο όργανο έχει δεσμία αρμοδιότητα, υποχρεούται δηλαδή να
προβεί στην έκδοσή της, έχοντας όμως διακριτική ευχέρεια ως προς την ουσία των
ρυθμίσεών της. Περαιτέρω : Αν η παράλειψη έκδοσης της κανονιστικής πράξης
συνεπάγεται αδρανοποίηση του τυπικού νόμου, δηλαδή εφαρμογής του, η παράλειψη
είναι ακυρωτέα ως παράλειψη οφειλόμενης ενέργειας (ΣτΕ 1601/1982, 211/2006 κα)».
Επίσης σύμφωνα με το Διοικητικό δίκαιο (βλ. Επ. Σπηλιωτόπουλου, Εγχειρίδιο
Διοικητικού Δικαίου, εκδ. Αντ. Ν. Σάκκουλα, Αθήνα – Κομοτηνή, 2001, σελ. 158)
«Διακριτική ευχέρεια ή εξουσία υπάρχει, όταν οι κανόνες που καθορίζουν την
αρμοδιότητα δεν προκαθορίζουν ακριβώς την ενέργεια του διοικητικού οργάνου,
αλλά του αφήνουν ελευθερία δράσης. Ειδικότερα, η αρμοδιότητα έχει χαρακτήρα
διακριτικής ευχέρειας, όταν, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, το διοικητικό
όργανο: α) μπορεί, αλλά δεν έχει υποχρέωση, ενόψει των υφιστάμενων συνθηκών, να
εκδώσει τη διοικητική πράξη (ΣΕ 2740/1988), ή β) πρέπει να εκδώσει την πράξη,
μπορεί όμως να καθορίζει κατά την κρίση του το χρονικό σημείο της έκδοσής της ή
γ) μπορεί να επιλέξει μεταξύ περισσοτέρων ρυθμίσεων, τις οποίες επιτρέπει η
εφαρμογή των διατάξεων αυτών».
Ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης
Ιωάννης Σπηλιωτόπουλος
Εσωτερική Διανομή
Γραφείο κ. Υπουργού (σχετ. έγγραφο υπ’ αριθμ. 1315/27-032014)
ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Η Προϊσταμένη του Τμήματος
Γραμματείας
Του Υπουργείου Διοικητικής
Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης
Ελένη Σαρρή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου