Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012

ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΔΙΑΣΚΕΨΗ


ΕΥΡΩΠΑΪΚΉ ΔΙΆΣΚΕΨΗ Ετήσιο Συνέδριο για τη Φτώχεια και τον Κοινωνικό Αποκλεισμό

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat , τον Δεκέμβριο, περίπου το 24% του πληθυσμού της Ευρώπης - κοντά στα 120 εκατομμύρια άνθρωποι - θεωρήθηκαν ότι είναι σε κίνδυνο της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού το 2011, ένα ποσοστό αύξησης σε σχέση με το προηγούμενο έτος. 
Στις 5-7 Δεκέμβρη συμμετέχοντες 650 από περισσότερες από 40 χώρες συγκεντρώθηκαν στις Βρυξέλλες για τηδεύτερη ετήσια σύμβαση για τη Φτώχεια και τον Κοινωνικό Αποκλεισμό που φιλοξενείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε συνεργασία με την Προεδρία της ΕΕ Κύπρος. Η Συνέλευση συζήτησε την πρόοδο που έχει σημειωθεί στην επίτευξη του στόχου της στρατηγικής Ευρώπη 2020 για την έξοδο 20 εκατομμυρίων ανθρώπων από τη φτώχεια και τους βασικούς στόχους της επικείμενης δέσμης κοινωνικών μέτρων Επενδύσεων που πρόκειται να δημοσιευθεί από την Επιτροπή τον Φεβρουάριο του 2013. 
Στην εναρκτήρια συνεδρίαση, υψηλού επιπέδου ομιλητές από τα θεσμικά όργανα της ΕΕ μίλησε για την ανάγκη για πολιτικές πρωτοβουλίες που υποστηρίζουν τη βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη ως μια πορεία από την τρέχουσα κρίση. Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Herman Van Rompuy τόνισε ότι « οι δαπάνες για την απασχόληση και την εκπαίδευση και τη μείωση του κοινωνικού αποκλεισμού πρέπει να προστατεύονται όσο το δυνατόν περισσότερο ", ενώ ο Πρόεδρος της Επιτροπής José Manuel Barroso, έκανε λόγο για "μια πραγματική κοινωνική κατάσταση έκτακτης ανάγκης "για την Ευρώπη και το κοινωνικό της πρότυπο, τονίζοντας ότι οι χώρες οι οποίες έχουν " τα πιο αποτελεσματικά συστήματα κοινωνικής προστασίας "και" οι πιο ανεπτυγμένες κοινωνικές εταιρικές σχέσεις "είναι πιο επιτυχημένη οικονομικά, καθώς και. 

Μια σειρά από εργαστήρια και παράλληλες εκδηλώσεις, επίσης, ως στόχο να προωθήσουν μια πιο στοχευμένη και καινοτόμες κοινωνικές επενδύσεις και πρωτοβουλίες κοινωνικής προστασίας. Σε ένα σεμινάριο για την ηλεκτρονική ένταξη υπό την προεδρία του ESN Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Halloran, οι συμμετέχοντες συζήτησαν για το πώς η ψηφιακή τεχνολογία μπορεί να προσθέσει αξία και να συμβάλει στην αναμόρφωση των συστημάτων κοινωνικής προστασίας με έργα, όπως Fast Track IT (Ιρλανδία) και το City του Λονδίνου Τοπική Κυβέρνηση (Ηνωμένο Βασίλειο). Μερικά ενδιαφέροντα σημεία τέθηκαν επίσης στο εργαστήριο:
  • Υπάρχει ανάγκη για την οργάνωση των πόρων που ήδη υπάρχουν σε ένα περιεκτικό τρόπο σε τοπικό επίπεδο και των ΤΠΕ θα μπορούσε να είναι ένα βασικό εργαλείο για αυτό. 
  • Η ψηφιακή τεχνολογία αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για τους ιδιώτες (ενδυνάμωση και αναβάθμιση των δεξιοτήτων, το κοινωνικό κεφάλαιο, η πρόσβαση στους πόρους), καθώς και των οργανώσεων (βελτίωση των μεθοδολογιών, πιο φιλική προς το χρήστη υπηρεσίες, φθάνοντας τις ομάδες-στόχους, για το συντονισμό και την παρακολούθηση).
  • Οι άνθρωποι με την εμπειρία της φτώχειας θα πρέπει να συμμετέχουν στην κατάρτιση στις ΤΠΕ από τους συνομηλίκους τους.
Η υπουργική σύνοδος είδε τις συζητήσεις σχετικά με τα κράτη μέλη και τους κοινωνικούς προτεραιότητές τους για το μέλλον. Ο υπουργός Κοινωνικών Δανίας Karen Χέκερουπ υποστήριξε ότι υπάρχει ανάγκη για πιοτεκμηριωμένες μάθησης , με έμφαση στη διάδοση των μέτρων που έχουν αποδειχθεί για να λειτουργήσει καλά σε όλη την Ευρώπη. Ιαν O'Sullivan, Υφυπουργός με ειδική αρμοδιότητα για τη στέγαση στην Ιρλανδία, μίλησε για «θωράκιση της φτώχειας οικονομικές μεταρρυθμίσεις »στη χώρα της. Στις δηλώσεις κλεισίματος της σύμβασης, Koos Richelle, Γενικός Διευθυντής, Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, τόνισε την ανάγκη για βιώσιμη και αποτελεσματική κοινωνική προϋπολογισμούς που θέτουν οι μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε ανθρώπινο κεφάλαιο στην πρώτη γραμμή της κοινωνικής πολιτικής. 

Με τα χρόνια, ESN έχει συνεργαστεί με τα μέλη της σχετικά με το ζήτημα της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Το 2011, ESN οργάνωσε ένα εργαστήριο, όπου τα μέλη της φτώχειας τόνισε ότι η καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού σε τοπικό επίπεδο είναι τόσο πολύ για την εκπαίδευση και την απασχόληση, όπως για τις βασικές κοινωνικές παροχές και εξειδικευμένες κοινωνικές υπηρεσίες.

Καθώς τα μηνύματα από τη σύναψη της Σύμβασης δεύτερη ετήσια υπογραμμίζουν, το Κοινωνικό Πακέτο Επενδύσεων θα πρέπει να αποσκοπεί στην ενίσχυση των κοινωνικών στόχων σε μια εποχή οικονομικής κρίσης, μέσω της επένδυσης σε ανθρώπινο κεφάλαιο και κοινωνική συνοχή και πραγματικά συμβάλλουν στην επίτευξη του πρωταρχικού στόχου της μείωσης του αριθμού των ανθρώπων που ζουν στη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό στην Ευρώπη μέχρι το 2020.




ΕΤΉΣΙΑ ΈΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΆΠΤΥΞΗ 2013 Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει την οικονομική και κοινωνική πολιτική ατζέντα

Ετήσια Επισκόπηση της Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής 2013 έχει ως στόχο να δώσει τον τόνο για «πολιτικές στο πλαίσιο της στρατηγικής Ευρώπη 2020 για την διαδικασία« τα κράτη μέλη έξυπνη, διατηρήσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη », το επόμενο έτος. Είναι και πάλι κυριαρχείται από την κακή οικονομική κατάσταση σε μεγάλο μέρος της Ευρώπης, αλλά δεν υπάρχει σχόλιο για την πρόοδο (ή την έλλειψή της) προς το πέντε βασικούς στόχους της στρατηγικής Ευρώπη 2020 που εγκρίθηκε μόλις πριν από δύο χρόνια.
« Η καταπολέμηση της ανεργίας και των κοινωνικών συνεπειών της κρίσης »είναι μία από τις πέντε προτεραιότητες που προσδιορίστηκαν από την Επιτροπή. Οι άνεργοι νέοι θεωρούνται η κύρια ομάδα στόχος: μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και τη διευκόλυνση της μετάβασης από το σχολείο στην εργασία είναι μεταξύ των μέτρων που αναφέρθηκαν. ESN θα ήθελα να τονίσω τη σημασία του για στοχευμένη στήριξη των ευάλωτων νέων, όπως η φροντίδα ατόμων που εγκαταλείπουν ή τα άτομα με αναπηρία, ο οποίος μπορεί επίσης να έχουν βιώσει πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου. Επιπλέον, το όραμα της «φροντίδας» μόνο ως ένας τρόπος για να διευκολυνθεί η ένταξη στην αγορά εργασίας των γονέων είναι απογοητευτική: υψηλής ποιότητας φροντίδα των παιδιών έχει αποδειχθεί μακροπρόθεσμα οφέλη για την ανάπτυξη του παιδιού και είναι ιδιαίτερα ευεργετική για τα παιδιά προέρχονται από μειονεκτικό περιβάλλον.

Η Επιτροπή σημειώνει επίσης ότι « η μακροχρόνια ανεργία αυξάνεται "και συμβουλεύει τις κυβερνήσεις« να επιταχύνουν ενεργητικά μέτρα της αγοράς. "και προβλέπει αργότερα" πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες "or'one-stop-shops», ως μέσο για την ενίσχυση της σχέσης μεταξύ κοινωνικής πρόνοιας και (αγορά εργασίας) την ενεργοποίηση υπηρεσιών. One-stop-shops τείνουν να θεωρούνται κυρίως ως ένας τρόπος για να καταστεί διαφορετικές υπηρεσίες προσβάσιμες σε ένα μέρος, και όχι ως ένα εργαλείο για την εξατομίκευση per se. Υπάρχει περιθώριο εδώ για την Επιτροπή να παράσχει πιο ακριβή καθοδήγηση στα κράτη μέλη την ενεργό ένταξη έκθεση το 2013. Σε αυτό το πλαίσιο, « ευρεία πρόσβαση σε οικονομικά προσιτές και υψηλής ποιότητας ... κοινωνικές και υγειονομικές υπηρεσίες, την παιδική μέριμνα, στέγαση και ενέργεια ... "παραμένει ένας από τους τρεις πυλώνες, παράλληλα στήριξη του εισοδήματος και των αγορών εργασίας χωρίς αποκλεισμούς.

Αυτό αντιπροσωπεύει μια απογοητευτικά στενή αντίληψη του ρόλου των κοινωνικών υπηρεσιών, καθώς μόνο σχετικά με την ενεργοποίηση της αγοράς εργασίας. Στην πραγματικότητα, οι τοπικές και περιφερειακές δημόσιες κοινωνικές υπηρεσίες παρέχουν τα οφέλη και τις υπηρεσίες σε ένα ευρύ φάσμα των πολιτών. Ορισμένοι πολίτες θα έχουν ήδη αντιμετωπίζουν πρόβλημα κοινωνικού αποκλεισμού πριν από την κρίση και τώρα μπορεί να αντιμετωπίζουν ακόμη μεγαλύτερες δυσκολίες. ESN επιθυμεί να δει μια ευρύτερη κατανόηση των ζητημάτων κοινωνικές υπηρεσίες ασχολούνται με τα εθνικά προγράμματα μεταρρυθμίσεων των κρατών μελών και των Εθνικών Κοινωνικών εκθέσεις.

Υπάρχει μια ευπρόσδεκτη αναγνώριση της συνεχιζόμενης πίεσης από τη γήρανση του πληθυσμού, η οποία ήταν περιέργως απουσιάζει το 2012, παρά το γεγονός ότι είναι το Ευρωπαϊκό Έτος Ενεργού Γήρανσης. Αυτό είναι ένα θέμα για το οποίο υπάρχουν μεγαλύτερα περιθώρια για να αλλάξει τόσο την κοινωνική και υγειονομική περίθαλψη προς μια προσέγγιση που θα ευνοεί την πρόληψη και την αποκατάσταση. 

Όσον αφορά τις δημόσιες δαπάνες, η Επιτροπή κρίνει « απαραίτητο να εξετάσουμε τη συνολική αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα των δαπανών ", κυρίως στον τομέα των υπηρεσιών για την απασχόληση, την κοινωνική προστασία και τα συστήματα υγείας. Αγαπημένο μέτρα περιλαμβάνουν μεγαλύτερη χρήση των κοινών υπηρεσιών και λύσεων πληροφορικής και της μεταρρύθμισης των δημοσίων συμβάσεων. ESN μέλη ανέφεραν συμπαραγωγή των υπηρεσιών με τους πολίτες, μια μεγαλύτερη έμφαση στην αποκατάσταση / αποκατάστασης και της ανεξάρτητης διαβίωσης στην κοινότητα και άλλες ευκαιρίες όχι μόνο για να βοηθήσει στον έλεγχο του κόστους, αλλά και τη βελτίωση της ποιότητας σε μειονεκτική θέση ζωής των πολιτών και της κοινωνικής ένταξης. 

Αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα των μέτρων θα πρέπει να θεωρείται παράλληλα με την πραγματικότητα των σκληρών μέτρων λιτότητας που λαμβάνονται σε ορισμένες χώρες που έχουν δραματικές επιπτώσεις στις δημόσιες υπηρεσίες για ακριβώς αυτούς τους ανθρώπους που κινδυνεύουν από τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Πεποίθηση της Επιτροπής ότι « η δημοσιονομική εξυγίανση δεν θα πρέπει να επηρεάσει την απόδοση της κοινωνικής προστασίας, των υπηρεσιών απασχόλησης και υπηρεσιών υγείας "παρά τις καλές προθέσεις αποδεικνύονται ευσεβείς πόθοι, αφήνοντας την Ευρώπη πιο μακριά από το στόχο του να σηκώσει 20 εκατομμύρια άνθρωποι από τον αποκλεισμό της φτώχειας και της κοινωνικής μέχρι το 2020 . Πράγματι, η ανάγκη για την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και την προώθηση της κοινωνικής επένδυσης σε κράτη μέλη της ΕΕ ήταν ένα από τα βασικά μηνύματα που προέκυψαν από την Ετήσια Συνέλευση της Ευρωπαϊκής Πλατφόρμας κατά της Φτώχειας και του Αποκλεισμού Κοινωνικής την περασμένη εβδομάδα (5-7 Δεκεμβρίου).

ESN είναι αισιόδοξος ότι ένα ακόμα θετικό, αλλά πιο ισορροπημένη και ρεαλιστική μήνυμα μπορεί να προκύψει από το Κοινωνικό Πακέτο Επενδύσεων το 2013. Εδώ, η ΕΕ μπορεί να κάνει μια συνεκτική και πειστική υπόθεση για επενδύσεις στην κοινωνική πρόνοια, την υγεία, την εκπαίδευση και άλλες πολιτικές, όχι μόνο για το δικό τους καλό, αλλά επειδή μπορεί να συμβάλει στην επίτευξη έξυπνης, βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη.


Ομιλία αντιμετώπιση της φτώχειας μέσω της επένδυσης στο ανθρώπινο δυναμικό


Ευρωπαϊκή Επιτροπή
László ANDOR
Ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για την απασχόληση, τις κοινωνικές υποθέσεις και την κοινωνική ένταξη
Ομιλία αντιμετώπιση της φτώχειας μέσω της επένδυσης στο ανθρώπινο δυναμικό

Ετήσια Πλατφόρμα Ευρωπαϊκή Σύμβαση κατά της Φτώχειας και του Αποκλεισμού Κοινωνική / Βρυξέλλες
5 Δεκέμβρη 2012
Εκλεκτοί προσκεκλημένοι,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Ένα χρόνο μετά την πρώτη έκδοση της ετήσιας σύμβασης, σημειώνουμε ότι η κατάσταση στα κράτη μέλη μας δεν έχει βελτιωθεί. Η κρίση έχει αυξήσει ακόμη περισσότερο και την εμβάθυνση των ανισοτήτων εντός και μεταξύ των κρατών μελών. Η ανεργία, η φτώχεια και ο αποκλεισμός εξακολουθούν να είναι σε άνοδο. Τα άτομα που διατρέχουν τον κίνδυνο της φτώχειας γίνονται όλο και πιο φτωχές σε πολλές χώρες - ειδικά σε χώρες όπου ο συνολικός κίνδυνος της φτώχειας είναι υψηλά. Και όσοι είναι ήδη σε ευάλωτη κατάσταση έχουν πληγεί περισσότερο.
Το ποσοστό των ανθρώπων που βιώνουν τα νοικοκυριά σε οικονομική δυσχέρεια είναι σε υψηλό όλων των εποχών. Από το 2009 έως το 2011, το εισόδημα του μέσου νοικοκυριού μειώθηκε σε δύο από τα τρία κράτη μέλη.
Οι εξελίξεις αυτές υπονομεύουν την κοινωνική συνοχή και θα δημιουργήσουν ένταση στην αλληλεγγύη, επίσης, μεταξύ των κρατών μελών, όπως μπορούμε να παρακολουθήσουν από τις συνεχιζόμενες συζητήσεις μεταξύ των αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων.
Εάν η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να βγει από την κρίση ισχυρότερη, πιο συνεκτική και πιο ανταγωνιστική, θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε την κοινωνική κατάσταση και τις μακροπρόθεσμες προκλήσεις πάρα πολύ.
Και εμείς πρέπει να το κάνουμε αυτό με έμφαση στις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και την κοινωνική επένδυση.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν έχουμε μείνει αδρανής κατά το παρελθόν έτος.
Η Επιτροπή ενέκρινε την πρωτοβουλία Νεολαία Ευκαιρίες και τη δέσμη μέτρων για την απασχόληση και ξεκίνησε την πρωτοβουλία για την κοινωνική επιχείρηση για την τόνωση της απασχόλησης. Απασχόληση παραμένει πάνω απ 'όλα ένας από τους καλύτερους τρόπους για να ξεφύγουν από τη φτώχεια, με την προϋπόθεση ότι οι θέσεις εργασίας που δημιουργούνται είναι καλής ποιότητας και η εξασφάλιση αξιοπρεπούς διαβίωσης.
Το Ευρωπαϊκό Έτος για την Ενεργό Γήρανση και την Αλληλεγγύη μεταξύ των Γενεών έχει εστιάσει το μυαλό σχετικά με την ανάγκη να διατηρηθεί ηλικιωμένων ατόμων στην αγορά εργασίας, που συμμετέχουν στην κοινωνία και ζουν ανεξάρτητα για όσο το δυνατόν περισσότερο.
Και έχουμε ξεκινήσει πρωτοβουλίες για την προώθηση της κοινωνικής ένταξης των περιθωριοποιημένων ομάδων, όπως η οδηγία πλαίσιο για εθνικές στρατηγικές ένταξης των Ρομά.
Συνεχίσαμε να δοκιμάσουν τις μεταρρυθμίσεις και τις ιδέες μέσω της κοινωνικής πολιτικής και πειραματισμού η Επιτροπή Κοινωνικής Προστασίας έχει αναπτύξει μια κοινωνική προστασία Performance Monitor, για να βελτιωθεί η παρακολούθηση της κοινωνικής πολιτικής. Αυτό θα ήταν χρήσιμο τροφοδοτήσει περαιτέρω το έργο μας για τη στρατηγική Ευρώπη 2020.
Κατά τη διάρκεια του λεγόμενου Ευρωπαϊκού Εξαμήνου του τρέχοντος έτους, τα κράτη μέλη, μετά από πρόταση της Επιτροπής, που εγκρίθηκε όχι μόνο συστάσεις για την οικονομική και την πολιτική απασχόλησης, αλλά επίσης 37 ειδικές ανά χώρα συστάσεις σχετικά με τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού, την υγεία, τη μείωση της φτώχειας, την ένταξη των Ρομά και την αποτελεσματικότητα της κοινωνικής προστασίας.
Αλλά πολύ περισσότερο πρέπει να γίνουν. Για να κάνετε τις σωστές επιλογές και να σχεδιάσουν την πιο αποτελεσματική πολιτική, χρειαζόμαστε μια καλή κατανόηση της κοινωνικής κατάστασης και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουμε.
Υπάρχει η πρόκληση της αλλαγής του πληθυσμού, όπως δημογραφικές εξελίξεις στην Ευρώπη εξελίσσονται.
Η αύξηση του αριθμού των συνταξιούχων, κάτω τον τοκετό και τη συρρίκνωση του πληθυσμού σε ηλικία εργασίας απειλούν τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα και την επάρκεια των συστημάτων κοινωνικής προστασίας μας.
Πρέπει να αναγνωρίσουμε τις επιπτώσεις των δαπανών κοινωνικής προστασίας για τη μείωση της φτώχειας. Αφήνοντας κατά μέρος τις συντάξεις, την κοινωνική πρόνοια στην ΕΕ, έφερε το ποσοστό φτώχειας κάτω από το 26% στο 16% το 2010.
Σημειώνουμε παράλληλα ότι υπάρχουν περιθώρια για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των δαπανών για την κοινωνική προστασία. Ορισμένα κράτη μέλη έχουν σαφώς μεγαλύτερη επιτυχία στη μείωση της φτώχειας από ό, τι άλλοι.
Κοινωνικό πακέτο επενδύσεων
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Κατά την πρώτη ετήσια συνέλευση της πλατφόρμας πέρυσι, είπα "κοινωνική προστασία δεν υπάρχει μόνο ως θεραπεία, όταν τα πράγματα πηγαίνουν άσχημα Πρόκειται για μια κοινωνική επένδυση -. Μια επένδυση στο μέλλον ευημερία μας και την ευημερία» 1 .
Αυτό μένει ακόμη περισσότερο τώρα. Πρέπει να τον εκσυγχρονισμό του ευρωπαϊκού κοινωνικού μοντέλου, έτσι ώστε να κινητοποιηθεί ένα μεγαλύτερο μερίδιο του ανθρώπινου δυναμικού στην Ευρώπη, ενώ την ίδια στιγμή την εξασφάλιση της κοινωνικής ένταξης των μειονεκτούντων ατόμων και ένα επαρκές επίπεδο κοινωνικής προστασίας.
Για το λόγο αυτό, η Επιτροπή θα παρουσιάσει στις αρχές του επόμενου έτους Κοινωνικό Πακέτο επενδύσεων για την ανάπτυξη και το Ταμείο Συνοχής.
Το Κοινωνικό Πακέτο Επενδύσεων θα παρέχουν συγκεκριμένες κατευθύνσεις για τον εκσυγχρονισμό του κράτους πρόνοιας, με τη μορφή αυτών των μεταρρυθμίσεων και για το πώς η ΕΕ μπορεί να υποστηρίξει τα κράτη μέλη στο πλαίσιο αυτό.
Η συμβατική κοινωνική προστασία παράδειγμα, θα πρέπει να συμπληρωθεί από μια πιο μακρόπνοες κοινωνική προσέγγιση των επενδύσεων, μεταξύ άλλων, επισημαίνοντας τις ορθές πρακτικές που υπάρχουν ήδη σε ορισμένα κράτη μέλη και τις περιφέρειες.
Πέντε είναι τα κύρια θέματα που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν από το πακέτο:
Πρώτον, η κοινωνική πολιτική προϋπολογισμοί μας θα πρέπει να είναι βιώσιμη και επαρκής.
Όπως είπα, υπάρχουν περιθώρια για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας των κοινωνικών προϋπολογισμών της πολιτικής σε πολλά κράτη μέλη.
Θα πρέπει να εγκρίνει την πολιτική που παράγει την υψηλότερη απόδοση στην κοινωνική και οικονομική άποψη.
Δεύτερον, θα πρέπει να επικεντρωθεί σε υπηρεσίες που επιτρέπουν στους ανθρώπους και στα οφέλη που βελτιώνουν το ανθρώπινο κεφάλαιο.
Η καταπολέμηση του αποκλεισμού και την προώθηση της απασχόλησης την ίδια στιγμή συμβάλλει στην αειφόρο ανάπτυξη σε ένα κλίμα δημοσιονομικών περιορισμών και συρρίκνωσης του εργατικού δυναμικού.
Στρατηγικές ενεργητικής ένταξης και υπηρεσίες που είναι πιο αποτελεσματική, πιο αποδοτική και καλύτερης ποιότητας είναι ζωτικής σημασίας αν θέλουμε να αποφευχθεί η σπατάλη ανθρώπινου κεφαλαίου.
Όπως υπενθυμίζεται από την ετήσια στρατηγική ανάπτυξης του τρέχοντος έτους, οι εν λόγω δραστικές στρατηγικές ένταξης θα πρέπει να συνίσταται στην παροχή υποστήριξης για αγορές εργασίας χωρίς αποκλεισμούς, τα οφέλη που παρέχουν επαρκή προς το ζην και τις κοινωνικές υπηρεσίες που προδικάζουν την έναρξη της δυσκολίας.
Σε μια περίοδο κρίσης, είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση αυτών των υπηρεσιών και τη διατήρηση αποτελεσματικών δικτύων κοινωνικής ασφάλειας. Και τι καθιστά δυνατή είναι έξυπνη επένδυση.
Για παράδειγμα, βοήθεια στην αναζήτηση εργασίας, οι ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας, τη βελτίωση της φροντίδας των παιδιών, καθώς και δυνατότητες διά βίου μάθησης είναι πιο αποτελεσματικά στην αύξηση των ποσοστών απασχόλησης, ιδίως των γυναικών, από παροχές σε χρήμα από μόνα τους.
Πρέπει επίσης να είναι ένας ισχυρότερος δεσμός ανάμεσα στην κοινωνική βοήθεια και τα μέτρα ενεργοποίησης - χάρη σε πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες και ένα "one stop shop" - βελτίωση της αποδοτικότητας και την ενίσχυση του παραγωγικού δυναμικού των ανθρώπων.
Τρίτον, πρέπει να επενδύσουμε σε trans-γενεών πολιτικών που ανταποκρίνονται στις ειδικές ανάγκες της παιδικής ηλικίας, για τους νέους και για τη μετάβαση από το σχολείο στην εργασία, στη μητρότητα, όταν οι άνθρωποι φθάνουν στο τέλος της σταδιοδρομίας τους και σε μεγάλη ηλικία.
Αντιμετώπιση των προβλημάτων της παιδικής ηλικίας σε πρώιμο στάδιο είναι ο καλύτερος τρόπος για να βοηθήσει τους ανθρώπους να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους.
Αυτός είναι ο λόγος πρόσβαση στην προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα είναι τόσο ζωτικής σημασίας. Θα εξετάσουμε αυτό με την επικείμενη σύσταση για την παιδική φτώχεια, ως μέρος του πακέτου.
Οι πολιτικές για την εξασφάλιση επαρκών μέσων διαβίωσης σε κάθε στάδιο του κύκλου ζωής σε συνδυασμό με την ενεργό γήρανση επιτρέπουν στους ανθρώπους να μεγιστοποιήσουν τις δυνατότητές τους και αυξάνει τις ευκαιρίες απασχόλησης των ηλικιωμένων.
Το τέταρτο δομικό στοιχείο του πακέτου περιλαμβάνει την ενίσχυση της τεκμηριωμένης χάραξης πολιτικής να προσδιορίζει και εφαρμόζει τα πιο αποτελεσματικά και αποδοτικά μέτρα.
Αυτό σημαίνει ότι τα κράτη μέλη πρέπει να εξασφαλίσουν επαρκή και προβλέψιμη χρηματοδότηση είναι διαθέσιμα για τη δοκιμή και την κλιμάκωση των κοινωνικών καινοτομιών.
Κοινωνικές καινοτομίες βοηθήσει στην αντιμετώπιση νεοεμφανιζόμενων κοινωνικές ανάγκες και είναι συχνά πιο αποδοτική.
Πολιτική με βάση περισσότερα στοιχεία ήχου και στατιστικά ότι στη μέτρηση των επιδόσεων και των αποτελεσμάτων με μεγαλύτερη ακρίβεια θα μας επιτρέψει να μάθουν πιο αποτελεσματικά από κάθε άλλη.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Το πέμπτο θέμα που απευθύνεται από το πακέτο θα καλύπτει τρόπους για να κάνει την καλύτερη δυνατή χρήση του προϋπολογισμού της ΕΕ, και ιδίως το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Όπως γνωρίζετε, η πρόταση της Επιτροπής για ένα πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο για το 2014 - 2020 έχει μια ισχυρή κοινωνική διάσταση των επενδύσεων. Προτείνει διάθεση τουλάχιστον του 25% των πόρων της πολιτικής συνοχής για το Κοινωνικό Ταμείο, και την κατανομή του 20% των κοινωνικών πόρων του Ταμείου σε κάθε κράτος μέλος για σχέδια για την προώθηση της κοινωνικής ένταξης και την καταπολέμηση της φτώχειας.
Η τελική απόφαση σχετικά με τον προϋπολογισμό για την επόμενη περίοδο χρηματοδότησης θα πρέπει ακόμη να ληφθούν. Θα μας δείξει πόσο ισχυρή είναι τα κράτη μέλη έχουν δεσμευτεί στη βασική αρχή της αλληλεγγύης και των στόχων για την απασχόληση και την κοινωνική αυτοί οι ίδιοι που ως μέρος της στρατηγικής Ευρώπη 2020.
Οικονομική και κοινωνική διακυβέρνηση
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Πιο αποτελεσματική δαπάνη στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής και πολιτικής απασχόλησης απευθύνει επίσης έκκληση για ισχυρότερη ΕΕ και των κρατών μελών της οικονομικής και κοινωνικής διακυβέρνησης.
Η ενοποίηση και ολοκλήρωση της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης έχει οριστεί για να ενισχύσει περαιτέρω.
Εν τω μεταξύ, οι ρυθμίσεις για τον συντονισμό της κοινωνικής πολιτικής σε επίπεδο ΕΕ - η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού - δεν είναι δεσμευτικές.
Υπάρχει επομένως ο κίνδυνος της ανισορροπίας στο γενικό συντονισμό των οικονομικών, της απασχόλησης και της κοινωνικής πολιτικής.
Αυτός είναι ο λόγος για το επερχόμενο πακέτο θα ξεκινήσει επίσης μια συζήτηση σχετικά με τον τρόπο αναβάθμισης και τον εξορθολογισμό των διαδικασιών της ΕΕ στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής.
Αυτό θα βελτιώσει την παρακολούθηση και διαχείριση των μεταρρυθμίσεων στο πλαίσιο της στρατηγικής Ευρώπη 2020.
Ενδιαφερομένων συνεργασία
Για την εφαρμογή της δέσμης κοινωνικών μέτρων Επενδύσεων αποτελεσματικά και να ενισχυθεί η κοινωνική διάσταση της Ευρώπης το 2020, θα πρέπει να συνεργαστούν ακόμα πιο στενά σε όλα τα επίπεδα.
Η πλατφόρμα για την καταπολέμηση της φτώχειας θα μπορούσε να αναπτυχθεί περαιτέρω σε ένα χώρο για τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων στην επίτευξη των στόχων της στρατηγικής Ευρώπη 2020, μοιράζονται την ιδιοκτησία και την εξασφάλιση συλλογική δέσμευση.
Οι ενδιαφερόμενοι φορείς, όπως περιφέρειες και τις πόλεις, των κοινωνικών εταίρων, της κοινωνίας των πολιτών και, όπου είναι δυνατόν εκείνοι που επηρεάζονται άμεσα από τις πολιτικές μας πρέπει να έχει λόγο στο σχεδιασμό , την υλοποίηση και την παρακολούθηση των εθνικών προγραμμάτων μεταρρυθμίσεων.
Συμπέρασμα
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Οι στόχοι της στρατηγικής Ευρώπη 2020 για τη μείωση της απασχόλησης, της εκπαίδευσης και της φτώχειας είναι κεντρικής σημασίας για το οικονομικό και κοινωνικό μοντέλο της Ευρώπης που προσπαθούμε να οικοδομήσουμε - μια Ευρώπη που είναι έξυπνη, διατηρήσιμη και χωρίς αποκλεισμούς.
Η προσέγγισή μας πρέπει να είναι έγκυρο για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης και πρέπει να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα πιο μακροπρόθεσμες προκλήσεις συνολικά.
Κοινωνικό πακέτο επενδύσεων θα μας παρουσιάσει ένα πρόγραμμα για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων και να βοηθήσει τα κράτη μέλη παρέχουν στην Ευρώπη το 2020. Πιστεύω ότι η Σύμβαση αυτή θα δώσει την Επιτροπή και όλους τους φορείς που εμπλέκονται περαιτέρω σημαντική συμβολή για τον καλύτερο τρόπο για να σχεδιάσουν πολιτικές για την ανανεωμένη κοινωνική επένδυση και την κοινωνική προστασία, ικανή για την αντιμετώπιση των κοινωνικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η Ευρώπη σήμερα και στο μέλλον.
Σας ευχαριστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου