Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2012

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ: 1Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟ...

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ: 1Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟ...: Στις 27 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση της πανελλήνιας  συντονιστικής ομάδας των σωματείων ΒΣΣ στην Αθήνα, όπως ήταν δρομολογημένο....

1Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΒΣΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2012

Στις 27 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση της πανελλήνιας  συντονιστικής ομάδας των σωματείων ΒΣΣ στην Αθήνα, όπως ήταν δρομολογημένο. Τα Σωματεία που συμμετείχαν ήταν: Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας, Βοιωτίας, Μαγνησίας, Κρήτης, Λευκάδας, Λέσβου, Καρδίτσας, Φωκίδας ενώ αντιπροσωπεία του Σωματείου Αν. Μακεδονίας και Θράκης παραβρέθηκε στο Συνέδριο της ΚΕΔΕ κατόπιν συνεννοήσεως. Δυστυχώς παρά τις επίμονες προσπάθειες των Σωματείων για συνάντηση με τον Υπουργό Εργασίας κ. Κουτρουμάνη δεν κατέστη δυνατόν λόγο τρόικας. Στο Υπουργείο Εσωτερικών έγινε συνάντηση με αρμόδιους οι οποίοι  δεν είχαν κάτι καινούργιο δεδομένου ότι αναμένουν τα αποτελέσματα από το Υπουργείο Εργασίας. Ωστόσο επιβεβαιώθηκε ότι για τους ήδη εργαζόμενους των ΒΣΣ δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για το τι μέλει γενέσθαι εκτός αν εξασφαλιστεί η συγχρηματοδότηση που διαπραγματεύεται το Υπ. Εργασίας. Ε ν ολίγοις είμαστε στον αέρα. Το μόνο βέβαιο είναι οι κοινωνικές επιχειρήσεις. Επειδή επί της ουσίας δεν είχαμε κάποια εξέλιξη τα Σωματεία αποφάσισαν να συνεδριάσουν εκ νέου εντός το πολύ δέκα ημερών ενώ συζήτησαν για δράσεις που θα εφαρμόσουν  αφού προηγηθούν οι συναντήσεις με τον Υπουργό εργασίας και του Εσωτερικών. Επίσης επιδίωξη μας είναι και άμεση συνάντηση με τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ και της Κοιν. Πολιτικής της ΚΕΔΕ καθώς και ένα άνοιγμα στο Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας .
Παρά ταύτα αυτό που έχουμε να επισημάνουμε για άλλη μια φορά είναι ότι η κατάσταση είναι πολλή δύσκολη, είναι απαραίτητη η συμμετοχή και  δραστηριοποίηση όλων των εργαζομένων αν θέλουμε να έχουμε κάποιο αποτέλεσμα! 

Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

ΠΕΡΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΒΣΣ

Σε άτυπη συνάντηση που έγινε τη Δευτέρα κάποιων Σωματείων ΒΣΣ με υπηρεσιακό υπάλληλο σχετικά με το βιώσιμο σχέδιο του υπουργείο εργασίας ειπωθηκαν τα εξής:
θα γίνει ένας επαναπροσδιορισμός  για το" τι είναι το ΒΣΣ " σε πρώτη φάση καθώς και διεύρυνση των ευπαθών ομάδων στους οποίους θα απευθύνεται το ΒΣΣ. Τα κριτήρια των δικαιούχων των παροχών ΒΣΣ θα γίνουν πιο αυστηρά. (χαμηλό εισόδημα, μοναχικά άτομα ,ΑΜΕΑ κλπ) Τη διαχείρηση θα την έχει  το ΙΚΑ και θα απευθύνεται μόνο στους ασφαλισμένους όλων των ταμείων φυσικά. Θα δημιουργηθεί ένα ταμείο αποκλειστικά για το ΒΣΣ το οποίο τα έσοδα θα είναι από  εισφορές των εργαζομένων. Πρόκειται για το 35 εκατομμύρια που ήδη έχει ψηφιστεί ο νόμος και προέρχονται από το Υπουργειο Εργασίας. Στη συνέχεια θα πηγαίνουν οι δικαιούχοι στο ΙΚΑ και θα κάνουν αίτηση για ΒΣΣ. Ο έλεγχος για το αν πληρούν τα κριτήρια θα γίνεται ηλεκτρονικά χωρίς να καταθέτουν δικαιολογητικά εφορίας, από ένα πρόγραμμα του Υπουργείου Οικ. όπου θα φαίνεται το  εισόδημα και μετά θα ειδοποιούνται ότι εγκρίθηκε ή απορρίπτηκε η αιτησή τους.Σε όσους εγκρίνεται θα τους δίνεται η δυνατότητα να κάνουν επιλογή της κοινωνικής επιχείρησης του ΒΣΣ  που οι ίδιοι θέλουν. Σύμφωνα με την υπάλληλο το βιόσιμο θα αρχίσει να τρέχει δειλά - δειλά από τον Μάιο- Ιούνιο και θα μπει σε πλήρη εφαρμογή το 2014-15. Το μεσοδιάστημα θεωρείται μεταβατικό. Όπως γίνεται αντιληπτό οι κοινωνικές επιχειρήσεις είναι δρομολογημένες εξάλλου έχει ψηφιστεί η κοινωνική οικονομία και τίποτα δεν τους σταματά. Ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον πολυεθνικές. Τώρα σχετικά με το κομάτι των ανασφάλιστων πολιτών οι οποίοι όπως επισημάναμε λόγω των συνθηκών που επικρατούν θα αυξάνονται όλο και περισσότερο, ειπώθηκε ότι θα το αναλλάβουν οι Δήμοι. Ωστόσο δεν έχει γίνει ακόμα κάποιος σχεδιασμός. Σχετικά τώρα με τους εργαζόμενουν στις Δομές ΒΣΣ επίσης δεν έχει γίνει καμιά απολύτως πρόβληψη. Τη βδομάδα που διανύουμε η αρμόδια υπάλληλος που μας ενημέρωσε για το βιώσιμο σχέδιο θα μεταβεί στις Βρυξέλλες όπου ένα από τα θέματα που θα παρουσίαζε είναι και το ΒΣΣ.  Εν ολοίγις γτα άλλη μια φορά είμαστε στον αέρα. Στις 27 και 28 Ιανουρίου 2012  το Συντονιστικό του ΒΣΣ  θα συναντηθεί με τον Υπουργό Εργασίας και στη συνέχεια με αρμόδιους του Υπουργείου Εσωτερικών. Στη πορεία θα συνεδριάσει προκειμένου να αποφασίσει για νέες δράσεις που θα πρέπει να γίνουν. Έχουμε πολύ αγώνα μπροστά μας απ' ότι φαίνεται. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΚΛΕ


  • Παρέμβαση ΣΚΛΕ: Καμία Διακοπή Ρεύματος γιατί αυτό αποτελεί βασικό ανθρώπινο δικαίωμα‏





Παρέμβαση ΣΚΛΕ: Καμία Διακοπή Ρεύματος γιατί αυτό αποτελεί βασικό ανθρώπινο δικαίωμα


Με αφορμή δημοσιεύματα του Τύπου, σύμφωνα με τα οποία έχουν εκδοθεί οι εντολές διακοπής της ηλεκτροδότησης σε όσους δεν κατέβαλαν το Ειδικό Τέλος Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών του Άρθρου 53 του Νόμου 4024/2011, Ο ΣΚΛΕ υπενθυμίζει τη βασική του θέση: Καμία Διακοπή Ρεύματος σε κανένα πολίτη, γιατί αυτό αποτελεί βασικό ανθρώπινο δικαίωμα καθολικού χαρακτήρα.
Στη σημερινή συγκυρία ο ΣΚΛΕ καλεί τα μέλη του:
Να μείνουν πιστά στις βασικές αρχές του επαγγέλματος και της επιστήμης της Κοινωνικής Εργασίας για προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων και τη διεκδίκηση της κοινωνικής δικαιοσύνης,
Να παρεμβαίνουν με κάθε διαθέσιμο μέσο για την αποτροπή παραβιάσεων βασικών ανθρώπινων δικαιωμάτων,
Να σταθούν στο πλάι των πολιτών, προσπαθώντας να τους υποστηρίξουν μέσω ελλειμματικών δομών και των διαρκώς συρρικνούμενων προγραμμάτων κοινωνικής πολιτικής, στις άμεσες ανάγκες τους.
Αναλυτικά η θέση του ΣΚΛΕ σχετικά με το θέμα αναπτύσσεται στο Δελτίο Τύπου που ακολουθεί.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στην εγκύκλιο με αριθμό ΠΟΛ 1244/1-12-2011 που αφορά στην «Παροχή Οδηγιών και Διευκρινήσεων για την εφαρμογή του Άρθρου 53 του Νόμου 4024/201, περί εκτάκτου ειδικού τέλους ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών, προβλεπόταν η συμμετοχή Κοινωνικού Λειτουργού του Δήμου όπου εδρεύει η αρμόδια ΔΟΥ στην τριμελή επιτροπή που θα είχε σαν αρμοδιότητα την εφαρμογή των προβλέψεων για μειωμένο συντελεστή, την αναστολή διακοπής της ηλεκτροδότησης και την πληρωμή του τέλους σε δόσεις. Στη συνέχεια με πράξη νομοθετικού περιεχομένου (ΦΕΚ 262/Α/2011) ανατέθηκε αποκλειστικά στον Προϊστάμενο της αρμόδιας ΔΟΥ η διαπίστωση των μειονεκτικών κοινωνικών συνθηκών.
Η οριζόντια επιβολή του συγκεκριμένου τέλους και η σύνδεση του με την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος αποτελεί κοινωνικά άδικη πράξη, που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις αρχές ενός κράτους δικαίου, που επιδιώκει την καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού και εγγυάται τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα για όλες τους πολίτες του στο Σύνταγμα του.
Τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα αποτελούν την απαρχή του Κράτους Δικαίου και περιλαμβάνουν: «όλα εκείνα τα δικαιώματα που είναι έμφυτα στον άνθρωπο και χωρίς τα οποία δεν είναι δυνατόν να ζήσει. Θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα είναι όλα εκείνα που επιτρέπουν την ανάπτυξη της προσωπικότητας του ατόμου και την ικανοποίηση των εμφύτων αναγκών του» (ΟΗΕ 1985).
Στην Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΟΗΕ, 1948) περιλαμβάνονται:
Το δικαίωμα στην κοινωνική προστασία και στην ικανοποίηση των οικονομικών, κοινωνικών και πολιτιστικών δικαιωμάτων του για την αξιοπρέπειά του και την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του. (Άρθρο 22),
Το δικαίωμα σε ένα βιοτικό επίπεδο ικανό να εξασφαλίσει στον ίδιο και στην οικογένεια του υγεία και ευημερία, και ειδικότερα τροφή, ρουχισμό, κατοικία, ιατρική περίθαλψη όπως και τις απαραίτητες κοινωνικές υπηρεσίες ( Άρθρο 25).
Το Ελληνικό Κράτος, που για την διασφάλιση των δικαιωμάτων προβλέπει στο Σύνταγμα των Ελλήνων: «Τα δικαιώματα του ανθρώπου ως ατόμου και ως μέλους του κοινωνικού συνόλου και η αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου τελούν υπό την εγγύηση του κράτους» (Άρθρο 25).
Η Κοινωνική Εργασία ως επιστήμη θεμελιώνεται στα ανθρωπιστικά και δημοκρατικά ιδεώδη. Οι αξίες της βασίζονται στο σεβασμό της ισότητας, της αξίας και της προσωπικότητας όλων των ανθρώπων. Τα ανθρώπινα δικαιώματα και η κοινωνική δικαιοσύνη αποτελούν το κίνητρο και τις βασικές αρχές για την κοινωνική εργασία. Με αλληλεγγύη σε εκείνους που μειονεκτούν, οι επαγγελματίας Κοινωνικός Λειτουργός προσπαθεί να προασπίζει τα βασικά τους δικαιώματα, να αντιμετωπίσει τη φτώχεια και επιδιώκει την με κάθε τρόπο υποστήριξη των ευάλωτων ανθρώπων με σκοπό την προώθηση της κοινωνικής τους ένταξης.
Σε όλο τον κόσμο, οι Κοινωνικός Λειτουργός δεν μένει παρατηρητής, δεν προσεγγίζει μόνο θεωρητικά τις καταστάσεις αλλά παρεμβαίνει παντού και με κάθε τρόπο. Βρίσκεται παντού: σε φυλακές, σε καταυλισμούς προσφύγων, σε καταστάσεις καταστροφών, σε ανθρωπιστικές αποστολές, σε απολυταρχικά καθεστώτα, σε πολεμικές συγκρούσεις, σε κάθε κατάσταση βαθιάς ανισότητας, καταπίεσης, εκμετάλλευσης και παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, με κίνδυνο ακόμα και της ζωής του, με πρώτο καθήκον να αποκαλύψει τις παραβιάσεις και τις αδικίες, να παρέμβει για την προστασία δικαιωμάτων και να οργανώσει τη διεκδίκηση τους.
Σήμερα στην Ελλάδα που η βαθιά οικονομική ύφεση έχει πλήξει σε μεγάλο βαθμό όχι μόνα το παραδοσιακά ασθενέστερα και πιο ευάλωτα στρώματα της κοινωνίας μας αλλά και νέες ομάδες του πληθυσμού που εξωθούνται στα όρια της επιβίωσης, δοκιμάζοντας τα όρια της κοινωνικής συνοχής.
Μένοντας αβοήθητοι από το υπάρχον σύστημα Κοινωνικής Πρόνοιας, τα μέλη παλιών και νέων ευπαθών κοινωνικών ομάδων, απευθύνονται στον Κοινωνικό Λειτουργό προσβλέποντας από αυτόν υποστήριξη και βοήθεια.
Σε αυτές τις συνθήκες, ο διεκδικητικός ρόλος της Κοινωνικής Εργασίας για κοινωνική αλλαγή, κοινωνική δικαιοσύνη και κοινωνική πρόνοια γίνεται πιο επίκαιρος από ποτέ.
Η θέση του Κοινωνικού Λειτουργού είναι δίπλα στον πολίτη, όπου και αν αυτός βρίσκεται, στην πρώτη γραμμή για την αντιμετώπιση των τραγικών κοινωνικών συνεπειών της οικονομικής. Καθήκον του είναι να αναδείξει επιστημονικά τις νέες κοινωνικές ανάγκες, τις νέες ευπαθείς κοινωνικές ομάδες να απαιτήσει και να διεκδικήσει μαζί με τους πολίτες την άμεση λήψη μέτρων για την προστασία τους από τις δυσμενείς συνέπειες της οικονομικής κρίσης, να διασφαλίσει τα δικαιώματα τους.
Η φτώχεια, ο κοινωνικός αποκλεισμός και οι μειονεκτικές κοινωνικές συνθήκες, που αναφέρονται στην εγκύκλιο, δεν μπορεί να επικεντρώνονται κυρίως και αποκλειστικά σε ζητήματα που αφορούν στο εισόδημα και τους οικονομικούς πόρους, αλλά στο πολυδιάστατο χαρακτήρα των διαδικασιών και μηχανισμών που δημιουργούν τις συνθήκες αυτές.
Η διαπίστωση των συνθηκών αυτών δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο, και μάλιστα αποκλειστικό, του Προϊσταμένου της αρμόδιας ΔΟΥ και πολύ περισσότερο «ηλεκτρονική διαδικασία» που περιορίζεται στην επεξεργασία φορολογικών στοιχείων περασμένων περιόδων που μάλιστα δεν έχουν καμία σχέση με τα σημερινά δεδομένα. Αντίθετα η διαπίστωση όλων αυτών των καταστάσεων αποτελεί το πεδίο άσκησης επιστημονικού έργου του Κοινωνικού Λειτουργού και αποκλειστική αρμοδιότητα των Κοινωνικών Υπηρεσιών των Δήμων της χώρας που πρέπει να ενισχυθούν άμεσα με προσωπικό για να ανταπεξέλθουν στις σημερινές πιεστικές κοινωνικές ανάγκες και στον αυξημένο ρόλο που τους αποδόθηκε από το Πρόγραμμα Καλλικράτης.
Στη σημερινή συγκυρία ο ΣΚΛΕ λέει:
Καμία Διακοπή Ρεύματος σε κανένα πολίτη, γιατί αυτό αποτελεί βασικό ανθρώπινο δικαίωμα καθολικού χαρακτήρα,
Εξατομικευμένη, δυναμική διερεύνηση των συνθηκών διαβίωσης στη βάση κριτηρίων που ανταποκρίνονται στις σημερινές πραγματικές ανάγκες από Κοινωνικές Υπηρεσίες και όχι στη στατική, στείρα, διοικητική προσέγγισης τους στη βάση φορολογικών και εισοδηματικών στοιχείων,
Άμεση ενίσχυση των Δομών Κοινωνικής Φροντίδας και των Κοινωνικών Υπηρεσιών των Δήμων που αποτελούν σήμερα τους αποκλειστικούς φορείς του Κράτους για την παροχή υπηρεσιών πρωτοβάθμιας κοινωνικής φροντίδας, χωρίς όμως, να διαθέτουν το αντίστοιχο στελεχιακό δυναμικό και τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους.
O ΣΚΛΕ καλεί τα μέλη του:
Να μείνουν πιστά στις βασικές αρχές του επαγγέλματος και της επιστήμης της Κοινωνικής Εργασίας για προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων και τη διεκδίκηση της κοινωνικής δικαιοσύνης,
Να παρεμβαίνουν με κάθε διαθέσιμο μέσο για την αποτροπή παραβιάσεων βασικών ανθρώπινων δικαιωμάτων,
Να σταθούν στο πλάι των πολιτών, προσπαθώντας να τους υποστηρίξουν μέσω ελλειμματικών δομών και των διαρκώς συρρικνούμενων προγραμμάτων κοινωνικής πολιτικής, στις άμεσες ανάγκες τους.

Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2012

ΑΠΕΡΓΙΑ EKA 17_01_2012.wmv

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΑΠΕΡΓΙΑ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΑΠΕΡΓΙΑ: ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΒΣΣ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΕΤΈΧΕΙ ΣΤΗΝ 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕ ΤΟ ΕΚΑ (ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΈΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ) ΓΙΑ ΤΡΙΤΗ 17 ΙΑΝΟΥΑΡΊΟΥ 2012 .ΤΑ Σ...

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΑΠΕΡΓΙΑ

ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΒΣΣ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ  ΣΥΜΜΕΤΈΧΕΙ ΣΤΗΝ 24ΩΡΗ  ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕ ΤΟ ΕΚΑ (ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΈΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ) ΓΙΑ ΤΡΙΤΗ 17 ΙΑΝΟΥΑΡΊΟΥ 2012 .ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΘΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΟΎΝ 11:00 Π.Μ  ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΊΑ ΚΛΑΥΘΜΩΝΟΣ.  ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ   ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.

Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

ΕΓΚΥΚΛΕΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΟΥ ΒΣΣ


ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ – ΝΑ ΣΤΑΛΕΙ ΚΑΙ ΜΕ FAX
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Αθήνα, 3 Ιανουαρίου 2012
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Αριθ.Πρωτ.: οικ.505
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΠΡΟΣ:
Δ/ΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΤΑ
Αποκεντρωμένες Διοικήσεις του Κράτους
ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΟΤΑ
Έδρες
Ταχ.Δ/νση
: Σταδίου 27

Τ.Κ.
: 10183 Αθήνα

Πληροφορίες
: Α. Παπαδάτου

Τηλέφωνο
: 213-1364379

FAX
: 213-1364383






ΘΕΜΑ:
Συνέχιση προγράμματος Βοήθεια στο Σπίτι.


Σας γνωρίζουμε ότι στο ΦΕΚ 268/Α΄/31-12-2011 δημοσιεύθηκε η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις κατεπειγόντων θεμάτων εφαρμογής του ν.4024/2011…….που αφορούν την εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015», στην οποία συμπεριλαμβάνεται διάταξη για τη συνέχιση του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» έως τις 30.6.2012, με ισόχρονη παράταση των συμβάσεων ορισμένου χρόνου του απασχολούμενου προσωπικού από τους ΟΤΑ και τα νομικά τους πρόσωπα. Της πρόκλησης της σχετικής ρύθμισης προηγήθηκε συνεργασία με το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού.

Ειδικότερα, στην παρ. 6 του άρθρου 2 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου ορίζεται ότι:
«α. Το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» που, κατά τη δημοσίευση του παρόντος, υλοποιείται με την Πράξη «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής μέσω παροχής κατ’ οίκον υπηρεσιών φροντίδας σε εξαρτώμενα μέλη των οικογενειών ανέργων και αναγνωρισμένα επαπειλούμενων με ανεργία εργαζομένων που ωφελούνται από ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης» στο πλαίσιο του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς για την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013» σύμφωνα με την υπ’ αριθμ.1.605/οικ.3.85/14-1-2011 (Β΄/17) κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας, Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, συνεχίζεται έως την 30.6.2012.
β. Για τη συνέχιση του προγράμματος παρατείνονται οι συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου του προσωπικού των ΟΤΑ και νομικών τους προσώπων, που απασχολούνται στην υλοποίηση της παραπάνω Πράξης έως την 30.6.2012. Οι παραπάνω συμβάσεις σε καμία περίπτωση δεν μετατρέπονται σε αορίστου χρόνου, κατά τη διάταξη της παρ.3 του άρθρου 21 του ν.2190/1994.»
Αντικείμενο της ανωτέρω Κοινής Υπουργικής Απόφασης αποτελεί η παροχή υπηρεσιών κατ’ οίκον φροντίδας σε ηλικιωμένα και λοιπά άτομα μη δυνάμενα να αυτοεξυπηρετηθούν απόλυτα, τα οποία εξαρτώνται από οικογένειες ανέργων και αναγνωρισμένα επαπειλούμενων με ανεργία εργαζομένων (ωφελούμενοι). Οι εν λόγω υπηρεσίες παρέχονται μέσω «Μονάδων Βοήθεια στο Σπίτι» και «Μονάδων Κοινωνικής Μέριμνας» των ΟΤΑ ή των νομικών τους προσώπων (νπδδ ή επιχειρήσεις).
Εκτός των ωφελούμενων του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του προγράμματος, οι ΟΤΑ, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου αυτών και οι επιχειρήσεις τους, που υλοποιούν «Μονάδες Βοήθεια στο Σπίτι» και «Μονάδες Κοινωνικής Μέριμνας», εξυπηρετούν και μη επιλέξιμους ηλικιωμένους και ΑΜΕΑ που χρήζουν κατ’ οίκον βοηθείας, με κάλυψη της δαπάνης από εθνικούς πόρους.
Με τη διάταξη του άρθρου 2 παρ.6 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου συνεχίζεται η λειτουργία των μονάδων αυτών πέραν της 31ης.12.2011 και έως τις 30.6.2012, με παράταση των συμβάσεων ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του προσωπικού που απασχολείται στις μονάδες αυτές, έως 30.6.2012, χωρίς τούτο να επιφέρει τη μετατροπή της σχέσης εργασίας τους σε αορίστου χρόνου.
Για την παράταση των συμβάσεων δεν απαιτείται η έγκριση της ΠΥΣ 33/2006, όπως ισχύει.
Για τα ανωτέρω να ενημερώσετε άμεσα τους ΟΤΑ της αρμοδιότητάς σας.


Το παρόν μπορείτε να αναζητήσετε και στο δικτυακό τόπο του Υπουργείου Εσωτερικών www.ypes.gr, στη διαδρομή: Αποκεντρωμένη Διοίκηση-Αυτοδιοίκηση/Εγκύκλιοι-Αποφάσεις-Συχνές Ερωτήσεις-ΟΤΑ α΄ βαθμού/Κοινωνικές Δομές/Εγκύκλιοι.
Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ



ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ




ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
1. ΑΣΕΠ
2. Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης
3. Ελεγκτικό Συνέδριο
4. Υπουργείο Εργασίας &
Κοινωνικής Ασφάλισης
Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού και Παρακολούθησης Δράσεων ΕΚΤ
Κοραή 4, Τ.Κ. 10564 ΑΘΗΝΑ
5. ΚΕΔΚΕ
6. ΠΟΕ- ΟΤΑ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ
- Γραφείο Αναπληρώτριας Υπουργού
- Γραφείο Γενικού Γραμματέα
- Γραφείο Γεν. Δ/ντή Τοπ. Αυτ/σης
- Δ/νση Οικονομικών ΟΤΑ
- Δ/νση μας (3)