Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

ΠΟΕ-ΟΤΑ

Η ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΠΟΕ-ΟΤΑ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΒΣΣ ΣΤΙΣ 31/3/2011ΚΑΙ 1/4/2011. ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΝΑΤΡΕΞΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΠΟΕ-ΟΤΑ

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

Sarotiko: Δικαιώθηκαν 14 συμβασιούχοι στα Χανιά

Sarotiko: Δικαιώθηκαν 14 συμβασιούχοι στα Χανιά

Τι γίνεται στην περίπτωση που το ΝΠΔΔ του Δήμου έχει αναλάβει την αρμοδιότητα των προγραμμάτων βοήθεια στο σπίτι; Ποιος υποβάλλει την αίτηση για ένταξη στο πρόγραμμα στην περίπτωση αυτή; Σήμερα για όλους τους Δήμους δεν έχει ακόμα δημοσιευτεί στο ΦΕΚ καμία απόφαση συγχώνευσης νομικών προσώπων και κοινωφελών επιχειρήσεων. Έως ότου δημοσιευτεί η απόφαση της προσαρμογής στις διατάξεις του Καλλικράτη λειτουργούν τα υφιστάμενα ΝΠΔΔ και οι κοινωφελείς επιχειρήσεις με το Διοικητικό Συμβούλιο που είχαν. Στις περιπτώσεις όπου η σχετικήαρμοδιότητα μεταφέρθηκε π.χ. στο ΝΠΔΔ του Δήμου από την κοινωφελή επιχείρηση των ΟΤΑ, θα έχουμε έναν νέο φορέα που θα είναι διάδοχος των προγραμμάτων. Σήμερα όμως δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες μεταφοράς των προγραμμάτων από τη στιγμή που το ΦΕΚ της συγχώνευσης των νομικών προσώπων δεν έχει δημοσιευτεί και σίγουρα αυτό δεν θα γίνει για τη συντριπτική πλειοψηφία των Δήμων έως την καταληκτική ημερομηνία που είναι η 08/04/2011. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το νέο συγχωνευμένο ΝΠΔΔ δεν μπορεί να υποβάλλει αίτηση διότι δεν έχει συσταθεί ακόμα και ούτε έχει μεταφερθεί φυσικά το προσωπικό των προγραμμάτων και ο απαιτούμενος εξοπλισμός. Συνεπώς την αίτηση για ένταξη στο πρόγραμμα, σε όλες τις περιπτώσεις που τα προγράμματα υλοποιούνταν από κοινωφελείς επιχειρήσεις, θα υποβληθούν και πάλι από τις επιχειρήσεις αυτές. Αυτό θα γίνει είτε οι κοινωφελείς επιχειρήσεις συνεχίσουν να έχουν τα προγράμματα, είτε θα απολέσουν τη σχετική αρμοδιότητα, είτε θα καταργηθούν. Στις περιπτώσεις που μετά τη δημοσίευση των συστατικών πράξεων των νέων συγχωνευμένων ΝΠΔΔ, τις αρμοδιότητες αυτές θα αναλάβουν τα ΝΠΔΔ και όχι η επιχείρηση, θα πρέπει να γίνει μεταβίβαση των προγραμμάτων από τις επιχειρήσεις προς τα ΝΠΔΔ. Για να μην δημιουργηθούν προβλήματα από τη μεταβίβαση αυτή υπήρξε σχετική πρόβλεψη στην πρόσκληση της ΕΕΤΑΑ (σελ. 21), σύμφωνα με την οποία: «Ο Ανάδοχος δεν δικαιούται να εκχωρήσει ή να μεταβιβάσει, σε οποιονδήποτε τρίτο, τησύμβαση ή μέρος αυτής ή οποιοδήποτε δικαίωμα ή υποχρέωση απορρέει από αυτή.Εξαιρούνται οι μεταβολές που προκύπτουν από την εφαρμογήτου Νόμου του ν.3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης (ΦΕΚ 87/Α//07-06-2010)». Επίσης υπάρχει και σχετικό πεδίο στην αίτηση συμμετοχής στο οποίο αναγράφεται ότι: «ΕΑΝ Ο ΦΟΡΕΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗΣ ΛΥΣΗΣ ΚΛΠ, ΔΗΛΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ Η ΣΥΜΒΑΣΗ»

Τι γίνεται στην περίπτωση που το ΝΠΔΔ του Δήμου έχει αναλάβει την αρμοδιότητα των προγραμμάτων βοήθεια στο σπίτι; Ποιος υποβάλλει την αίτηση για ένταξη στο πρόγραμμα στην περίπτωση αυτή; Σήμερα για όλους τους Δήμους δεν έχει ακόμα δημοσιευτεί στο ΦΕΚ καμία απόφαση συγχώνευσης νομικών προσώπων και κοινωφελών επιχειρήσεων. Έως ότου δημοσιευτεί η απόφαση της προσαρμογής στις διατάξεις του Καλλικράτη λειτουργούν τα υφιστάμενα ΝΠΔΔ και οι κοινωφελείς επιχειρήσεις με το Διοικητικό Συμβούλιο που είχαν. Στις περιπτώσεις όπου η σχετικήαρμοδιότητα μεταφέρθηκε π.χ. στο ΝΠΔΔ του Δήμου από την κοινωφελή επιχείρηση των ΟΤΑ, θα έχουμε έναν νέο φορέα που θα είναι διάδοχος των προγραμμάτων. Σήμερα όμως δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες μεταφοράς των προγραμμάτων από τη στιγμή που το ΦΕΚ της συγχώνευσης των νομικών προσώπων δεν έχει δημοσιευτεί και σίγουρα αυτό δεν θα γίνει για τη συντριπτική πλειοψηφία των Δήμων έως την καταληκτική ημερομηνία που είναι η 08/04/2011. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το νέο συγχωνευμένο ΝΠΔΔ δεν μπορεί να υποβάλλει αίτηση διότι δεν έχει συσταθεί ακόμα και ούτε έχει μεταφερθεί φυσικά το προσωπικό των προγραμμάτων και ο απαιτούμενος εξοπλισμός. Συνεπώς την αίτηση για ένταξη στο πρόγραμμα, σε όλες τις περιπτώσεις που τα προγράμματα υλοποιούνταν από κοινωφελείς επιχειρήσεις, θα υποβληθούν και πάλι από τις επιχειρήσεις αυτές. Αυτό θα γίνει είτε οι κοινωφελείς επιχειρήσεις συνεχίσουν να έχουν τα προγράμματα, είτε θα απολέσουν τη σχετική αρμοδιότητα, είτε θα καταργηθούν. Στις περιπτώσεις που μετά τη δημοσίευση των συστατικών πράξεων των νέων συγχωνευμένων ΝΠΔΔ, τις αρμοδιότητες αυτές θα αναλάβουν τα ΝΠΔΔ και όχι η επιχείρηση, θα πρέπει να γίνει μεταβίβαση των προγραμμάτων από τις επιχειρήσεις προς τα ΝΠΔΔ. Για να μην δημιουργηθούν προβλήματα από τη μεταβίβαση αυτή υπήρξε σχετική πρόβλεψη στην πρόσκληση της ΕΕΤΑΑ (σελ. 21), σύμφωνα με την οποία: «Ο Ανάδοχος δεν δικαιούται να εκχωρήσει ή να μεταβιβάσει, σε οποιονδήποτε τρίτο, τησύμβαση ή μέρος αυτής ή οποιοδήποτε δικαίωμα ή υποχρέωση απορρέει από αυτή.Εξαιρούνται οι μεταβολές που προκύπτουν από την εφαρμογήτου Νόμου του ν.3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης (ΦΕΚ 87/Α//07-06-2010)».
Επίσης υπάρχει και σχετικό πεδίο στην αίτηση συμμετοχής στο οποίο αναγράφεται ότι: «ΕΑΝ Ο ΦΟΡΕΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗΣ ΛΥΣΗΣ ΚΛΠ, ΔΗΛΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ Η ΣΥΜΒΑΣΗ»


Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

27/3/2011 ημέρα δράσης των Κοινωνικών Λειτουργών

ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Οι Κοινωνικοί Λειτουργοί από 84 χώρες γιορτάζουν το Μάρτιο την Παγκόσμια Ημέρα Δράσης στην Κοινωνική Εργασία. Ο σύνδεσμος των Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδας αφιερώνει την ημέρα αυτή  στη δράση των κοινωνικών λειτουργών στην αντιμετώπιση των συνεπειών της οικονομικής κρίσης για τους πολίτες.
Ελλάδα 2011. Ένας χρόνος σε βαθιά οικονομική ύφεση για τη χώρα υπό την εποπτεία ξένων οικονομικών δυνάμεων γίνεται «δικαιολογία» για δραστική μείωση του εισοδήματος του μέσου πολίτη, για υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου του, για την κατάργηση θεμελιωδών εργασιακών δικαιωμάτων, ασφαλιστικών παροχών και παροχών κοινωνικής πολιτικής.
Η κοινωνική συνοχή δοκιμάζει τα όριά της. Οι  ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως ΑμεΑ, ηλικιωμένοι, παιδιά, άνεργοι, μετανάστες, τοξικοεξαρτημένοι, χρόνιοι πάσχοντες, οδηγούνται  στην κοινωνική εξαθλίωση καθώς Προγράμματα Κοινωνικής Πολιτικής καταργούνται, Παροχές στην Υγεία για απόρους συμπολίτες μας αίρονται, και το γενικότερο κλίμα δεν παρέχει συνθήκες ασφάλειας. Ο κοινωνικός ιστός δεν είναι πλέον επαρκής να στηρίξει τα μέλη του,  με αποτέλεσμα τον διαρκώς αυξανόμενο κοινωνικό αποκλεισμό ατόμων και ομάδων.
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, η Κοινωνική Εργασία καλείται να πραγματώσει τους στόχους της - που είναι μεταξύ άλλων η προάσπιση των δικαιωμάτων όλων των πολιτών - ακολουθώντας τους  στο δρόμο με τη διττή σημασία της αποτελμάτωσης και της διεκδίκησης.
ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Ο δρόμος είναι το τέρμα της κοινωνικής εξαθλίωσης. Είναι ο χώρος που καταλήγεις όταν δεν έχεις εισόδημα, υγεία, υποστήριξη, βοήθεια, στέγη. Οι  Κοινωνικοί Λειτουργοί είναι εκεί, προσπαθώντας να υποστηρίξουν μέσω ήδη ελλειμματικών δομών και διαρκώς συρρικνούμενων προγραμμάτων κοινωνικής πολιτικής, τις άμεσες ανάγκες των αποκλεισμένων πολιτών για ζωή και αξιοπρέπεια.
Ο δρόμος είναι και η ελπίδα και η προοπτική. Είναι ο χώρος της διαμαρτυρίας, της διεκδίκησης, της κατάκτησης. Οι κοινωνικοί λειτουργοί βιώνοντας και οι ίδιοι ως πολίτες την κρίση, διεκδικούν μαζί με τους πολίτες, οργανώνουν και συμπαραστέκονται σε αγώνες για βελτίωση της ποιότητας ζωής.


SXETIKA ME SYGXVNEYSI

DELTIO TYPOY

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΚΑΙ  ΣΩΜΑΤΕΙΑ   ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ                                   24-3-2011                                              
ΣΤΗ  “ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ”

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΚΑΛΕΣΜΑ ΑΠΕΡΓΙΑΣ – ΚΛΕΙΝΕΙ Η ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

 Η Βοήθεια στο Σπίτι και οι τέσσερεις χιλιάδες εργαζόμενοι σε αυτή, μετά από τόσα χρόνια συνεχόμενων παρατάσεων και κοροϊδίας και δεδομένου ότι:

Ø      Η πολιτεία αφήνει μοναχικούς, ανήμπορους ηλικιωμένους και ΑΜΕΑ χωρίς φροντίδα
Ø      Οδηγεί σε κλείσιμο τη πολυτιμότερη υπηρεσία πρόνοιας στη χώρα μας
Ø      Οδηγεί σε απόλυση το σύνολο σχεδόν των εργαζομένων
Αφού τα κριτήρια του ΕΣΠΑ  αλλοιώνουν  τον προνοιακό χαρακτήρα και  τα χρήματα που προβλέπει δεν επαρκούν ,  προκηρύσσουν :

ΔΙΗΜΕΡΗ   ΑΠΕΡΓΙΑ
ΓΙΑ ΤΗΣ  31 ΜΑΡΤΙΟΥ ΚΑΙ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2011
Την Πέμπτη  31 Μαρτίου  κ ώρα 11:00 π.μ., συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος

Ζητώντας:
Ø     Να καλυφθούν από εθνικούς πόρους ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΝΑ που θα προκύψουν από τα κριτήρια του ΕΣΠΑ ώστε και οι μοναχικοί ανήμποροι ηλικιωμένοι να εξυπηρετηθούν και όλοι οι εργαζόμενοι να συνεχίσουν να εργάζονται.
Ø     Η πολιτεία και η ΚΕΔΚΕ να συμφωνήσουν για σταθερή και μόνιμη χρηματοδότηση όλων των δομών και να εντάξουν όλους τους εργαζόμενους που ήδη απασχολούνται, στις κοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων, ώστε το 2012, το πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι να γίνει επιτέλους υπηρεσία της πολιτείας και όχι κοινωνική εταιρία του ιδιωτικού κανιβαλισμού όπως προωθείτε να γίνει με Νομοσχέδιο που κατατίθεται άμεσα.  

Οι εργαζόμενοι  που:

ü      Παραμένουν απλήρωτοι εδώ και 5,6,7 Μήνες
ü      Δεν ξέρουν πότε και από πού θα πληρωθούν από 1/1/2011 και μετά
ü      Έχουν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ
ü      Καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες

Σας καλούμε όλους να συμπαρασταθείτε στον δίκαιο αγώνα μας ώστε η μέριμνα για τον ανήμπορο ηλικιωμένο άνθρωπο να γίνει  πράξη, γιατί  τίποτα δεν πρέπει να μας αφήνει, να τους αφήνουμε…….
                                                                                                 Με εκτίμηση
Κολιζέρα Σοφία: Πρόεδρος Σωματείου Αττικής, τηλ.: 6948183161
Γεωργέλης Στρατής: Πρόεδρος Σωματείου Λέσβου, τηλ.: 6976762345
Σακελαρίου  Παναγιώτης: Πρόεδρος Σωματείου Καρδίτσας, τηλ.: 6945369635
Παπαϊωάννου Λουκία: Πρόεδρος Σωματείου Βοιωτίας, τηλ.: 6975710418
Γεωργάκη Αντωνία: Πρόεδρος Σωματείου Ηπείρου, τηλ.: 6945755227
Τριανταφύλλου Αικατερίνη: Πρόεδρος Σωματείου Δυτικής Ελλάδας κ Πελοπ/νησου, τηλ.: 6973725869
Αθανασίου Ιωάννης: Μέλος Δ.Σ. Λευκάδας, τηλ: 6979217354

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

AΠΕΡΓΙΑ ΒΣΣ

ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΡΑΞΕΙΣ. ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΒΣΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ ΚΑΙ 1Η ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΜΕ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΊΝΑΙ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΛΑΥΘΜΩΝΟΣ 11:00 π.μ ΣΤΙΣ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ. ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ. ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ.ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΚΟΡΟΙΔΙΑ 8 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΩ. ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΙ.

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΗΜΕΡ. : 17/03/ 2011
ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΡ. ΠΡΩΤ . :
¨ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ¨
ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
Πληροφορίες :
Πρόεδρος
Σοφία Κολιζέρα
Φαξ : 210-2580872
Τηλ. : 210-2584151
Γραμματέας
Παππάς Νικόλαος


ΠΡΟΣ :
Ειδική Υπηρεσία
Συντονισμού και Δράσεων ΕΚΤ, Υπουργείο
Εργασίας και
Κοινωνικής Ασφάλισης, Κοραή 4, 105 64,Αθήνα,


υπόψη

κ. Χρήστου Κύρκογλου





ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
Κατόπιν ανάρτησης της πρόσκλησης ενδιαφέροντος « ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ΜΕΣΩ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΤ΄ ΟΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΣΕ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΑ ΜΕΛΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΑ ΕΠΑΠΕΙΛΟΥΜΕΝΩΝ ΜΕ ΑΝΕΡΓΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΩΦΕΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ» σας κοινοποιούμε τα εξής:
Ως Σωματείο Εργαζομένων Βοήθεια στο Σπίτι Νομού Αττικής , εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για τις προϋποθέσεις ένταξης των μοναχικών ηλικιωμένων και ΑμεΑ ,και κατά συνέπεια τον κίνδυνο αποκλεισμού των ωφελούμενων στα προγράμματα αυτά έως και σήμερα, εφόσον σύμφωνα με την νέα ΚΥΑ ως ¨ωφελούμενοι¨ χαρακτηρίζονται συγγενικά άτομα εγγεγραμμένα στον ΟΑΕΔ. Παράλληλα, είναι σχεδόν αδύνατο με την εφαρμογή των νέων κριτηρίων να επιβιώσουν οι υφιστάμενες δομές με συνέπεια την συρρίκνωσή και την ενδεχόμενη κατάργησή τους .
Σε σχέση λοιπόν με την ανωτέρω πρόσκληση της Ε.Ε.Τ.Α.Α. γενικότερα έχουμε να παρατηρήσουμε ότι :
• Η καταλυτική ημερομηνία για την υποβολή αιτήσεων των Αναδόχων-φορέων ορίζεται η 06//04/2011. Θεωρούμε ότι το χρονικό διάστημα είναι περιορισμένο, δεδομένου της διαδικασίας συγχωνεύσεων εξαιτίας της εφαρμογής του προγράμματος « Καλλικράτης» , των Ν.Π.Ι.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ. των ΟΤΑ και είναι αναγκαία η πίστωση χρόνου για την ολοκλήρωση των διαδικασιών .
Όσο αφορά τα δικαιολογητικά συμμετοχής των ωφελουμένων σύμφωνα με την νέα ΚΥΑ σας επισημαίνουμε τα εξής :
• Όπως αναφέρεται στην πρόσκληση , το δελτίο ανεργίας θα πρέπει να είναι σε ισχύ έως τις 18/3/2011.Με αυτό όμως τον τρόπο αποκλείονται νέοι ωφελούμενοι οι οποίοι θα προκύψουν με μεταγενέστερη ημερομηνία .
• Η συγγενική σχέση δεν αποδεικνύεται πάντα ή επαρκώς με το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης Α΄ ή Β΄ βαθμού. Σε περιπτώσεις λοιπόν αιτήματος από συγγενή του ευρύτερου οικογενειακού περιβάλλοντος αυτό θα μπορούσε να διεκπεραιωθεί με υπεύθυνη Δήλωση του αιτούντος για να μην αποκλειστεί από την διαδικασία .
• Στην σελίδα 28 και συγκεκριμένα στο τέλος της παραγράφου αναφέρεται ότι οι «οι απορριφθείσες γυναίκες » θα αναγράφονται σε σχετικό πίνακα. Αυτό συνεπώς το οποίο απορρέει είναι ότι αποκλείονται οι άντρες- δικαιούχοι ; Σε αυτό το σημείο δημιουργείται σύγχυση από την ασάφεια.
• Οι άμεσα ασφαλισμένοι του ΟΓΑ δεν δικαιούνται κάρτα ανεργίας από τον ΟΑΕΔ: Έχουν ενημερωθεί οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΑΕΔ σχετικά με την ρύθμιση εισοδηματικού κριτηρίου (< 5000 ευρώ ) και την αντίστοιχη διευκόλυνση προς τους αιτούντες ;


Παρακαλούμε να λάβετε υπ’ όψιν σας τις ανωτέρω παρατηρήσεις και είμαστε στη διάθεσή σας για περαιτέρω συνεργασία.






ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ


Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΚΟΛΙΖΕΡΑ ΣΟΦΙΑ ΠΑΠΠΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

Θέσεις του ΣΚΛΕ για το ΒΣΣ

Αθήνα 15/ 3 / 2011
Αρ.πρωτ. 9460

Προς: Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης,
Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού και Δράσεων ΕΚΤ,
υπόψη κ. Χρήστου Κύρκογλου,
κ. Γ. Αμίτση (kirkchri@mou.gr)


Θέμα: «Προγράμματα Βοήθεια στο Σπίτι και Κοινωνική Μέριμνα»


Ο Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος είναι το επιστημονικό και επαγγελματικό σωματείο των 5.000 Κοινωνικών Λειτουργών της Ελλάδος και αριθμεί 30 Περιφερειακά και Τοπικά Τμήματα σε ολόκληρη τη χώρα από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη. Οι Κοινωνικοί Λειτουργοί της χώρας μας πάντοτε βρίσκονταν στην πρώτη γραμμή του αγώνα για την παροχή υπηρεσιών στους πολίτες σε τοπικό επίπεδο σύμφωνα με τις αρχές του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της διαφάνειας, της ισοτιμίας και της κοινωνικής αλληλεγγύης. Στο χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης ο Σ. Κ. Λ. Ε. και τα μέλη του με την καθημερινή επαγγελματική τους δράση έχουν συμβάλλει αποφασιστικά στη δημιουργία, ανάπτυξη και καθιέρωση πολύ σημαντικών Κοινωνικών Προγραμμάτων – Δομών που σήμερα θεωρούνται υψηλής προτεραιότητας σε κάθε Δήμο.
Η ενασχόληση σας με τα Προγράμματα Βοήθεια στο Σπίτι ξεκινάει σε μία κρίσιμη χρονική στιγμή για την πορεία των προγραμμάτων. Πρόσφατη είναι η έκδοση της νέα ΚΥΑ 1.605/οικ.3.85 (ΦΕΚ 17/Β/14.1.2011) που καθορίζει το Σύστημα Διαχείρισης, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης των Προγραμμάτων. Σύμφωνα με αυτή, οι Δομές Βοήθεια στο Σπίτι & Κοινωνική Μέριμνα εντάσσονται στην πράξη «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής μέσω παροχής κατ’ οίκον υπηρεσιών φροντίδας σε εξαρτώμενα μέλη των οικογενειών ανέργων και αναγνωρισμένα επαπειλούμενων με ανεργία εργαζομένων που ωφελούνται από ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» 2007−2013 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Ως Περίοδος υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου της πράξης είναι η 01.01.2011−31.12.2011.
Ως ωφελούμενοι των προγραμμάτων, οι οποίοι διατηρούν συγγενική σχέση με τους εξυπηρετούμενους, ορίζονται:
 Άνεργα άτομα εγγεγραμμένα στον ΟΑΕΔ εισερχόμενα σε ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης όπως η κατάρτιση, η εξατομικευμένη προσέγγιση/συμβουλευτική, κλπ, με προοπτική να εισέλθουν ή να επανέλθουν στην αγορά εργασίας.
 Εργαζόμενα άτομα τα οποία αναγνωρισμένα είναι επαπειλούμενα με ανεργία, εισερχόμενα σε ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης με προοπτική να διασφαλίσουν την απασχόλησή τους ή να διευκολυνθούν στην κινητικότητα της εργασίας τους ή ενεργώς αναζητούντα εργασία άτομα ασφαλισμένα στον ΟΓΑ εισερχόμενα σε ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης με προοπτική να εξεύρουν εργασία, πιστοποιημένα από τον ΟΑΕΔ.
Κατά συνέπεια ωφελούμενοι των προγραμμάτων δεν είναι πλέον οι ηλικιωμένοι αλλά οι συγγενείς τους με συνέπεια να αποκλείονται από τους εξυπηρετούμενους των Δομών τα μοναχικά ηλικιωμένα άτομα τα οποία αποτελούσαν την κατεξοχήν ομάδα–στόχο των Προγραμμάτων. Ακόμα και αν δεν αποκλείονται τα άτομα αυτής της κατηγορίας δεν είναι επιλέξιμη για χρηματοδότηση η παροχή υπηρεσιών στα μέλη αυτής της ομάδας πληθυσμού. Επιπλέον, δεν γίνεται καμία πρόβλεψη για τη χρηματοδότηση των Δομών για το μεταβατικό στάδιο από 1/1/2011 μέχρι και την ένταξη τους στο ΕΠ του Υπουργείου Εργασίας.
Με τον τρόπο αυτό πραγματοποιείται μία σημαντική αλλοίωση των θεμελιωδών αρχών του Προγράμματος Βοήθεια στο Σπίτι, που φθάνει στα όρια της κατάργησης του για αυτούς που το έχουν περισσότερο ανάγκη. Ειδικότερα με τον τρόπο αυτό, η δομή Βοήθεια στο Σπίτι από ολοκληρωμένη υπηρεσία Πρωτοβάθμιας Κοινωνικής Φροντίδας υποβαθμίζεται σε μέτρο για τη διευκόλυνση της πρόσβασης στην αγορά εργασίας ανέργων και επαπειλούμενων από ανεργία.
Όλα αυτά τα χρόνια η δράση Βοήθεια στο Σπίτι έχει καταξιωθεί στην ελληνική κοινωνία ως ολοκληρωμένο πρόγραμμα παροχής οργανωμένης και συστηματικής πρωτοβάθμιας κοινωνικής φροντίδας, από ειδικούς επιστήμονες και καταρτισμένα στελέχη όπως και από εθελοντές και φορείς κοινωνικής αλληλεγγύης της κοινότητας, σε μη αυτοεξυπηρετούμενους πολίτες, ηλικιωμένους, άτομα με αναπηρίες, με προτεραιότητα σε αυτούς που διαβιούν μόνοι τους και το εισόδημά τους δεν τους επιτρέπει να εξασφαλίσουν τις απαιτούμενες υπηρεσίες εξυπηρέτησης. Η εναρμόνιση της οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής των οικογενειών των ωφελούμενων αποτελούν μέρος αλλά όχι το μοναδικό και κύριο ζητούμενο της δράσης.
Παρά την καταξίωση του προγράμματος στην ελληνική κοινωνία το πρόγραμμα παραμένει χωρίς την απαραίτητη θεσμική ολοκλήρωση του. Η δράση υλοποιείται ως μέρος ευρωπαϊκών προγραμμάτων άλλοτε τομεακών και άλλοτε περιφερειακών. Η λειτουργία των δομών συχνά δεν περιλαμβάνεται στις συνήθεις δραστηριότητες των οργανικών μονάδων των δήμων που την έχουν αναλάβει. Ωστόσο, η αρμοδιότητα για την παροχή βοήθειας στο σπίτι ανήκει στους Δήμους και τα ΚΑΠΗ και περιγράφεται με σαφήνεια στους οργανισμούς των ΚΑΠΗ. Μάλιστα, μετά την ψήφιση του νέου Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων η αρμοδιότητα για την παροχή υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας γίνεται αποκλειστική και με το με το άρθρο 97 του Νόμου 3852/2010 (Πρόγραμμα Καλλικράτης) θεσμοθετείται στα πλαίσια κατάρτισης των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας και η δημιουργία Μονάδας Άσκησης Κοινωνικής Πολιτικής και Πολιτικών Ισότητας (Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής) με αυξημένες αρμοδιότητες στον τομέα της κοινωνικής φροντίδας.
Θεωρούμε ότι σε αυτή τη συγκυρία και έπειτα από 14 χρόνια λειτουργίας έχει φτάσει ο καιρός να δοθεί μία λύση στο πρόβλημα της λειτουργίας και της χρηματοδότησης των Προγραμμάτων Βοήθεια στο Σπίτι και Κοινωνική Μέριμνα με τρόπο σταθερό και βιώσιμο που θα εξασφαλίζει την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στους ωφελούμενους τους. Μία τέτοια λύση περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
 Είναι ανάγκη να διευκρινιστεί άμεσα ότι το νέο Σύστημα Διαχείρισης της Δράσης Βοήθεια στο Σπίτι αναφέρεται μόνο στο μέρος της Δράσης που είναι επιλέξιμο για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και όχι στο σύνολο της. Σε αντίθετη περίπτωση υπάρχει ο κίνδυνος διακοπής της λειτουργίας των Δομών με σημαντικές δυσμενείς κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις για τους εργαζόμενους και τους ωφελούμενους, ιδιαίτερα στη σημερινή συγκυρία.
 Οι δομές / δράσεις / προγράμματα Βοήθεια στο Σπίτι και Κοινωνική Μέριμνα θα πρέπει να συνεχίσουν να υλοποιούνται και να εξυπηρετούν όλους τους ηλικιωμένους καθώς και μη ηλικιωμένους (ΑμεΑ, κ.λπ.) που χρήζουν υποστηρικτικών κατ΄ οίκον υπηρεσιών δωρεάν, χωρίς καμία οικονομική συμμετοχή των ίδιων των ωφελουμένων.
 Βασικός σκοπός της δράσης θα πρέπει να συνεχίσει να είναι η παραμονή όσων χρήζουν βοήθειας στο οικείο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, η διατήρηση της συνοχής της οικογένειας των ηλικιωμένων, η αποφυγή χρήσης ιδρυματικής φροντίδας και καταστάσεων κοινωνικού αποκλεισμού, καθώς και η εξασφάλιση αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης με συνέπεια τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους.
 Οι δομές Βοήθεια στο Σπίτι και Κοινωνική Μέριμνα εξυπηρετούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας που στο μέλλον μάλιστα αναμένεται να ενταθούν. Η αρμοδιότητα για την κάλυψη των αναγκών αυτών ανήκει στους Δήμους και τα ΚΑΠΗ. Κατά συνέπεια θα πρέπει με νομοθετική ρύθμιση να ενταχθούν οργανικά στη Δομή των υπό σύσταση Διευθύνσεων Κοινωνικών Υπηρεσιών των Δήμων όπου λειτουργούν. Οι ήδη εργαζόμενοι σε αυτές που προσλήφθηκαν με διαδικασίες ΑΣΕΠ και διαθέτουν εξειδικευμένη εμπειρία 8 – 10 ετών θα πρέπει να ενταχθούν σε κενές οργανικές ή συνιστώσες προσωποπαγείς θέσεις των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας των υπό σύσταση Διευθύνσεων Κοινωνικών Υπηρεσιών των Δήμων. Στο σημείο αυτό σας υπενθυμίζουμε ότι στην πρόταση μας για τη Δομή της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής που προβλέπεται να δημιουργηθεί στους Δήμους στο πλαίσιο του Προγράμματος Καλλικράτης έχουμε συμπεριλάβει τη σχετική πρόβλεψη.
 Σχετικά με την στελέχωση από διάφορες ειδικότητες των προγραμμάτων «Βοήθεια στο Σπίτι» και «Κοινωνική Μέριμνα», έχει επιτραπεί μη συννόμως οι προκηρυσσόμενες θέσεις Κοινωνικών Λειτουργών να καλύπτονται ελλείψει της ανωτέρω ειδικότητας από Ψυχολόγους, Κοινωνιολόγους, Κοινωνικούς Ανθρωπολόγους, απόφοιτους της Σχολής Κοινωνικής Διοίκησης κ.α., γεγονός που αποτέλεσε κατάφωρη αδικία σε βάρος των Κοινωνικών Λειτουργών που είναι η μοναδική ειδικότητα που εξασφαλίζει τόσο την επιστημονικά ορθή όσο και την νόμιμη υλοποίηση των ανωτέρω προγραμμάτων. Μάλιστα, στο παράρτημα των ανωτέρω προκηρύξεων που αφορά τις Υποχρεωτικά παρεχόμενες Υπηρεσίες ανά ειδικότητα και συγκεκριμένα στην ειδικότητα του Κοινωνικού Επιστήμονα (δηλαδή Κοινωνικοί Λειτουργοί, Ψυχολόγοι, Κοινωνιολόγοι) περιγράφονται τόσο στους τομείς των παρεχόμενων υπηρεσιών όσο και στις ενέργειες και υποενέργειες των τομέων αυτών μεταξύ άλλων τα εξής : Λήψη Κοινωνικού ιστορικού, Αξιολόγηση και ιεράρχηση Κοινωνικών αναγκών, Υποστηρικτική Κοινωνική Εργασία, Υποστηρικτική Κοινωνική εργασία ατόμου, Υποστηρικτική Κοινωνική Εργασία οικογένειας. Με τον τρόπο αυτό ανατίθενται σε άλλες ειδικότητες όπως του Ψυχολόγου και του Κοινωνιολόγου, καθήκοντα που σύμφωνα με το Π.Δ 23/92 καθήκοντα αυτά μπορούν να τα ασκούν μόνο οι έχοντες Πτυχία Σχολών Κοινωνικής Εργασίας ημεδαπής ή Αλλοδαπής και οι κάτοχοι της προβλεπόμενης για το επάγγελμα του Κοινωνικού Λειτουργού, Άδειας Ασκήσεως Επαγγέλματος.
 Για τη διασφάλιση της ποιότητας κρίνεται σκόπιμη α. η έκδοση υπουργικής απόφασης που θα καθορίζει τις ελάχιστες προϋποθέσεις σε προσωπικό, υλικοτεχνική υποδομή, τον καλυπτόμενο πληθυσμό κ.α, β) η σύνταξη εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας κάθε Δομής Βοήθειας στο Σπίτι στο πλαίσιο της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής κάθε Δήμου, όπου με σαφήνεια θα περιγράφεται η στελέχωση κάθε Δομής, οι κτιριακές εγκαταστάσεις της, οι παρεχόμενες υπηρεσίες της, οι ωφελούμενοι της και οι ημέρες και ώρες λειτουργίας της. Επιπλέον, για τη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών θα προβλέπονται αναλυτικά όλες οι ακολουθούμενες διαδικασίες καθώς και συγκεκριμένος μηχανισμός παρακολούθησης και αξιολόγησης της λειτουργίας της δομής. Επιπλέον, στο παράρτημα του κανονισμού λειτουργίας θα επισυνάπτονται πρότυπα έγγραφα και οδηγοί για όλες τις κρίσιμες διαδικασίες.
 Για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας των Δομών θα πρέπει η χρηματοδότηση για τη λειτουργίας τους να είναι εξασφαλισμένη από εθνικούς πόρους.
Επειδή γνωρίζουμε το μεγάλο αριθμό των ανθρώπων που εξυπηρετούνται από τις δομές «Βοήθεια στο Σπίτι» πανελλαδικά και τις κοινωνικές ανάγκες που καλύπτονται, σας επισημαίνουμε ότι αν εμμένει η Πολιτεία στην αλλοίωση του βασικού χαρακτήρα των δομών που αφορά την Παροχή Πρωτοβάθμιας Κοινωνικής Φροντίδας σε όλους όσους την έχουν ανάγκη και όχι επιλεκτικά σε όσους διαθέτουν συγγενείς και μάλιστα ανέργους θα υπάρξουν δυσμενείς οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες για τους 150000 ηλικιωμένους και Αμέα και τους 4500 εργαζόμενους των Δομών τις οποίες θα αγωνιστούμε με κάθε τρόπο να αποτρέψουμε.
Είμαστε πάντα στη διάθεση σας για κάθε περαιτέρω διασαφήνιση και συνεργασία.

Για το Δ. Σ.
Η Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας




Ευαγγελία Χαλβατζά



Γεώργιος Λουκάς


Κοινοποίηση:
1. Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης, κα. Κατσέλη
2. Γενικό Γραμματέα Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων Πόρων, κ. Θ. Τσέκο
3. Σωματείο Εργαζομένων Βοήθεια στο Σπίτι

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΚΥΡΗΞΗΣ ΑΝΟΙΓΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ

15/03/2011: Δημόσια Διαβούλευση Σχεδίου Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
Δημόσια Διαβούλευση Σχεδίου Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την υλοποίηση πράξεων στο πλαίσιο της δράσης:

«ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ΜΕΣΩ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΤ΄ ΟΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΣΕ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΑ ΜΕΛΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΑ ΕΠΑΠΕΙΛΟΥΜΕΝΩΝ ΜΕ ΑΝΕΡΓΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΩΦΕΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ»

Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011

ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΒΣΣ ΜΕΤΑ ΤΟ 2011


                                                                                             ΑΘΗΝΑ, 4/3/2011
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΔΟΜΩΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σας ενημερώνουμε ότι πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ εκπροσώπων σωματείων βσς και στελεχών του Υπουργείου εργασίας με σκοπό την βιωσιμότητα των δομών βσς μετά το 2011. Η συνάντηση έγινε μετά από πρόσκληση  του Υπουργείου προκειμένου να συζητήσουμε πιθανά μοντέλα εφαρμογής με απώτερο σκοπό τη παγίωση και συνέχιση των δομών από 1/1/2012. Από πλευράς Υπουργείου μετείχε ο μελετητής κ. Αμίτσης  στον οποίο έχει αναθέσει το Υπουργείο την αξιολόγηση του συστήματος και ζητήθηκε η εμπειρία μας ως εργαζόμενοι, καθώς και οι προτάσεις των Σωματείων για τη δημιουργία ενός βιώσιμου και μόνιμου μοντέλου.
Από τη πλευρά των Σωματείων αποκλείστηκε τελείως η σύνδεση του βσς μέσω κοινωνικών επιχειρήσεων όπως μας είχαν προβάλλει σε προηγούμενη συνάντηση και κατατέθηκε προσωρινά και το υπόμνημα με τα πάγια αιτήματά μας. Το θετικό ήταν ότι υπήρχε και από τη πλευρά του μελετητή κατεύθυνση προς το δημόσιο χαρακτήρα των δομών. Επίσης  ανέφεραν ότι η Ευρωπαική Ένωση για να χρηματοδοτήσει   το έτος που διανύουμε δηλ. το 2011 πέρα από τους όρους περί ανεργίας και τα σχετικά που γνωρίζουμε θα πρέπει η ελληνική πολιτεία να καταθέσει και βιώσιμο μοντέλο των δομών για το έτος 2012 και μετά.
Ήδη γίνεται δειγματοληπτική έρευνα σε όλες τις περιφέρειες με τηλεφωνική επικοινωνία.
Όσον αφορά τους άξονες που πρέπει να κινηθούμε και να καταθέσουμε προτάσεις μέχρι την ερχόμενη Πέμπτη(10/3/2011)  το αργότερο είναι οι εξής:
Φιλοσοφία και στόχοι του βσς
Θεσμικό Πλαίσιο
Οργάνωση του Συστήματος
Ποιότητα των Υπηρεσιών
Χρηματοδότηση.
ΟΙ προτάσεις για κάθε άξονα θα πρέπει να είναι το λιγότερο δύο σελίδες.
Οποιαδήποτε θετικά ψηφίσματα για το βσς από φορείς όπως συνομοσπονδία Αμέα , σωματεία συνταξιούχων, δημοσιεύσεις , ημερίδες , συνέδρια, έρευνες που έχουν γίνει καλό είναι να συμπεριληφθούν. Με λίγα λόγια θα πρέπει να αποδείξουμε πόσο αναγκαίοι είμαστε και αυτό πρέπει να προβάλλουμε με κάθε τρόπο. Στη συνέχεια οι προτάσεις μας θα πάνε για διαβούλευση μεταξύ των εμπλεκόμενων Υπουργείων και θα αναρτηθούν ως παράρτημα στο ίντερνετ, αλλά και σε διαβούλευση σε ευρωπαικό επίπεδο. Είναι κάτι που πρόκειται να γίνει και από άλλες χώρες της Ευρώπης μέσω των Σωματείων εργαζομένων βσς . Στη πορεία θα ζητηθεί και η άποψη καθώς και προτάσεις της ΚΕΔΚΕ. Αξίζει να σημειωθεί ότι είμαστε οι πρώτοι που ήρθαν σε επαφή κι αυτό γιατί θεωρούν ότι οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που μέσα από την εμπειρία τους θα αναδείξουν την αναγκαιότητα και σπουδαιότητα των δομών βσς.

ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΒΣΣ ΜΕΤΑ ΤΟ 2011